Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tanec mezi ulitami

Výběr: California Memory
10. 11. 2019
20
39
2213
Autor
Gora

revírníkovi

 

Noční déšť vyhojil pajizévky pěšin. Vějíře divokého kmínu do svých listů nachytaly vodu jako do rozevřených dlaní.

Na každém metru čtverečním louky leze snad deset plžů, těch hezkých, sekorovských, s ulitami. Vláha je probrala z letargie. Našlapujeme mezi nimi, fenka Perla a já. Šnečí cestovatele, kteří doputovali až k silnici, sbírám a za udiveného psího dohledu nesu zpátky do trávy.

Bígl po mém boku má dnes víc práce se stopováním, déšť smyl všechno, také šlépěje i pachy nočních tvorů.  Tak horlivě hýbe nozdrami, až to zní jako malý vodní mlýnek, klapy klap, někde na potoce. K získání důležitých informací jí stačí jedno stéblo trávy. To kvůli němu náhle vyskočí i ve své podsaditosti nečekaně lehce a vysoko.

Občas zakřičí nějaký pták, kterého jsme vyrušily, a Perla okamžitě zaujímá postoj k lovu. Ještě že je na vodítku, jinak bych přišla domů sama. 

Obešly jsme obvyklé kolečko. Je čas návratu. Tráva pod nohama žloutne a v kolonii zahrádek dozrávají jablka. Červencové nálety nenasytných hýlů, které stmelovaly v marných odvetných akcích všechny zahrádkáře, jsou dávno zapomenuty.

Oranžové hlavy tykví svítí za ploty jako živá připomínka začínajícího podzimu.

 


39 názorů

Lakrov
13. 02. 2020
Dát tip
Hezká "pohlednice". Tip. A hezký název, napadá mě po odhlédnutí na začátek textu ke jménu autora.

Gora
11. 12. 2019
Dát tip

:-) až padnu, tak mne bude mít kdo nahradit...


Gora
11. 12. 2019
Dát tip

?? proč ne


Gora
11. 12. 2019
Dát tip

tak to je fajn...


Gora
11. 12. 2019
Dát tip

CM, to mě těší, že se líbí... je to vlastně má prvotina "přírodní prózy", kterou jsem kdy napsala:-)

Děkuji!


Gora
11. 11. 2019
Dát tip

Evži, cením si toho, moc díky...


Mám ráda tvé psaní o věcech, které si umím představit. :-)


Gora
11. 11. 2019
Dát tip

Jani, děkuju, taky to občas dělávám, je mi jich líto...


vesuvanka
11. 11. 2019
Dát tip

Moc hezky napsané, vtáhne do atmosféry :-))) TIP Připomněla jsem si výlet do okolí Lipské hory, kdy jsme po dešti sbírali hlemýždě ze silnice a házeli je do trávy.


Gora
11. 11. 2019
Dát tip

Ano, troji, na to vrzání, když lezl a dýchavičně hekal, se zapomenout nedá:-)) Dík.


trojort
11. 11. 2019
Dát tip

...ovšem Hermína T. mě svým sekorovským hlemýžděm v dětství pěkně děsila... :)


Gora
10. 11. 2019
Dát tip

Renato, díky! Pejsek je maminky a já ji ráno střídala, aby nemusela brzy ven... je jí osmdesát.


bixley
10. 11. 2019
Dát tip

To je nádhera. Taky mívám dost zížitkků se svým pejskem, ale takhle bych to nikdy napsat neuměla. T.


Gora
10. 11. 2019
Dát tip

Díky :-))


pohodové...prostě skvělé...*/***


Gora
10. 11. 2019
Dát tip

Oldjerry, díky :-)... byl tam klid, všechno ještě spalo, jen les ne...


Oldjerry
10. 11. 2019
Dát tip

Klidný obrázek - příroda a dvě ženské...  čumí z toho klid a pohoda...


Gora
10. 11. 2019
Dát tip

Luboši, díky za vtipný komentík!


Kočkodan
10. 11. 2019
Dát tip

Pokud si vzpomínám, tak hlemýžď z Ferdy Mravence žádný dech beroucí fešák nebyl a Pepa Beyvl často brblal.

Já nad tvým dílkem a ani věnováním Jardovi nebrblám. (mrk)


Gora
10. 11. 2019
Dát tip

Di, děkuji... je to zlobidlo:-), ale milé...


Diana
10. 11. 2019
Dát tip

Moc pěkné. Pozdravuj Perlu! :-)*


K3
10. 11. 2019
Dát tip

Já jsem si to myslel.


Gora
10. 11. 2019
Dát tip

Pravda, Karle, myslela jsem na ty "kalamitní" plže z ciziny, kteří mi nejsou nijak sympatičtí na rozdíl od českých šneků - ještě to slovo nějak vyměním:-) a díky:-)


K3
10. 11. 2019
Dát tip Gora

Dáš se tu dost dobře poznat. Jsi jiná než Jarda. Víc pohledů na malé ploše. Trochu mě zarazili hlemíždi s ulitami. Jako kdyby byli někdy bez nich...:).


Gora
10. 11. 2019
Dát tip

Evo, moc díky za zastavení se u mého lyrického? experimentu...


zvedavec
10. 11. 2019
Dát tip

tip

:) krásne


revírník
10. 11. 2019
Dát tip Gora

Taks to právě zkusila - a s výborným výsledkem. Já vím, že se o přírodě podobným způsobem většinou nepíše, však taky proč, že. Není to nijak zajímavé a jsou přece lepší náměty k psaní. Tím víc mě proto těší, když někomu trochu tu přírodu vykreslím a zjistím, že ho to zaujalo. Tak jakos mě svou miniaturkou i ty zaujala. Moc se mi líbí, a jaks poznala, taky někomu dalšímu.


Gora
10. 11. 2019
Dát tip

Jardo, jsi laskavý... když si uvědomím, jak dlouho jsem se s tím "potýkala", klobouk dolů, že dokážeš poeticky napsat mnoho stran, dokonce knihu... Pravdou je to, že jsi opravdu inspirativní, a nejen za to díky, samotnou by mne nejspíš nenapadlo psát o přírodě.


Gora
10. 11. 2019
Dát tip

Zajíci, já moc znalostí z přírody nemám, spíše mne jen okouzluje:-) - dík moc...


Gora
10. 11. 2019
Dát tip

Díky, Laďo:-))


revírník
10. 11. 2019
Dát tip

Jo, a ještě jsem nepoděkoval za věnování. Tož moc děkuju.


revírník
10. 11. 2019
Dát tip

Taky se mi líbí pajizévky pěšin. Jsi odvážná, já bych nikdy nic tak neobyčejně obyčejného a přitom poetického nevymyslel, nebo si netroufl předestřít. Jak říkám, odvaha, a zároveň neotřelá krása. Ale taky k tomu ostatnímu, k celé tvé mini musím říct, že mě přímo nadchla. Výborně. Víc nemám co dodat. Jen, že Tip, samozřejmě.


"Pajizévky pěšin" se mi líbí. Vždy jsem záviděl těm básníkům a prozaikům, kteří rozumí přírodě a dokáží své znalosti uplatnit i ve své tvorbě.


Nami 99
10. 11. 2019
Dát tip

Líbí se mi.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru