Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ať žije Evžen!

08. 12. 2019
4
24
1240
Autor
bixley

https://renatenka.rajce.idnes.cz/Ev%C5%BEenek

Milí přátelé,

včera na vycházce mi zahynul můj nejvěrnější kamarád, pražský krysařík Evžen. Byl to báječný pejsek, který mě měl moc rád, vždycky na mě dával pozor a dělal mi samou radost.

Věnovala jsem mu tady povídku Říkají mi Evža. Zavzpomínejte na něj prosím se mnou.

Evženku, v mém srdci žiješ dál!

Renata

 

 


24 názorů

bixley
19. 04. 2020
Dát tip

Já si to taky myslím. My jsme volali policajty, ti si to sepsali a řekli, že se do dvou měsíců ozvou. Neozvali, tak jsme tam po těch dvou měsících volali a řekli nám, že to odložili, protože se nestal trestný čin! Podle mě tam ti myslivci měli dát aspoň velké upozornění, že tam pořádají hon. Nic tam nebylo. Kdyby ten lovecký pes místo mého psa napadl malé dítě, tak by to trestný čin byl.


Entropia
19. 04. 2020
Dát tip

Jen bych chtěla podotknout, když necháš volně pobíhat psa, myslivec ti ho zastřelí, má na to snad ve svém revíru ze zákona právo. Ale když jdeš se psem po silnici a stane se, co se stalo, to je snad trestné! Zvlášť když jde o cvičeného mysliveckého psa!


bixley
19. 04. 2020
Dát tip

Díky za tip, entropia.


bixley
09. 12. 2019
Dát tip

Děkuju vám Evži a Meggy, potěšilo mě to.


Meggy607
09. 12. 2019
Dát tip

 

Mám také psa a další zvířátka. Želva, která měla žít hodně dlouho, nám nečekaně umřela.Je mi Evži moc líto.


Když odejde milované zvířátko je to vždy smutné. I nás před měsícem opustil po 13 letech náš pes Rocky. 


bixley
09. 12. 2019
Dát tip

Díky za tip, aleši.


bixley
08. 12. 2019
Dát tip

Zvedavec, to byla prostě nešťastná souhra okolností. My jsme šli po silnici (sic!), která vedla asi pár set metrů přes les a zrovna tam se to stalo. Taky jsem se divila, že se o ty psy myslivci nestarají, sice na té silnici nebyl velký provoz, ale ti lovečtí psi mohli vletět pod auto.


zvedavec
08. 12. 2019
Dát tip

Súcitim s Tebou, bitky agresívnych psov som zažila, ale naši psi boli väčší, tak sa ubránili.  Navyše psi sa inak správajú, keď sú sami, ako keď útočia v svorke a Ty aj píšeš, že boli dvaja. Muselo to byť strašné, tak znenazdajky prísť o psíka.

Aj tak nie celkom chápem ten hon na diviakov, to poľovníci lovili pomedzi ostatných návštevníkov lesa? A vzhľadom na to, čo sa stalo, ani psov zvládnutých nemali.


bixley
08. 12. 2019
Dát tip

Děkuji vám oběma. Jak se říká: sdílená bolest, poloviční bolest.


vesuvanka
08. 12. 2019
Dát tip

Renato, to je mně líto...


K3
08. 12. 2019
Dát tip

To je smutné, Renato. Umím si to představit. Na našeho taky často útočili mnohem silnější psi, ale naštěstí se nedal. Ve volné přírodě by neměli bez vodítka běhat. Ale co s loveckými? Snad přísné testy, nevím. Soucítím s tebou.


zvedavec
08. 12. 2019
Dát tip

smutné


bixley
08. 12. 2019
Dát tip

Bylo to na výletě, šli jsme po silnici lesem, kousek od Křivoklátu a naneštěstí tam byl hon na divočáky, přihnali se dva psy nadržení na kořist a jeden z nich se na Evženka vrhl takovým způsobem, že jsme mu ho nemohli několik minut vyrvat, až ho nakonec zardousil.:-(

 

Děkuju, zvedavec.


zvedavec
08. 12. 2019
Dát tip Gora

je mi to ľúto, drž sa

vŕta mi v hlave, prečo na vychádzke, čo sa mu stalo?

Tiež neviem zabudnúť na svojho mimoriadneho psa Benga, ten na nešťastie zomieral (18-ročn) pomaly a napokon sme ho museli dať uspať, a toto (sklamanie dôvery) mi spôsobuje trýzeň stále, veľa rokov


bixley
08. 12. 2019
Dát tip

Moc děkuji všem za krásné reakce. Potěšilo mě to.


Alegna
08. 12. 2019
Dát tip Gora

to je mi líto, určitě byl rád, že tě měl a že jste byli kamarádi, to se nikdy nezmění


fialka...
08. 12. 2019
Dát tip

Smutné.


Kočkodan
08. 12. 2019
Dát tip

Tvou poslední větu jsem vlastně plánoval jako svůj komentář. Tak jen dodám, že je mi to upřímně líto. Ač „páníček“ čtyř koček, jsem óbrovským milovníkem psíků.


bixley
08. 12. 2019
Dát tip

Díky, ireno.


Gora
08. 12. 2019
Dát tip Kočkodan

Renato, protože jsem Evžu osobně znala, potvrzuji, že to byl nesmírně milý, citlivý pejsek. 

Když jsme jej potřebovaly "propašovat" na můj pokoj v lázních, na chodbách ani nemuknul, jako by věděl, že nesmí. Zato v parku kolem tebe neustále vytvářel okruh, v němž  eliminoval eventuální "narušitele" tvého bezpečí.

Malý psík s velkým srdcem... ani já na něj nezapomenu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru