Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Padání

01. 12. 2019
11
21
1273
Autor
bixley

Starší text, původně psaný jako slovotvorná legrácka pro studenty češtiny, ale nyní s nastupující zimou se tematicky hodí...

Sníh padá a padá…

 

Kéž by mu napadlo, aby nepadal! Ale on padá. Kolik ho ještě napadne? Přepadá motoristu obava. Abych popadl smeták a škrabku a hleděl vypadnout k autu. Sám mi sníh s auta neopadá.

V čepici, která mu vůbec nepadne, vypadne motorista před dům  a hned zapadne do sněhu. Popadne ho vztek. Člověk tu div nespadne! A navíc takový mráz. Vždyť mi v něm obě uši upadnou.

Auta pod sněhem jako by si z oka vypadla. Kde je to moje rozpadající se embéčko? Vtom motoristovi padne do oka zadní blatník, který odpadá. Spadl mu kámen ze srdce. Tady je. Popadne nářadí, ale sotva sníh s auta spadá, nový hned připadne. Motorista už sotva popadá dech, padá na něj únava a taky to vypadá, že slunce brzy zapadne. Když už únavou na obě nohy napadá, dostane nápad: nějak to dopadne.

Najednou ho někdo popadne za límec.

„Kdo mě to přepadává? Co se…?“

„Děkuju,“ vpadne mu do řeči soused,“to je moje embéčko. To vaše je zapadlé támhle.“ Za břicho se smíchy popadá.

Motoristovi tím nálada definitivně opadla. Úplně mu z hlavy vypadlo, že mu odpadává přední blatník, ne zadní. Za svůj omyl se hanbou propadá. Jeho dřina měla jen ten dopad, že je únavou přepadlý. Ať vypadá jako břídil. Snad se mu auto pod sněhem do jara nerozpadne. Doma padne do postele jako podťatý.

 

A sníh padá a padá…

 

Ráno motoristovi připadá, že jeho vozidlo už není zapadlé. To soused na oplátku taky popadl smeták a škrabku. Přece jen jejich vzájemné vztahy ještě neupadly.

 

A sníh už nepadá.


21 názorů

bixley
14. 12. 2019
Dát tip

Děkuji. :-)


srozumeni
14. 12. 2019
Dát tip

Pěkné čarování s padáním...***


bixley
04. 12. 2019
Dát tip

Díky. :-)))


Ellisee
04. 12. 2019
Dát tip

Jedním slovem - úžasné!

Nebo - lépe řečeno - jedním slovním základem.

Čeština je kouzelná, zaplaťpánbů za ní, byl to dobrý nápad, že ji vymysleli ... 

:-)


bixley
03. 12. 2019
Dát tip

Díky, zvedavče. :-)


zvedavec
03. 12. 2019
Dát tip

Krása! TIP!


bixley
02. 12. 2019
Dát tip

Evži, snad letos moc padat nebude... Díky.


Jako motorista to oceňuji. Ale hlavně, ať nepadá. :-)))


bixley
01. 12. 2019
Dát tip

Díky, fialko. :-)


fialka...
01. 12. 2019
Dát tip

Tak hlavně, že to dobře dopadlo :-)


Gora
01. 12. 2019
Dát tip

Tak to je dobré...


bixley
01. 12. 2019
Dát tip

Ireno, nebylo, mně prostě tydle legácky NAPADAJÍ furt... :-)))


Gora
01. 12. 2019
Dát tip

Renato, to bylo nějaké zadání na padání?? :-)


Philogyny
01. 12. 2019
Dát tip

...někdy se i šiknou, jenom ten sníh ne a ne...  :)


bixley
01. 12. 2019
Dát tip

Díky všem za hezké reakce. Vidím, že jste nedostali z mého textu padoucnici. 

Philogyny: v době, kdy jsem to psala, jak vidíš, jezdila embéčka a platební karty byly v nedohlednu...


Kočkodan
01. 12. 2019
Dát tip bixley

Do padesátky tipů ti sice ještě poměrně dost chybí, ale dílko určitě není propadák. Nikdo tě za něj nepošle do paďous. Ani já ne. Nemám odvahu napsat svůj upřímný názor a kritizovat, jsem prostě padavka. Minulá věta by byl asi pádný důvod pro zachmuření tvé tváře, ty však víš, že to nemyslím vážně. Ale už mlčím a padám.


Philogyny
01. 12. 2019
Dát tip

...Vezme prošlou platební kartu a podívá se nahoru do rozsvícených oken...je sám...škrábe z oken námrazu reality...


vesuvanka
01. 12. 2019
Dát tip

Pěkné a nápadité :-))). TIP

Připomněla jsem si konec listopadu roku 1969, kdy přes noc napadalo v Praze skoro 30 cm sněhu. To byla nadílka - koleje zapadané sněhem, tramvaje nejezdily. Do práce jsem šla pěšky (cca 5 km) a v našich končinách (tehdejší periférii) prošlapávala cestu a zapadala do sněhu do poloviny lýtek.... Zima byla tenkrát hodně dlouhá a tuhá, trvala až do března. 


Alegna
01. 12. 2019
Dát tip

to je nápad :-)


Bystroočko
01. 12. 2019
Dát tip

:-))


Andělka1
01. 12. 2019
Dát tip

Krásné, přímo adventní.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru