Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

prsa

25. 11. 2019
10
28
1225
Autor
Dagmaram

Ahoj všem. Posílám jednu takovou kratší. Třeba se bude líbit :-)

Nebylo na to mnoho času, ale moc mě bavilo to psát ....

Za případné chybky se omlouvám a za komentář budu ráda

 

prsa

 

Prší. Rozpitá červeň koncových světel. Prohnuté blatníky vyprávějící o srážkách až kdesi v oblacích. Punc maximální rychlosti na skříních kamionů. Lesklí žlutočerní salamandři zpomalovacích prahů. 

Kapky na čelním skle mají vpadlý střed a zaoblují se v okrajích.

Volantu se dotýká zlehka prsty levé ruky. Vysoká holínka na plynovém pedálu je pohodlně rozepnutá. Vlasy v ležérním drdolu, který ráno zvládne jedním zkušeným pohybem.

Nelíčí se. Ví, že je hezká a makeup se k ní nějak nehodí. Závidí holkám, co se vyznají ve všech těch štětcích, pudrech, korektorech. Občas podnikne pokus, odhodlaně vrazí do drogerie, pak zmateně pobíhá mezi regály kosmetických značek. Někdy nahází do košíku hned několik věcí, jindy vyběhne z prodejny s prázdnou.

Nenakupuje ráda. Chce to trpělivost, kterou nemá. Něco ji stále žene vpřed. Pokud se jí mysl zastaví, propadá pocitu, že něco není správně. Zaslouží si, aby měla klid? Udělala toho dost? A co ostatní, kolik toho dnes už zvládli.

I teď v autě, pojíždí v koloně a nervně ťuká do mobilu zprávy. Chatuje s přáteli, jednoho rychlého smajlíka mámě, telefonát holkám, jestli jsou ze školy doma. Brouzdá internetem a neví kam se vrtnout. Nemá ráda seznam ani idnes. Je to snůška senzacechtivých laciných nesmyslů. Ten negativní tón. Všichni kradou, všude je korupce, nespočet vyšetřovacích komisí a přehodnocujících posudků.

Ještě že  má chytrý telefon a zaplacená data. Ty prostoje v dopravě jsou s ním lépe snesitelné.

Pohlo se to. Jede zasněně. Cítí, že je jí v tu chvíli všechno jedno. Dívá se skrz krajinu, přichází otupující klid.

"Prober se. Musíš být tady a ne tam". 

"Ne, je tu tak hezky v té nicotě bez paměti. Dovol mi odpočinout". 

"Dobrá, na chvíli, pak musíš přijít k sobě, rozumíš". 

"Ano, ano, ale až pak. Teď mě nech být. Nech mě být. Je tu tak smířlivě malátně a prázdno.

Chci se utápět. Utopit"....

Procitne. Je zpět.Volnou rukou se probírá v bagu. Nahmatá ručník, plavky. Nezapomněla nic. Ví to. Přesto je schopná v záchvatu pochyb bag prošmejdit ještě několikrát. Není si jistá, jestli je v bazénu volno. Zapomněla to rychle zčekovat na světlech. Na co kruci myslela, když stála snad pět minut na červenou.

V pestrobarevných šatnách ignoruje převlékací kabinu. Jde donaha a souká se do plavek. Pokud jsou tu kamery, nejspíš se někdo dobře baví. Není jí to tak úplně jedno, ale pohodlnost má navrch. "Ať si".

Znovu si, tentokrát pečlivě, vyčeše drdol. Vlasy má po zadek a nebude si je namáčet. To umývání a sušení. Aby neuklouzla, jde okolo bazénu po odtokové mřížce. Pruh pro veřejnost. Sestupuje po nerezových schůdkách a snaží se vypadat důstojně. Všechny ty pohledy. Pustí se zábradlí a chce dosáhnout dna. Šlápne do prázdna a ponoří se až po drdol. S kašláním se vynoří. Tohle nečekala. Teď teda vysekla parádní číslo. Dokáže si představit, jak směšně musela vypadat, když nečekaně zajela pod hladinu, aby se vyjeveně vynořila. A ten její drdol, se kterým se tak patlala. Teď všechno mokré.

Otočí hlavu a vidí informační tabuli. Hloubka 1,8m. Má smysl pro humor. Pobaveně se pouští do prvních temp. Fouknout do mističky z rukou, zabrat pod sebe, vykopnout nohama. Timing, který ji naučil trenér vloni na podzim. Chtěla plavat kraul, ale když zjistila, že jí otlaky po brýlích vydrží obtisklé dlouhé hodiny, vzdala to. Plave způsobně s hlavou nad hladinou. Napnout a povolit, napnout a povolit. V tempech doufá rozpustit nervozitu a roztěkanost. Není to úplně ono. Chtěla by vypnout, ale hlavou jí běží zpřetrhaný pásek s nějakým příběhem.

Jak se čas plavání chýlí ke konci, zpočátku dlouhé minuty se začínají konečně krátit. Povinné odplaváno. Skoro se jí z bazénu ani nechce. Rychle se sprchnout, převléct, osušit vlasy a vypadnout.

Sedí v autě a cítí se uvolněná. Plavání má fakt blahodárné účinky. V obličeji má slabý pach ručníku. Prošel sušičkou, ale neotevřela hned dvířka a zavlhl. Culí se. Rychle přeřazuje stupně, tak jak to ona ráda. Dneska se utopila. Docela švanda. Přibrzdí před domem a předzahrádku zalije červeň koncových světel.

 


28 názorů

Dagmaram
20. 02. 2020
Dát tip

Ahoj Lakrove, zřejmě je ta holka blíženec :-)

dočíst "bez mrknutí"  - super :-)


Lakrov
19. 02. 2020
Dát tip
Četlo se mi to dobře, i když musím přiznat, Ze k protagonistce zaujímám střídavě kladný nebo ryze záporný postoj. Jako by byla střídavě popisována jako nesnesitelná (za volnatem) a v zápětí zas kouzelná (třeba v té šatně...) Nevím, co si o tomhle textu mám myslet, ale dočist se to dalo "bez mrknutí".

Dagmaram
23. 12. 2019
Dát tip

Super Benetko :-)


Benetka
23. 12. 2019
Dát tip

LÍBÍ! :)


Dagmaram
12. 12. 2019
Dát tip

Ahoj California Memory, obávám se, že s tou krční páteří máš pravděpodobně pravdu. Chodící pruhy? To není zlý nápad. Těší mě, že tě bavilo číst :-)


Dagmaram
26. 11. 2019
Dát tip Gora

Ahoj Philogyny :-)

Já se v porodnici rozkojovala 3 dny. Místo mlíka tekly nervy :-)

A pak spustilo

Díky za vstup


Philogyny
26. 11. 2019
Dát tip Gora, Lerak12

Já chodím na bazén oblečená v plavkách, ušetřím čas. 

Pobavila...

Pamatuju se na ty svý, velikost nula a krmila s nimi půlku porodnice. 

Pak se jednou podíval Pán Bůh dolů a přihodil mi Boží dar...  :)


Dagmaram
26. 11. 2019
Dát tip

Ahoj Mirku. Díky za čtení i názor.

Musela jsem se na "clickbait" mrknout do slovníku. Máš pravdu, trošku jsem čtenáře svedla :-)


mirek
26. 11. 2019
Dát tip

bavilo...i přes (osobní) pocit trochu chybějící silnější pointy

...a taky si můžeš připsat další čárku za úspěšný clickbait ;-)


Dagmaram
26. 11. 2019
Dát tip

Ahoj Leraku, díky za vstup. Tak v tenhle pohled na svoje dílko jsem doufala. Děkuji za něj. Cítím to stejně. Človíčku, který rád balancuješ se mnou po obrubnících :-)


Dagmaram
26. 11. 2019
Dát tip

Vítám Tě Evženie. Jsem ráda, že jsi se zastavila :-)


Lerak12
25. 11. 2019
Dát tip

Ha, miniatura. Spíše Tě znám jako poetku.

Já zase "komorní" tvorbu mám docela v oblibě (Bergman, Hrabal,  Vančura apod.) Já vím, že se dnes nechce nikdo nudit a vyžaduje udernost akce, sdělení, adrealin. Ale zejména miniatura (!)  všedního pohledu na jeden den, komorní ráz unese. Je to výpověd autorky o jejích pocitech, detailnímu postřehu,  o zdánlivě banálních událostích. Rád sdílím běžné životní výpovědi  a obdobných témat se ve filmu a literatuře objevuje poměrně  často. Rád jsem přečetl.  


Dagmaram
25. 11. 2019
Dát tip

Vítám Tě Evženie. Jsem ráda, že jsi se zastavila :-)


Pobavilo. :-)


Dagmaram
25. 11. 2019
Dát tip

Ahoj Goro, díky za motiváka, potěšil. Pokud tě čtení bavilo, jsem ráda. 

Překlípek opravím.

 

 


Dagmaram
25. 11. 2019
Dát tip

K3 díky. Kdybych tak věděla, kam se zkrz krajinu dívá. Dokázala bych pak lépe zodpovědět dotaz Proseckého, o co nebo o koho vlastně jde. Nicméně představuji si, že vidí světlou mlhu zarámovanou svým já. Nikdy se nepojme zcela, jen sem tam zahlédne povědomou šmouhu nebo záblesk.


Dagmaram
25. 11. 2019
Dát tip

Aleši, to mě fakt těší. Máš rád humor a máš vtip, pokud něco z toho nacházíš u mě. Paráda :-)


Gora
25. 11. 2019
Dát tip

Dášo, jako příznivce mokrého živlu mne to bavilo... a beru tvou mini jako cvičení se ve psaní miniatur, posílám motivační tip... 

překlípek: Něco ji stále ženě - žene

Prosecký má správný postřeh, chtělo by to něco originálnějšího - ale  zase -  drdol či vlasy dlouhé až kamsi lecjaký plavec - plavkyně nemá, v tom se tvá plavkyně liší... a taky prsa :-)


K3
25. 11. 2019
Dát tip

Kam se dívá zkrz tu krajinu?

Dobře se četlo.


aleš-novák
25. 11. 2019
Dát tip Gora, Yeux

Nechal jsem se nalákat mnohoslibnýnpm titulkem...a neodcházím zklamán...:o)


Dagmaram
25. 11. 2019
Dát tip

Ahoj Kočkodánku. Na zaslání mých prsou by nejspíš stačil jeden krátký pidi řádek (marně hrudník vypínající smajlík).


Dagmaram
25. 11. 2019
Dát tip

Ahoj Prosecký. Myslím, že šlo opravdu o tu impresi. Vtáhnout čtenáře, aby byl chvíli se mnou. Jakmile dočteš, měl bys z mojeho světa jakoby "procitnout" zpátky do své reality, vypadnout z mojí role. Příhoda s bazénem zajišťuje děj. Je tu drobná paralela mezi obrazným utonutím za volantem a "utonutím" na plovárně. Nadefinování okamžiků a pocitů, jejich zachycení, to je pro mě smysl všeho. Možná momentálně.


Kočkodan
25. 11. 2019
Dát tip aleš-novák, Prosecký

 

Ahoj Dáso, je mi líto, ze jsem tvoje prsa nemohl videt. Pokud budes chtít, tak mi je posli ve zpráve. Nechci je chválit predem. Dík. (takrka dychtivý smajlík)

 


Prosecký
25. 11. 2019
Dát tip Gora

Skoro stejně to má jistě víc z nás. Kromě imprese z okamžiku jsem úplně nedokázal najít, jetsli jsi tím chtěla říci ještě něco jiného než právě jen to zachycení okamžiků?  


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru