Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Haiku

29. 11. 2019
19
45
2136
Autor
Gora

u Třeboně je rybník Svět:-)

 

 

Svět

volavka šedá 

vylétá z hnízda

 


45 názorů

Gora
06. 04. 2020
Dát tip

Radovane, děkuju za tvé názory, o diskusi nad dílky stojím, pro autora je to opravdu to nejcennější.


už to první slovo (vůbec neva, že nemá 5 slabik) mi přijde jako ruční granát. Rozletí se významově na víc stran. Rybník - s vodními ptáky, země, vesmír

vylétá z hnízda - z domova, z bezpečí, volavka - pro mě naléhavost i kvůli názvu - volání, ve kterém je ona touha vyletět

Vlastně v jetě míń slabikách než umožňuje haiku tolik významů

 


Gora
05. 12. 2019
Dát tip

M, díky i za tvůj náhled.


Musaši
05. 12. 2019
Dát tip

Oldjerry,

díky za avi. Jistěže je mnohem těžší striktně dodržovat   5 - 7 - 5 slabik, ale na druhé straně je fakt, že některá haiku jsou jako free form údernější a působivější. Myslím si, že česká, evropská nebo americká haiku jsou tak jako tak čímsi naprosto jiným než jejich historické japonské předlohy. Z tohoto úhlu pohledu je pak přípustné i free form haiku. Myslím, že každý autor by se měl přiklonit k tomu, k čemu sám přirozeně inklinuje.


Gora
03. 12. 2019
Dát tip

Phil, díky za moudrá slova:-)


Philogyny
03. 12. 2019
Dát tip

Já jenom, svět je Volavka, na barvě nezáleží. Vždycky tě nachytá. Jako kurva v bordelu. Osobně se přikláním k Ciconia nigra.   :) 


Oldjerry
01. 12. 2019
Dát tip

asi to byl omyl,  nevím, co bylo v tom momentě... nejjednodušší je nechat to plavat....  dík za dotaz.  S dlouhodobou pamětí jsem na tom líp (:-D


teisan
01. 12. 2019
Dát tip

Oldjerry - poslals mi avi, ale moc dobře nechápu proč - napsal jsi svůj vlastní názor...to tě zajímá můj názor na tvůj názor?


Gora
01. 12. 2019
Dát tip

Moc děkuji za tvůj příspěvek, Jardo.

Asi půjdu na čas někam do kláštera, abych získala zenový nadhled. Díky :-)


Oldjerry
01. 12. 2019
Dát tip

5-7-5 není zákon, jen usance. Trochu to ztěžuje  tvorbu, ale dá dílu punc. Bez téhle usance se dají vyrábět haiku jak třísky do kamen... další takové »usance« jsou  humorný štych, aliterace, eufonie, zenový stín... to naše haiku  moc neprezentují.  To je názor, nikoli hra na pravdu...


Gora
30. 11. 2019
Dát tip

Díky moc, Ivi:-)


vidím.....*/***


Musaši
30. 11. 2019
Dát tip

Goro, to haiku s kočkami, které skáčou do tvých stop, bylo výborné. To se mi moc líbilo.


Gora
30. 11. 2019
Dát tip

M., dík, že se zamýšlíš se mnou, jsem stále na cestě k haiku :-)))


Musaši
30. 11. 2019
Dát tip

Kdyby tam ale bylo slovo rybník, pak už by to haiku ztratilo smysl, Knihomole.


Gora
29. 11. 2019
Dát tip

teisane, miluji tvé komentáře /to už tu někdo psal - vtípek:-)/... a díky za názorný příklad z tvé dílny - chápu.


Gora
29. 11. 2019
Dát tip

Norsko, dík za názor... ale hezká je - ta šedá volavka:-)


teisan
29. 11. 2019
Dát tip

To já mám také jedno pěkné, ovšem vůči volavce značně "nesvobodné"...

Dvůr Králové -

nosorožec dvourohý

vychází z pavilonu

Původně jsem tam měl ZOO, ale přišlo mi to fádní...(vtípek:). Jinak volavka a např. cvrček by měl mít v haiku stejnou "estetickou" hodnotu.


Norsko 1
29. 11. 2019
Dát tip

Šedá, je strašně důležitý.. Co by podle tebe měla dělat jinýho? Sít obilí a tím morálně růst?


Gora
29. 11. 2019
Dát tip

Díky...


atkij
29. 11. 2019
Dát tip teisan

Přemýšlím o přesahu či možným dvěma tézím. Kromě významové hry s názvem rybníka více nenacházím. Ale ještě se vrátím. 

 

 

 

 


Gora
29. 11. 2019
Dát tip

Díky, Karle... volavky jsou elegány našich toků:-)


oran
29. 11. 2019
Dát tip

ježiš, už toho nech.


K3
29. 11. 2019
Dát tip

Svět znám, takže mě haiku ani moc nepřekvapilo. Byli jsme ovšem jenom na hrázi  tam se odváží jenom lidi, volavky ne. Ale nejvíc jsem jich viděl za jižním průjezdem Nových Mlýnů. Na pasekách, za soumraku. Stovky krků:).


Gora
29. 11. 2019
Dát tip

Di, díky...


Gora
29. 11. 2019
Dát tip

Jani, děkuju moc i za vzpomínku:-)


Diana
29. 11. 2019
Dát tip

Pěkné a milé ***


vesuvanka
29. 11. 2019
Dát tip

Moc hezké :-))). TIP

Vzpomínám na volavky popelavé u rybníka Káňov poblíž Třeboně. Bylo to při listopadovém západu slunce, krásný a nezapomenutelný zážitek.  


Gora
29. 11. 2019
Dát tip

+ vtipný komentář Kočkodana - dík moc...


Gora
29. 11. 2019
Dát tip

Díky všem, nejprve tam rybník byl, ale přišel mi fádní / zejména - další podst. jméno:-(/, a tobě by pro orientaci pomohl. KK :-)) Nyní už víš, a tak nechám bez... děkuju i tichým tipům, cením si jich!


Je to relatívne, pre priemerného českého čitateľa je slovo rybník v tomto haiku asi fakt zbytočné a také slová by tam byť nemali. Ale mne by pomohlo. ;-)


Musaši
29. 11. 2019
Dát tip Gora

Díky, knihomole, žes takto potvrdil platnost mého komentu.


Nevedel som, že je taký rybník, majuskula na začiatku slova je síce istou nápovedou ale pre napr. inozemcov táto neznalosť bez vysvetlenia môže viesť k nesprávnym úvahám.


Kočkodan
29. 11. 2019
Dát tip Karpatský knihomoľ, Gora, vesuvanka

 

Jé, sokolský slet

 

honem se schovat, deti

 

mys alarm hvízdá

 

 

 

Zaludecní vred

 

nutit se do diety

 

má celkem význam

 

 

 

Snehem prisel ded

 

dobrý den, já jsem yetti

 

pochyby priznám

 


Musaši
29. 11. 2019
Dát tip Karpatský knihomoľ, Gora, vesuvanka, Oldjerry

Ale Svět nepatří jen volavkám. Patří i ijiným ptákům a tak ti posílám jedno improvizované haiku, abych nezapomněl, že já "klasik" jsem kdysi býval taky haikařem :

 

Orel mořský -

Za hodinku obletí

celý Svět


Gora
29. 11. 2019
Dát tip

Asi - jen pro volavky a další je to její Svět:-)


Musaši
29. 11. 2019
Dát tip

Ale svět je velký a Svět se v něm tak trošku ztrácí...


Gora
29. 11. 2019
Dát tip

Díky, M... předpokládám, že Písmáci o Světu vědí, nechtěla jsem moc dopovídat... 


Musaši
29. 11. 2019
Dát tip Karpatský knihomoľ

Ne každý zná rybník Svět, takže ne každý možná porozumí tomuto haiku. Já rybník Svět znám, proto dávám tip.


Gora
29. 11. 2019
Dát tip

Díky, bixley a ještě jednou i Přemkovi...


bixley
29. 11. 2019
Dát tip

Stručné a výstižné. T.


lastgasp
29. 11. 2019
Dát tip

Není zač Irenko! Snažím se do této formy vniknout, protože mě zaujala. Tvoříš je lehce a srozumitelně. 


lastgasp
29. 11. 2019
Dát tip

Omlouvám se za pohled naprostého nezasvěcence. Pro mě je to uvolněná energie, osvobozená myšlenka, zrod pohybu, uvolněnost, svoboda. Asi jsem praštěnej (1,7,2).

 


Gora
29. 11. 2019
Dát tip

Přemku, nemusíš nic mazat, napsals to hezky... ano, slabiky si uvědomuji, ale 5-7-5 mi zde přišlo moc upovídané... díky ti!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru