Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 19-11 (listopad 2019) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 12. 2019
3
43
4137

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za LISTOPAD 2019



Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v listopadu 2019 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Go|la|K3|sp|kv|bi|Ca|La|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. |ra|st|. |ec|aj|xl|li|kr|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. |. |ga|. |tr|. |ey|fo|ov|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. |. |sp|. |e |. |. |rn|. |
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. |. |. |. |. |. |. |ia|. |
---------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+------
1. Když slunce v Manitobě. . / kvaj . .| 2| 2| 3| 2|. | 3|. | 2| =14 bodů
2. Neřest prostř. AirBnB . . / Prosecký| 3| 3|. | 3|. |. |. | 1| =10 bodů
2. Rašení. . . . . . . . . . / revírník| 1| 1| 2| 1| 3| 2|. |. | =10 bodů
3. Chlebojed . . . . . . . . / Vigan . |. |. | 1|. |. |. |. | 3| = 4 body
4. v osidlech vlastního braku/ trojort |. |. |. |. | 2|. |. |. | = 2 body
5. Kočičí zlato . . . . . . ./ Gora . .|. |. |. |. |. | 1|. |. | = 1 bod
5. Konec mladých komunistů . / Movsar .|. |. |. |. | 1|. |. |. | = 1 bod
5. Snímek č. 2001. . . . . . / Kohelet |. |. |. |. |. |. | 1|. | = 1 bod
6. Kolotoč bezmoci . . . . ./nascheanou|
6. Neviditelné echo . . . . ./ lastgasp|
6. Chlap . . . . . . . . . . / Danny . |
6. Těžko vyslovitelné tísně. / R .L. . |

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za prosinec 2019, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 22. prosince můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

Chlap autora Danny

Neřest prostřednictvím AirBnB autora Prosecký

v osidlech vlastního braku autora trojort

Chlebojed autora Vigan

Když slunce v Manitobě začne hřát... autora kvaj

Neviditelné echo. autora lastgasp

Rašení autora revírník

Kočičí zlato autora Gora

Konec mladých komunistů v Čechách autora Movsar

Snímek č. 2001 autora Kohelet

Kolotoč bezmoci autora nascheanou

Těžko vyslovitelné tísně autora R. L.

 

Hlasování označte jako vážnou kritiku.

Hlasujte formou

1. Název díla - Jméno autora

2. Název díla - Jméno autora

3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

 

 

NOMINACE LISTOPADOVÝCH

prozaických děl

 

 

Do středy 11. prosince můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v

listopadu 2019.

Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Chlap autora Danny

Neřest prostřednictvím AirBnB autora Prosecký

v osidlech vlastního braku autora trojort

Chlebojed autora Vigan

Když slunce v Manitobě začne hřát... autora kvaj

Neviditelné echo. autora lastgasp

Rašení autora revírník

Kočičí zlato autora Gora

Konec mladých komunistů v Čechách autora Movsar

Snímek č. 2001 autora Kohelet

Kolotoč bezmoci autora nascheanou

Těžko vyslovitelné tísně autora R. L.

 

Číst můžete začít už teď. Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k

hlasování.

Seznam bude průběžně aktualizován.


43 názorů

kvaj
23. 12. 2019
Dát tip Prosecký, Gora, lastgasp

Děkuji za vlídná hodnocení. Gratuluji ostatním, kteří bodovali. Chtěl bych ale ještě jednou připomenout, že tentokrát se sešla spousta velmi kvalitních textů.


Gora
23. 12. 2019
Dát tip kvaj, lastgasp

Blahopřeji všem autorům na stupních vítězů!

Dobře, že v této soutěži je z čeho vybírat, byly i horší časy. Speciální poděkování těm, kdo hlasují.


Prosecký
23. 12. 2019
Dát tip

Děkuji všem čtenářům a hlasujícím. Druhé až třetí místo je pro mě poctou. Přiznám se, že mám Saskatchewan o něco raději než Manitobu. 

Když se teď tak dívám, tak se mi moje dílo zdá plytké třeba vedle takového Rašení. Ač germanofil, nemám rád podstatná jména slovesná, ale "Rašení" už samo oosbě může být názvem nejen krátké prózy, ale i románové epopeje, ba co dím, i celé umělecké epochy, jako je renesance nebo kultura zvoncových pohárů.


Lakrov
23. 12. 2019
Dát tip

Těžko se hledají nejlepší tři mezi více než pěti...

VYBRANÉ:

1. Chlebojed autora Vigan: ...Voněl jako mokrý pes... je krásný eufemismus, po jehož přečtení mám dojem, že tenhle text už na Písmáku někdy byl a přiměje mě číst dál. Baví mě slovo ...Nekuřátko... a moc se mi líbí ta krátká pasáž, začínající slovy ...obec voněla některými komíny... Dobré a živé (což oceňuji) čtení. Takové předvánočné patetické (nebo pateticky předvánoční?) Líbí se mi ta "poraženecká" atmosféra.

2. Když slunce v Manitobě začne hřát... autora kvaj: Přečteno jedním dechem. Parádní povídka, k níž nemám žádné výhrady.

3. Neřest prostřednictvím AirBnB autora Prosecký: Začátek mě zaujal tušením humoru založeného nejspíš na sebeironii. Četlo se to dobře. Toho humoru bylo možná míň než v mém úvodním tušení, ale námět oceňuji.

 

OSTATNÍ:

Rašení autora revírník: Hutné čtení, říkám si od začátku, ale líbí se mi námět, takže předpokládám, že čtenáři, mající k onomu námětu podobný postoj jako já, nebudou mít s přečtením téhle "poněkud neodsýpající stati" potíže. Úvodní a poslední "třetina" jsou adepty do ekologických (bez ironie) čítanek. Střední, akční pasáž nepostrádá napětí a celý ten text docela oživuje. Závěrečná půlstránka působí jako (snad ne utopické) povzbuzení. Kdo je autorem, to samozřejmě vím po přečtení prvních řádků, takže k tomu textu možná nepřistupuji tak úplně "bez předsudků".

Neviditelné echo autora lastgasp: Úvodní "rozjezd" působí jako takové obyčejné vzpomínkové vyprávění, ale od té lehce erotické pasáže už je to lepší. Celkem dobře napsaný je ten příběh, nechybí napětí. Tušení, v čem spočívá zápletka, přichází asi dvě stránky před koncem.

Kočičí zlato autora Gora: Je to takový "živý snímek" krátkého časového úseku umocněný tím, že se v té krátké době změní polarita názoru na jednu z postav. Závěrečným přechodem do "písně" se z toho stává takové odechové dílo. Kéž by aspoň část podobně nejistých společensko-pracovních situací byla takhle ideální... i když -- co bude zítra, to už se zde nepíše.

Konec mladých komunistů autora Movsar: Zaujalo mě to námětem, pobavilo absurdností (jejíž opakování v budoucnu nelze vyloučit), takže mám chuť zařadit to do pomyslné kategorie návodů typu "Tudy ne!".

Chlap autora Danny: Je to taková hodně přímočará zkratka, ale možná právě proto mě to zaujalo.

Snímek č. 2001 autora Kohelet: Celkem svižně napsané to je, říkám si po celou dobu čtení a čiší z toho takové nadšení a energie... jen ten konec to (pro čtenáře jako jsem já) zabíjí. Ale dá se to chápat jako taková nečekaná anekdota.

v osidlech vlastního braku autora trojort: Je toho sice na můj vkus trochu málo (připadá mi to jako předmluva k nějakému delšímu textu), ale něčím mě to zaujalo.

 

MIMO:

Kolotoč bezmoci autora nascheanou: Působí to velmi spontánně, jako by napsané naráz, jedním dechem, což oceňuji, ale zároveň musím přiznat, že je tenhle text zcela mimo můj "definiční obor". Doufám však, že najde přízeň u jiných čtenářů.

TĚŽKO VYSLOVITELNÉ TÍSNĚ autora R. L.: Přijde mi to jako taková velmi příkrá zkratka, na můj vkus (kvůli tém sukýnkám a ptákům) až příliš příkrá.


Ano, puzzle, prodloužili z toho důvodu, že se navýšil počet děl, tak aby je všichni stačili přečíst a hodnotit.


Gora
21. 12. 2019
Dát tip

CM, prozaické dílo - nezáleží na tom, jestli povídka nebo jiná próza, prostě jedna z těch, co soutěží :-), jedno místo - jedna povídka bylo myšleno hlavně co do počtu na jednom stupínku :-)

Díky za obnovené hlasování... nic se měnit nemusí/v kategorii/, je to OK.


Gora
21. 12. 2019
Dát tip

CM: v záhlaví Prózy měsíce jsou instrukce k soutěži.

Lakrov jako vedoucí redakce si s tvým hlasováním poradí :-),  přijde mi docela líto, že když sis dala práci se čtením a komentováním, tak hlasy pro dílka pravděpodobně propadnou. Kdyby ses rozhodla hlasovat ještě jednou, jistě by se to dalo akceptovat. Jedno místo - jedna povídka:-)

Jinak ti rozumím, většinou se taky těžko rozhoduji, zvláště v kolech jako bylo tohle...


bixley
19. 12. 2019
Dát tip

1. Když slunce v Manitobě začne hřát autora Kvaj

Moc hezká povídka o tom, jak nás hudba může sblížit

2. Rašení autora Revírník

Krásné líčení přírody a současně zajímavé lesnické informace, obojí harmonicky propojené.

3. Kočočí zlato autora Gora

Hezká povídka o tom, jak nás mohou překvapit lidé, kterým na začátku nedůvěřujeme.


kvaj
14. 12. 2019
Dát tip

Běžte všichni někam. Tolik kvalitních textů. Kdo si z toho má vybrat. Tak jsem si jednotlivé texty s autory napsal na lístečky, dal je do klobouku, zatřepal,postupně tři vytáhl a tohle mi vyšlo:

1. Rašení - autora revírník

2. v osidlech vlastního braku - autora trojort

3. Konec mladých komunistů v Čechách - autora Movsar

Ad 1. Autor prostě umí. Umí psát a navíc je zřejmé, že lesům rozumí, že vnímá přírodu, její barvy, světla, stíny a zvuk, a umí ji až básnicky v próze přiblížit. Chvílemi mi to připomínalo fascinující popisy přírody a jejích tvorů od Robinsona Jefferse, i když jeho cíle i záměry byly jiné. 

Ad 2. Bezvadné. Hlavně mě uchvátila argumentace ženy jako z italského filmu, aby vyžebrala drobné. "Máte okno" je skvělé. Zkoušel jsem si okno nahradit něčím jiným, ale nic mi nevyznělo ani stejně.

Ad 3. No tedy, představa je to pěkná a perfektně provedená. Obávám se ale, že mladí komunisti jsou bohužel mnohem odolnější. Nejspíš by si ne nich i Elza vylámala tesáky.

 


Danny
12. 12. 2019
Dát tip

spectre: jj, pro hlasování nemusíš být v redakci


K3
12. 12. 2019
Dát tip

1. Když slunce v Manitobě začne hřát - Kvaj

2. Rašení - revírník

3. Chlebojed - Vigan

První Kvaj mě nejvíc překvapil čistotou stylu. Čtivé, neobvyklé zpracované téma i prostředí. Druhý revírník, strhujícím vyprávěním z lesního prostředí, psané s upřímnou obavou srdem. Tady je víc než kdykoliv jindy znát láska nejen k lesu, ale k celé přírodě. Přesně vystihnuté problémy současné přírody. Třetí Vigan píše soustavně náročné obsáhlé kvalitní texty.

Z dalších mě nejvíc zaujalo Kočičí zlato, neboť v tomhle dílku je silné poslání o vzájemné vstřícnosti a pochopení toho druhého, čehož si já nesmírně vážím.


Gora
12. 12. 2019
Dát tip

Nic se neděje, druhou stáhnu :-) a děkuju za info...


trojort
12. 12. 2019
Dát tip

...nevím koho komu, ale klidně tam ponechej tu první v osidlech... :)

...jsem nevinnej... :)


lastgasp
12. 12. 2019
Dát tip

1. Neřest prostřednictvím AirBnB  autora  Prosecký

2. Když slunce v Manitobě začne hřát . . .  autora  kvaj

3. Rašení  autora  revírník

Hodnocení nominovaných děl za tento měsíc bylo náročné. Sešly se zkušení autoři s pozoruhodnými příběhy i literárními formami. Pořadí jsem zvolil v souladu s hodnocením, které jsem uvedl pod jednotlivými díly. Jsem rád, že v soutěži došlo k výraznému oživení.


Danny
12. 12. 2019
Dát tip

Prosecký: hádám že s zařazením díla do soutěže, viz dotaz výše


Prosecký
12. 12. 2019
Dát tip

Duke, s s čím?


.duke.
12. 12. 2019
Dát tip

nesouhlas


Gora
12. 12. 2019
Dát tip

1. Neřest prostřednictvím AirBnB autora Prosecký

2. Když slunce v Manitobě začne hřát... autora kvaj

3. Rašení autora revírník

V té velké konkurenci listopadových nominací jsem zahlasovala pro tyto tři povídky, jsou výborně napsané, obsahově zajímavé. Komentáře pod nimi...

 


Od čtyř posledních nominovaných děl dosud nemáme souhlas autora s účastí v soutěži. Souhlas nechť tedy autoři vysloví komentářem přímo zde. A autora trojort -- vzhledem ke skutečnosti, že má v tomto kole dvě soutěžní díla -- vyzýváme, ať si z nich vybere jedno, které bude soutěžit. Děkujeme za pozornost a stálou přízeň.

Gora
11. 12. 2019
Dát tip

CM: trojort již jednu nominovanou povídku má. Za ostatní díky:-)


Gora
10. 12. 2019
Dát tip

Nominace nemusí posílat redaktoři, ale také autoři a klidně i na svoji povídku. Vyhledávání děl vhodných do soutěže jsem se ujala já a redaktor K3... Konečný seznam soutěžních povídek je kolektivní záležitostí redakce prózy.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru