Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

odřezky krize

08. 12. 2019
9
9
728

poznal tu hodinu převratu

ve které stojí přede dveřmi ozbrojenci

s rozkazem zabíjet

přesto, přes všechno

byl jako ledňáček s přimrzlýma nožkama

k zábradlí mostu

 

smál by se, třeba sám sobě

nebylo komu

zahnaný od blízkosti

v každém slově

 

i v těch vynechaných

zeje rána


9 názorů

AFRODITA
13. 03. 2020
Dát tip

***, krásná srdcebolná, celá


Musaši
12. 12. 2019
Dát tip

Prostitutkám se mohl věnovat bez jakýchkoli obav, protože byl neplodný. O Václavovi toho vím docela dost a mohl přispět mnoha veselými historkami z jeho života. Například jednou, když byl na lovu( a on byl na lovu neustále, pokud zrovna nepil), a dlouho nemohl nic ulovit, zastřelil kuší mnicha, který se objevil na lesní cestě a ještě to komentoval slovy : podívejte jaké jsem dneska skolil tlusté zvíře ! A když mu jeho myslivci vysvětlovali, že zastřelil mnicha, opáčil : mnicha ? Mnich se za mě má modlit ve své cele a ne se potulovat po mém lese.


Musaši:

Ještě k Václavovi IV, nejen že se nořil do číše, ale klidně se zavřel na mnoho měsíců na hradě, kde se věnoval prostitutkám, kašlal na jakékoliv povinnosti a vlastně po celou dobu své "vlády" prokazoval neschopnost a ignoranství.


díky všem za komentáře


Musaši
09. 12. 2019
Dát tip

Ten ledňáček mi připomenul Václava IV. Byl to jeho osobní symbol, symbol hloubky ponoru do duchovního světa. Václav se nakonec nořil jen na dno číše. Ty se ponořil hlouběji. Tip.


supizmus
09. 12. 2019
Dát tip
Ty jo, melancholie jak z učebnice

trojort
09. 12. 2019
Dát tip

...jak mezerka mezi zuby...


Alegna
08. 12. 2019
Dát tip supizmus

to jsou smutkem obtěžkané verše*


Kočkodan
08. 12. 2019
Dát tip

Líbí se mi obzvlášť to ptačí přirovnání.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru