Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak se jabloňka učesala

21. 11. 2019
11
19
1177
Autor
bixley

„Podívej, tati, jaké mi maminka udělala krásné copy,“ přiběhla Kamilka za tatínkem na zahradu. Opravdu to bylo krásné, měla copy obtočené kolem hlavy. „Vypadáš úplně jako princezna,“ pochválil maminčinu práci tatínek.

Uslyšela to mladá jabloňka, která stála uprostřed zahrady. „Já bych taky chtěla takové copy. Vy vždycky říkáte, že mě musíte o-česat, když na podzim trháte moje zralá jablíčka, ale já bych se jednou chtěla u-česat. Jako Kamilka.“

„Jak si přeješ, jabloňko,“ řekl tatínek. Přinesli si s maminkou žebříky a začali tenké pružné koncové větvičky splétat do jakýchsi jabloňových copánků. Když to bylo hotové, slezli ze žebříků a zálibně si jabloňku prohlíželi.

„Moc ti to sluší,“ řekla i Kamilka.

„To jsem ráda, že se vám líbím,“ řekla jabloň spokojeně.

Bylo jaro a brzy začaly všechny stromy nasazovat poupata. Také jabloň začala kvést, ale ouha! Ve spletených větvičkách nemohly kvítky prorazit. Nakonec vykvetlo mnohem míň květů než obvykle. A když se začaly měnit v jablíčka, bylo to ještě horší. Jablíčka vůbec nevyrostla a padala dolů. Zase jim překážely jabloňové copánky.

„Já letos nebudu mít žádná jablka,“ plakala jabloňka. „Už nechci žádné copy.“

A tak tatínek s maminkou zase přinesli žebříky a větvičky rozpletli. Jabloň se radostně nadechla a rozvinula celou svou košatou korunu.

„Teď jsi ještě krásnější,“ zhodnotil to tatínek.

„Nejkrásnější jabloň na celém světě,“ dodala maminka.

A Kamilka jí zatleskala.

„Já myslím, že pro jabloně se účes nehodí,“ usoudila jabloňka. „Nějaká jablka mi ještě v koruně zůstala, tak mi je můžete na podzim očesat.“

„To bude nejlepší,“ souhlasil tatínek a všichni byli rádi, že mají tak moudrou jabloň.

 

 


19 názorů

bixley
13. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

To je ta nejlepší móda!


rozčesaná....:-))))))))))))))))


bixley
24. 06. 2020
Dát tip

Díky, Lakrove. Popřemýšlím o tom.


Lakrov
24. 06. 2020
Dát tip
Jednoduchá pohádko-bajka, v níž by se použité kulisy a souvislosti daly v závěru možná ještě lépe zužitkovat ve smyslu "Užitek X Vzhled" nebo více, na větším prostoru zdůraznit ono závěrečné česání.

bixley
26. 11. 2019
Dát tip

Díky, Zboro. :-)


Zbora
26. 11. 2019
Dát tip

Milá


bixley
25. 11. 2019
Dát tip

Díky, Evži. :-)


Děti to určitě také ocení. :-)


bixley
23. 11. 2019
Dát tip

:-)


trojort
23. 11. 2019
Dát tip

...ne...ty nejsi princezna...ty jsi královna...


bixley
22. 11. 2019
Dát tip

Aleši, fialko, díky za tipy.


bixley
21. 11. 2019
Dát tip

Díky, Revírníku.


revírník
21. 11. 2019
Dát tip

Moc milá pohádka.


bixley
21. 11. 2019
Dát tip

Díky, Alegno.


Alegna
21. 11. 2019
Dát tip

Vysvětlení podobných si výrazů pomocí milé pohádky, supr :-)


bixley
21. 11. 2019
Dát tip

No vidíš, Kočkodane, taky jsi moudrý. A jabloň opravdu není blůma. :-)


Kočkodan
21. 11. 2019
Dát tip

Já jsem v šesti letech také usoudil, že se pro mě copy nehodí. A rodiče byli rádi, že mají tak moudrého synáčka.

 

Mimochodem si myslím, že blůma by se nakonec tak rozumně nezachovala... ;-)


bixley
21. 11. 2019
Dát tip

No, dětem by ten rozdíl mezi očesat a učesat nemusel být jasný.:-)


Gora
21. 11. 2019
Dát tip

Pěkné, Renato. Jsi mistryně ve slovních hříčkách!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru