Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 19-10 (říjen 2019) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

31. 10. 2019
2
28
3326

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ŘÍJEN 2019

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v říjnu 2019 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Go|Ja|K3|Pr|bi|Lu|La|Ca|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. |ra|ni| .|os|xl|zz|kr|li|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|na| .|ec|ey| .|ov|fo|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|6 | .|ký| .| .| .|rn|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| .| .| .| .|ia|
---------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+------
1. Náčelník . . . . . . . ./ Edvin1. . | 3| .| 3| 2| 3| .| 3| .| =14 bodů
2. Blatenské růže . . . . ./ Gora . . .| .| 2| 2| 3| 2| .| 1| .| =10 bodů
3. Přeháňky . . . . . . . ./ revírník .| 2| 3| .| .| .| .| 2| 2| = 9 bodů
4. Kafka . . . . . . . . . / trojort . | .| 1| 1| .| 1| 2| .| 1| = 6 bodů
5. Nejasná zpráva o konci světa/Movsar | .| .| .| .| .| 1| .| .| = 1 bod
5. Jednou nohou v kriminálu/Johanakrupa| .| .| .| 1| .| .| .| .| = 1 bod
5. Když padají z očí šupiny/ Puškyn . .| 1| .| .| .| .| .| .| .| = 1 bod
6. Infekce . . . . . . . . / Luzz . . .| .| .| .| .| .| .| .| .| .
6. Obojek . . . . . . . . ./ Prosecký. | .| .| .| .| .| .| .| .| .

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za listopad 2019, už nyní můžete posílat avíza.

 

 

HLASOVÁNÍ

Do středy 20. listopadu můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

Náčelník autora Edvin1

Blatenské růže autora Gora

Nejasná zpráva o konci světa autora Movsar

Přeháňky autora revírník

Jednou nohou v kriminálu autora Johanakrupa

Infekce autora Luzz

Obojek autora Prosecký

Kafka autora trojort

Když padají z očí šupiny autora Puškyn

 

Hlasování označte jako vážnou kritiku.

Hlasujte formou

1. Název díla - Jméno autora

2. Název díla - Jméno autora

3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

 

NOMINACE ŘÍJNOVÝCH prozaických děl

 

Do neděle 10. listopadu můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v říjnu 2019. Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Náčelník autora Edvin1

Blatenské růže autora Gora

Nejasná zpráva o konci světa autora Movsar

Přeháňky autora revírník

Jednou nohou v kriminálu autora Johanakrupa

Infekce autora Luzz

Obojek autora Prosecký

Kafka autora trojort

Když padají z očí šupiny autora Puškyn

 

Číst můžete začít už teď. Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování. Seznam bude průběžně aktualizován.


28 názorů

Edvin1
02. 12. 2019
Dát tip Próza_měsíce

No a já přece taky musím poděkovat. Že děkuju pozdě? Bál jsem se sem nahlédnout, to abych nedostal deprese. Snad mi to prominete... :-)


Janina6
27. 11. 2019
Dát tip Gora

Trochu opožděně, ale upřímně gratuluji vítězům :-)


Prosecký
25. 11. 2019
Dát tip Próza_měsíce

Skutečně upřímně jsem vítězům blahopřál. Nám ostatním nezbývá než doufat, že dojdeme uznání in memoriam. Nicméně bych na svém díle nic neměnil, i když zůstávám současníky nepochopen.  


Prosecký
22. 11. 2019
Dát tip Gora, Edvin1

Gratuluji Edvinovi1, Goře a Revírníkovi. Soutěžil jsem s vámi rád.


bixley
21. 11. 2019
Dát tip Gora

Gratuluji vítězům Edvinovi, Goře a Revírníkovi!


K3
21. 11. 2019
Dát tip

Gratuluji vítězům.


Gora
21. 11. 2019
Dát tip Edvin1

Edvine, gratuluji!

Revírníku, rovněž tobě!

Ostatním děkujeme za účast...


Lakrov
21. 11. 2019
Dát tip
HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO, DĚKUJEME! Následuje vyhlášení výsledků a možnost posílat nominace za listopad 2019.

Lakrov
19. 11. 2019
Dát tip Prosecký

VYBRANÉ:

1. Náčelník autora Edvin1Dobré čtení. Z námětu, prostředí a způsobu, jímž je to podáno začínám po první půlstránce tušit autora. A ten -- zprvu jako by nepřehledný -- příběh, vyznívá na konci do akordu zvláštní, nečekané nálady.

2. Přeháňky autora revírník:Milý popis letních rychlých změn počasí, které si ovšem člověk naplno uvědomí,jen zažije-li je přímo venku a ne jen pohledem "přes sklo".Zaujala mě mimo jiné zeměpisná lokalita, v níže se tenhle přírodně-fyzikální příběh odehrává.

3. Blatenské růže autora GoraV onom lamentování nad "podzimem života", jak ten text zpočátku působí,je ukryto takové malé soukromé drama,které však není ústředním motivem té povídky,nýbrž jen jedním ze "zhoupnutí" střídajících se nálad.Krom poslední půlstránky, z obsahového hlediska spíš nereálné leč přinášejícíoptimismus, je pro mě celá ta povídka dost depresivní a bezvýchodná.

OSTATNÍ:

Když padají z očí šupiny autora Puškyn:Po celou dobu se dost bavím a poslední věta mě rozesmála skoro nahlas.

Obojek autora Prosecký:Zpočáku je to jakási rozpačité balancování mezi svobodou (pes) a její ztrátou (Aleš), konci pak příliš nerozumím; jako by střih do jiného příběhu, což byl ale nejspíš autorův záměr. Možná mi v tom dělá zmatek (a bere tomu náladu) jen těch posledních šest řádků...

Jednou nohou v kriminálu autora Johanakrupa:Prostý humor všedního dne. Pobavilo :-)

Nejasná zpráva o konci světa autora Movsar:V posledním odstavci se sice trochu ztrácím (tak, že si jej musím přečíst podruhé), ale celé se to četlo dobře a celkem mě to bavilo a to i po dočtení, z něhož vyplývá, že je to tragikomedie.

Kafka autora trojort:Hned zpočátku mi vadí slovní spojení ...tělem, co již mohlo být ženou...Nedalo by se to napsat lépe (...mohlo patřit ženě...), takže k dalšímu čtení přistupuji s nedůvěrou. A ať si to po dočtení "převrcím" jakkoli, nedokážu poznat, bylo-li smyslem jen upozornit na nevzdělanost současné mladé generace, žijící v iluzi, že díky snadnému přístupu k informacím vědí všechno, nebo zda měl ten krátký text sdělit ještě něco víc? Nějaká souvislost s přenesenými významy slova kafka?

MIMO:

Infekce autora Luzz:Myšlenkový monolog, jehož smysl či záměr mi zůstává skrytý, protože-- ač to tak z počátku působí -- není to je pouhé "vypsání se z pocitu marnosti"; myslím, že to má nějakou "dějovou linii", která však pro mě (možná kvůli věku) zůstává nepochopitelná.


Luzz
19. 11. 2019
Dát tip

1. Kafka - trojort - tato miniatura mi přijde mnohem pravdivější a obsažnější než kdejakej text přetékající lidskou vřelostí a "člověčinou", v rámci soutěže jednoznačně nejlepší... na první, druhý i třetí přečtení.

2. Nejasná zpráva - Movsar - čte se to hezky, bavila mě ta lehce dekadentní atmosféra. malý nevýznamný plus za opilou harmoniku.

 


bixley
15. 11. 2019
Dát tip Prosecký

1. Náčelník autora Edwin1

Má to takovou zvláštní atmosféru, nejen tím, že se to odehrává v Americe, ale i odkazem k filmu a zajímavým vyústěním. Dobře napsané.

2. Blatenské růže autorky Gora

Zdánlivě prostý příběh dvou osamělých lidí, ale má velkou hloubku.

3. Kafka autora trojort

Trochu netradiční příběh ze života, poukazující na to, jak mohou být chápány dějiny. 

Kromě toho mě zaujaly Revírníkovy Přeháňky, Jednou nohou v kriminálu johanakrupa nebo Když padají z očí šupiny autora Puškyn.


Movsar
14. 11. 2019
Dát tip

Prosecký: ono odpovídá představám sedmnáctiletého kluka spíše to pojetí textu jako "originálního, strukturovaného a překvapujícího" útvaru.


Puškyn
13. 11. 2019
Dát tip Prosecký

Vážený pane kolego Prosecký, soutěž se nejmenuje Povídka měsíce, ale Próza měsíce a to jsou nepochybně všechny:))) Mezi prózu patří i úvahy, nebo fejetony, např... 


K3
11. 11. 2019
Dát tip

1. Náčelník - Edvin1

2. Blatenské růže - Gora

3. Kafka - trojort

U jedničky jsem se nerozmýšlel. Autorův zcela osobitý styl psaní a obsah, ze kterého jako kdyby se odrážela celá indiánská povaha, především hrdost. U dvojky jsem váhal, přece jen výběr je tentokrát veliký. Nakonec jsem dal přednost povídce. U trojky za mě vybral los kontroverzního Kafku. Omlouvám se Movsarovi a Revírníkovi, že se na ně nedostalo. 


Janina6
11. 11. 2019
Dát tip

1. Přeháňky – revírník

2. Blatenské růže – Gora

3. Kafka – trojort

Přeháňky u mě bezkonkurenčně vedou překrásným jazykem, téměř básnickým. Blatenské růže jsou sice vyprávěny poměrně „obyčejným“ způsobem, ale zase mají přesvědčivě zvládnutou hlavní postavu a velmi hezký příběh. Třetí místo jsem nejdřív chtěla dát Náčelníkovi, ale nakonec jsem trojortova Kafku prostě nemohla pustit z hlavy. Je to jen miniatura, ale je v ní „nahuštěná“ spousta výborných postřehů i důvodů k zamyšlení.


Gora
11. 11. 2019
Dát tip

1. Náčelník autora Edvin1

2.Přeháňky autora revírník

3.Když padají z očí šupiny autora Puškyn

První i druhé prozaické dílo je mistrně napsané, Náčelník mi je tématicky bližší, proto první místo. Puškynova satira je vtipným, originálním "návodem", jak nebrat sami sebe příliš vážně...

Ještě bych potřebovala dva tři stupínky, tohle kolo mělo několik adeptů na umístění v první trojici.

 

 


NOMINACE BYLY UKONČENY Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ŘÍJEN 2019

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru