Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O díře v ponožce

01. 12. 2019
8
18
867
Autor
Ozzozorba

V obyčejné ponožce, jakých za svůj život prodřeme nespočet, se objevila dírka. Nebyla větší než hlavička zápalky. Ale každá ponožka ví, že jakákoliv díra tedy i ta nejnepatrnější znamená obrovské nebezpečí.

Otvor se už nikdy nezmenšuje a naopak s dalším použitím nebo praním zlomyslně narůstá. Majitelé děravých ponožek nemají slitování a vyhazují je rovnou do koše (hlavně majitelky). V děravých ponožkách chodit nikdo nechce.

„Kde jsou ty časy, kdy se díry štepovaly“ povzdechla si takto postižená ponožka a vzpomínala na svou babičku, která měla na sobě několik záplat a dožila se požehnaného věku.

O své nemoci se ponožka dozvěděla jednoho rána, když se po vypraní protahovala na šnůře. Zjištění byl šok jako, když vám lékař diagnostikuje smrtelnou nemoc.

Dny ubíhaly a s počtem odsloužených ponožkových hodin se otvor zvětšoval.  Ponožka doufala, že si defektu na patě majitel nevšimne. Věděla, že má spoustu starostí v práci a v takovém rozpoložení si člověk detailů nevšímá. Je roztržitý a v hlavě si přehrává, proč se mu v práci nedařilo, a co by měl udělat.

Ale běda ozval se přísný hlas:

„Karle! S takovou dírou v ponožce nemůžeš jít do práce, to by byla ostuda!“

„V botě není vidět ….“ Vymlouval se Karel, kterému se nechtělo ponožku sundávat, ale žena trvala na svém a tak si ponožku sundal a sundal si i tu druhou a vyhodil je obě do koše.

Kdyby uměl Karel ponožkovou řeč, uslyšel by z odpadků následující rozhovor:

„Rozumím“ pravila levá ponožka a udělala žirafí krk a pokračovala, „ale proč musím kvůli své kolegyni trpět? Jsem zdravá a v nejlepší formě.“

Pravá ponožka: „Protože jsme si spolu souzeni!“


18 názorů

Ozzozorba
23. 01. 2020
Dát tip

ano, ano, ano


Lakrov
23. 01. 2020
Dát tip
Je to hezký nápad, který by se hodilo ještě trochu rozvést. Představuji si, že některé oznamovací pasáže by mohly být oživeny tím, že by byly vloženy do "úst" oněch dvou protagonistek. Text by tím sice narostl možná na dvojnásobnou dělku, ale přestal by půsoobit "oznamovacím dojmem", jímž teď trochu "trpí".

bixley
07. 01. 2020
Dát tip Ozzozorba

Je to zajímavé, dnes se nosí děravé kalhoty, ale děravé ponožky vadí. Zato se nosí každá ponožka jiná, takže ta zdravá a v nejlepší formě by nemusela s kolegyní trpět a po ovdovění se spojit s jinou... :-) T.


Ozzozorba
02. 01. 2020
Dát tip Próza_měsíce

Jasně, na tom s nic nezměnilo :) dík


Gora
01. 01. 2020
Dát tip

S dovolením jsem tě dala do nominací, vím, žes soutěži nakloněn:-)


Gora
29. 12. 2019
Dát tip

Ozzo, mohu nominovat do soutěže Próza měsíce??


aleš-novák
04. 12. 2019
Dát tip Gora, Ozzozorba

existuje jednoduchá metoda, jak smutek lichých ponožek vyřešit: koupit si několik párů stejné barvy. Když jedna ponožka odejde do věčných lovišť, zůstane jich stále několik k dalšímu párování...


Gora
04. 12. 2019
Dát tip

Stejně jako muži:-) Prostě jsou si souzeni. Jako levá a pravá ponožka:-)


Prosecký
04. 12. 2019
Dát tip

Máš pravdu, dovedou velmi expresívně vyjádřit jak cit, tak i jeho opak.


Ozzozorba
04. 12. 2019
Dát tip Gora

Ano, na druhou stranu, dokážou vyjádřit své city ...


Prosecký
04. 12. 2019
Dát tip

Ženy dovedou být bezcitné.


Ozzozorba
02. 12. 2019
Dát tip

:)


Gora
01. 12. 2019
Dát tip

Pěkný námět, Ozzo:-)


vesuvanka
01. 12. 2019
Dát tip Ozzozorba

Nápadité :-))) *** Také jsem kdysi ponožky štepovala.  


Andělka1
01. 12. 2019
Dát tip Ozzozorba

*** existuje syndrom ztracené jedné  ponožky, kdy zmizí .... Třeba by se ta jedna hodila někdy jindy...:-))..:-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru