Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Káva

14. 11. 2019
15
38
1306
Autor
Nami 99

Bylo to asi před dvěma lety, co u nás bydlel v podnájmu mladý pár ,Tomáš s přítelkyní Ivanou. Potom se odstěhovali do Prahy. Nedávno měl Tomáš cestu kolem, tak se zastavil, jenom tak, pozdravit. Bylo po jedenácté hodině a já jsem chystal něco k obědu. Posadil se vkuchyni ke stolu, já jsem stál u sporáku a tak jsme si povídali. Byl to nesmělý chlapec, spíš jsem mluvil já, ale v pohodě. Příjemné setkání. "Dáš si kafe?" "Jo, rád. Jestli můžu poprosit dva cukry. Děkuju." Zapnul jsem konvici a postavil jsem před Tomáše hrnéček s kávou a cukrem a odběhl jsem na chvilinku od sporáku pro něco do spíže. Povídali jsme si asi hodinu, nabídl jsem mu oběd, ale odmítl s tím, že už musí. Až když když odešel, jsem si všiml, že jsem mu to kafe nezalil.


38 názorů

Nami 99
15. 11. 2019
Dát tip

blacksabbath - děkuji moc.


joó....třeba byla od žida.....:-).........*/**


Nami 99
15. 11. 2019
Dát tip

vesuvanka - děkuji moc.


vesuvanka
15. 11. 2019
Dát tip

Chlapec byl opravdu nesmělý, TIP


vesuvanka
15. 11. 2019
Dát tip

Chlapec byl opravdu nesmělý, TIP


Musaši
15. 11. 2019
Dát tip

V dnešní době si ten, kdo je nesmělý ani neškrtne. Kdo zaváhá, ten...si ani nevypije kávu. Nesmělý si můžeš dovolit být jedině pokud jsi mladý a krásný. V tom případě ti nesmělost může i slušet. Ve všech ostatních případech je drzé čelo lepší než poplužní dvůr.


Nami 99
15. 11. 2019
Dát tip

R. L. - děkuji moc za tipa i milý komentář.


Nami 99
15. 11. 2019
Dát tip

Čudla - děkuji moc.


Nami 99
15. 11. 2019
Dát tip

Philogyny - děkuji moc.


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip Karpatský knihomoľ

Andělka1 - děkuji moc

Můj kamarád zapoměl jméno pána, kterého měl navštívit v nějaké záležitosti. Věděl že to je strom a byl přesvědčený, ze Bříza. Projel vesnici třikrát nahoru a dolů, ptal se na pana Břízu, ale nikdo nevěděl. Potom se ptal pána u obchodu a ten mu řekl, že taky neví a jak se dali do řeči, tak mu sdělil, že měl před hodinou domluvenou schůzku a ten chlap nepřišel, tak si zašel nakoupit.

"A jak se jmenujete?" "Vrba."


Andělka1
14. 11. 2019
Dát tip Nami 99

Já zapomněla dítě v kočáru a s ním i dva pejsky  u obchodu...


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

Když to říkáš, tk já ho u nás taky zakážu.


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

A moje káva, samořejmě všechny parametry ,které zmiňuješ splňuje.

Moji návštěvníci to vědí a vždycky si rádi na mé kávě pochutnají. Jenom manželce se posledně nezdála.


Prosecký
14. 11. 2019
Dát tip

Já jsem si tak trochu, Nami99, dělal legraci z auktální kávové poněkud snobistické módy. Ale když už se tak ptáš, vepř knedlo zelo nepokládám za tolik zdravé, aby se u nás podávalo.


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

Tak ty si myslíš, že Tomáš si kávu nedal proto, že jsemu nepodal všechny tyto informace o nabízeném produktu. Je to možné. Předpokládám, že ty každou návštěvu s nabízenou kávou takto seznámíš. A to je teprve káva. Co když někdo příjde na oběd , třeba  - vepřo knedlo zelo?

Z jaké rasy je vepřové

Jméno prasete

Kolikáté bylo ve vrhu.

Jméno a datum narození řezníka

Číslo bot a babička za svobodna prodavače

Vyrůstalo zelí na jižním svahu?

A mnohé další.

Nevím, jestli návštěva do oběda vydrží.

 


Prosecký
14. 11. 2019
Dát tip

Ale, prosím tě, Nami99, s tím si na mě, člověka prolezlého indonéskými plantážemi a přebírajícího na Yucatánu pytle s kávovou úrodou nepřijdeš: Arabica nebo robusta, nějaký micro lot? Země původu? Fair Trade nebo oligopol? Pražírna? Jak dlouho byla u tebe ve spíži skladována? Splňovalo skladování podmínky globálního závazku pro malospotřebitele kávy nebo ne? 


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

Milý Prosecký - normální černá káva, jedno zrnko jako druhé,(to jako že byly stejný,ne že byly jen dvě) a v každém zrnku drážka.(Ty drážky pilují vězni, jako domácí práci.


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

Gora - děkuji moc.


Prosecký
14. 11. 2019
Dát tip

Marcelina poznámka mě přivádí na myšlenku: Jestli on záměrně na kávu nezapomněl, když viděl, jakou mu nabízíš? Mně by se třeba z cibetkové kávy také udělalo zle. 


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

Marcelko - děkuji moc - hezké vyprávění.


Marcela.K.
14. 11. 2019
Dát tip Nami 99

Příběh o kávě? Mám jeden z mládí. Tehdy spolužáci mého muže z VŠ zašli do kanceláře asistenta na ČVUT a ten jim nabídl kávu. Vzal plechovou krabici, nandal do šálku a zalil teplou vodou z bojleru.No, vypili tu břečku, ale pak se jedné dívce málem otočil žaludek, když asák ty hrnky vzal a lógr vyklopil zpátky do té plechovky :-D


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

Právě že si nehrknul ničeho a ničím.


Prosecký
14. 11. 2019
Dát tip

A hrknul si čeho? nějakého proteinového nápoje?


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

Alegna - děkuji moc.

To by jsi nevěřila, co všechno se dá zapomenout.

Karol, můj spolubojovník z vojny, se po roce služby konečně dostal domů do Šamorína na vytouženou dovolenou. Když se vrátil po čtrnácti dnech zpět na rotu, ptali jsme se jak se měl. "Dobre bolo. Jedlo, pálenka, všetko dobré." "A co tó? Hrknul sis?" "Ci boha. Calkom som zabudol."

 


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

zvedavec - děkuji moc.


Alegna
14. 11. 2019
Dát tip

byl milý, ten Tomáš :-)

já zase zapomínám nabídnout cukr a na ten tys nezapomněl


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

Karpatský knihomol - děkuji moc.


Ešte že sa stávajú také veci. Na čo by sme spomínali? /*


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip Gora

aleši - děkuji moc.

Káva naštěstí v hrnku zůstala. Omylem jsem mu dal tu co mám schovanou pro manželku. Od žida.


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

Prosecký - děkuji moc.

Návštěvník kávu dostal. Ale protože byl nesmělý, styděl se vysypat si ji do pusy.


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

Musaši - on byl opravdu tichý a nesmělý. Asi mu bylo trapné mně upozornit. A konvice  s vodou cvakla ve chvíli, kdy jsem byl pryč, a na zalití kávy jsem zapomněl. Jako když pro něco jdeš a nšekdo tě zastaví a osloví, zapomeneš co jsi chtěl přinést. (Někdy.) Čím dál častěji.)


Po návštěvě zbyl prázdný hrnek. Asi kávu šňupnul.


Prosecký
14. 11. 2019
Dát tip

Až te´d mě napadá, že vlastně nevíme, jestli si návštěvník vůbec všiml, že kávu nedostal. Co ho nejvíc trápilo?


Musaši
14. 11. 2019
Dát tip

Myslíš, že té návštěvě bylo trapné tě upozornit, nebo ten mladík tu kávu "zapomněl" pít tak jako tys ji zapomněl zalít ?


Nami 99
14. 11. 2019
Dát tip

Musaši - děkuji moc.

To celé zavinilo t o odběhnutí do spíže. Tím se narušil proud plánovaných činností a kávu jsem nezalil.


Kočkodan
14. 11. 2019
Dát tip

 

Lado, nebyls nalitej?

 

 

 

Mimochodem - ten oěd je nejaká tvoje kulinárská specialitka? ;-)

 


Musaši
14. 11. 2019
Dát tip

Tak to byl opravdu dost nesmělý a taktní človíček, když tě neupozornil na tvou sklerózu. Něco jako já. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru