Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

21. století

Výběr: atkij, California Memory, Zbora
11. 11. 2019
23
33
2516
Autor
DN

Jsem děvka 21. století. 

Zaprodávám se penězům. 

Zaprodávám se stylu. 

Nehmotné ideály nahradil praktický materialismus. 

Chybí mi smysl, tak vzniklou prázdnotu zaplňuji zběsilým nakupováním. 

Věším na sebe vybrané značky v naději, že ze sebe budu mít lepší pocit. 

Jsem pilíř dnešního konzumu. 

 

Dny trávím únavným porovnáváním. 

Začínám být posedlý každým záhybem svého těla. 

Jako bych přímo čekal, jakou novou nedokonalost na sobě pro potěšení objevím. 

Jeden den se přejídám, druhý hubnu, cvičím a hledám vnitřní mír. 

U ničeho nevydržím déle než tři vteřiny. 

Myšlenky mi těkají od jednoho nápadu k druhému a pak zpátky k celebritám, Instagramu a poutavým titulkům. 

Přebírám šatník a hledám styl, který mě vyjádří. 

Píšu, a přitom hledám slova, která vykřičí, jak se cítím. 

Názory se mi mění podle dobře zvládnuté prezentace ostatních. 

Ani nevím, jestli sám o sobě nějaké mám. 

Ani nevím, jestli to, co cítím, cítím skutečně já nebo se mi vryl do paměti chytlavý refrén. 

Před přáteli se zaštiťuji pochopením a vyrovnaností, přitom uvnitř skrývám chaos.

 

 


33 názorů

Čudla
23. 08. 2020
Dát tip

Zajímavé. 


Líbí. Je to podobný jedný mojí básni, no, spíše eposu s názvem Instant. Teď jí nemůžu přidat, smí se jen jedna denně, tak zítra.


Vystup z toho kruhu. Bude ti pak líp, až to všechno uvidíš z venku a nebudeš uvnitř strháván pořád dokola...a dokola...


Movsar
13. 12. 2019
Dát tip

Trochu kritickeho pohlefu by neuskodilo. Duch vs materie je prece uz hodne zpozdily dualismus. Stejne tak heslovita obzaloba konzumu a spektaklu, tu uz pred 40 lety daleko propracovaneji podal debord a dalsi. Je to jako vyrok, podstatne je ale oduvodneni, a to uplnr chybi.


Zbora
19. 11. 2019
Dát tip

Janina: jo, to jo, ale tady je to taknějak hezky shrnuto na hromádku. 


DN
13. 11. 2019
Dát tip

Těkají se tam hodí víc :D


Zajíc Březňák
13. 11. 2019
Dát tip Prosecký

"Velebnosti, jdu blejt!" Lůza se ekonomicky povznesla, ale kulturně zůstala tím, čím vždy byla. Tip.


Janina6
13. 11. 2019
Dát tip Prosecký

"Ani nevím, jestli to, co cítím, cítím skutečně já nebo se mi vryl do paměti chytlavý refrén." Tohle je skvělý postřeh. Zbytek jako bych už někde mnohokrát četla...


Josephina
13. 11. 2019
Dát tip

smutné - těkají?


dadadik
12. 11. 2019
Dát tip

... to je doba...


Zbora
12. 11. 2019
Dát tip

Asi sis nechal hrnek položený na klávese Enter.


Zbora
12. 11. 2019
Dát tip

Jo, bezesporu je v tom hromadění nějaká (nejen) lidská přirozenost, to zase ale tak úplně neznamená, že je to v pořádku a je potřeba to nechat být. Lidi jsou vybaveni schopností uvědomovat si následky svých činů, aspoň teda někteří. A v minulosti to hromadění nikdy nebyl problém, ten začínáme vnímat až ve 20 století, kdy se na něm vlastně začíná zakládat podstata ekonomického růstu. A nejen ta.


Prosecký
12. 11. 2019
Dát tip

Já se domnívám, že většina byla konzumní vždycky, ale protože (jak správně říkáš) panoval převážně nedostatek, nebylo to tak nápadné. Kdykoli ovšem byl něčeho přebytek, okamžitě se lidé ve své většině zvrhávali ke "konzumerismu".  

 


Prosecký
12. 11. 2019
Dát tip

Já se domnívám, že většina byla konzumní vždycky, ale protože (jak správně říkáš) panoval převážně nedostatek, nebylo to tak nápadné. Kdykoli ovšem byl něčeho přebytek, okamžitě se lidé ve své většině zvrhávali ke "konzumerismu".  

 


Prosecký
12. 11. 2019
Dát tip

Já se domnívám, že většina byla konzumní vždycky, ale protože (jak správně říkáš) panoval převážně nedostatek, nebylo to tak nápadné. Kdykoli ovšem byl něčeho přebytek, okamžitě se lidé ve své většině zvrhávali ke "konzumerismu".  

 


Prosecký
12. 11. 2019
Dát tip

Já se domnívám, že většina byla konzumní vždycky, ale protože (jak správně říkáš) panoval převážně nedostatek, nebylo to tak nápadné. Kdykoli ovšem byl něčeho přebytek, okamžitě se lidé ve své většině zvrhávali ke "konzumerismu".  

 


Prosecký
12. 11. 2019
Dát tip

Já se domnívám, že většina byla konzumní vždycky, ale protože (jak správně říkáš) panoval převážně nedostatek, nebylo to tak nápadné. Kdykoli ovšem byl něčeho přebytek, okamžitě se lidé ve své většině zvrhávali ke "konzumerismu".  

 


Zbora
12. 11. 2019
Dát tip

Většina společnosti nebyla konzumní prakticky po většinu doby existence lidského druhu, protože se všeho spíš nedostávalo, než že by to přebývalo.

Ale když čtu Tvůj dobře mířený dotaz, chytám se za nos, nechal jsem se tady nějak celkově hloupě unést. Omlouvám se. 

 


Prosecký
12. 11. 2019
Dát tip

Přátelé, mohli byste mi říct, kdy v celé historii lidstva většina společnosti nebyla konzumní?


DN
12. 11. 2019
Dát tip

Ještě jednou všem moc děkuji. :) 


DN
12. 11. 2019
Dát tip

Ta je taky moje oblíbená. :) Děkuji. 


DN
12. 11. 2019
Dát tip

Co cítí ostatní nevím :D, ale řekl bych, že všichni řešíme podobné pocity. Jsem moc rád, že je miniatura dobře srozumitelná. Potvrzuje to moji domněnku. :D

Je pravda, že Instagram i bulvár jsou do určité míry únik z reality. Odvádějí myšlenky od skutečných problémů. Někdy to není na škodu, ale nic se nemá přehánět. :) 


Zbora
12. 11. 2019
Dát tip DN

California: to není niterná zpověď, ale naprosto evidentní obžaloba současné konzumní společnosti.


Gora
12. 11. 2019
Dát tip

Dobrá charakteristika - krom "čekání na anděla"- neboť v kombinaci s peklem vyznívá vtipně, se mi líbí zejména tato část /je odvaha, přiznat si.../

Názory se mi mění podle dobře zvládnuté prezentace ostatních. 

Ani nevím, jestli sám o sobě nějaké mám. 

Ani nevím, jestli to, co cítím, cítím skutečně já nebo se mi vryl do paměti chytlavý refrén.


Prosecký
12. 11. 2019
Dát tip

S tím zaprodáváním bych to tak neprožíval. Není to žádný objev 21. století. Chování typu homo oeconomicus lze pozorovat už od doby kamenné.


Kočkodan
12. 11. 2019
Dát tip DN

 

U tvého dílka jsem vydrzel déle nez tri vteriny. Dokonce jsem si ho precetl dvakrát. Líbí se mi. A to je muj vlastní názor, i kdyz predkomentátori meli dobrou prezentaci svého kladného hodnocení. :-)

 


Norsko 1
12. 11. 2019
Dát tip DN, Alegna

Dobrý. Konečně něco, co vyjadřuje dnešní běžný způsob života


DN
11. 11. 2019
Dát tip

Všem moc děkuji. :) Vůbec jsem nečekal, že se bude tak líbit.:D Jsem moc rád, že jste se v miniatuře našli. Nebo alespoň souhlasíte . :D


atkij
11. 11. 2019
Dát tip DN, Alegna

Výborné. Rozhodně nejlepší, co jsem od Tebe poslední dobou četla. Text drží od začátku do konce jasnou linku, víš přesně,  o čem píšeš. Jasně, věcně. 


Alegna
11. 11. 2019
Dát tip wariors on the peace

Hlásím se ke slovům ve verších i v kritiách


vau ... to mi hovoríš z duše ... tri sekundy a dosť! ... samé protirečenia ... som to ja? ... tých pár slovíčok, čo zo seba vypotím, čítam tristokrát, lebo im nemôžem uveriť ...  trošku som si už zvykla a smejem sa zo seba  ... niekedy som samý smiech a nikde nikoho, iba ja a moje tri sekundy


Benetka
11. 11. 2019
Dát tip

Líbí se mi to. Jenom bych si přál aby to nebyla pravda,ale snad jen takové zamyšlení... Třebaže pár věcí ze zmíněného se dotýká i mne... ;)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru