Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

stroje času

10. 12. 2019
9
26
1171
Autor
Dagmaram

Fosforově

oranžové nebe,

ruce stromů

kratší ze severu

nedosáhnou

 

světla.

 

Silnicí se stehem

středové čáry,

auta

přibližují budoucnost

k nezastižení.

Zamlžené okno

vrací obraz

představy,

že stárneš pomaleji.

 

Lilie,

mrazem vetkané,

předčasně uvadají

dechem topení.




26 názorů

Dagmaram
12. 12. 2019
Dát tip

spectre, tento kousek je i můj oblíbený. Díky :-)


Dagmaram
12. 12. 2019
Dát tip

Ahoj Mirku, jsem ráda, že sis u mě něco našel :-)


mirek
12. 12. 2019
Dát tip

"ruce stromů, kratší ze severu"...moc pěkné *


Dagmaram
11. 12. 2019
Dát tip

i šije šije, ale hlídá mě vroubkovaná krajnice :-)


Kočkodan
11. 12. 2019
Dát tip

 

Tak díky za servis, Dáso alias Dagmaram.

 

Snad to s tebou pri kochání se za jízdy moc nesije a neprejízdís steh stredové cáry. Pri obzvlást smolné konstelaci okolností by tím mohl uvadnout tvuj zivot. Ale pryc od toho, nebudu malovat certa na zamlzené prední sklo...

 


Dagmaram
10. 12. 2019
Dát tip

kočkodánku, posílám text básně tady přes kritiku:

Fosforově

oranžové nebe,

ruce stromů

kratší ze severu

nedosáhnou

 

světla.

 

Silnicí se stehem

středové čáry,

auta

přibližují budoucnost

k nezastižení.

Zamlžené okno

vrací obraz

představy,

že stárneš pomaleji.

 

Lilie,

mrazem vetkané,

předčasně uvadají

dechem topení.

 


Dagmaram
10. 12. 2019
Dát tip

Evženie díky za návštěvu :-)


Dagmaram
10. 12. 2019
Dát tip

Díky Alegno. Jsem ráda, že se líbí :-)


Dagmaram
10. 12. 2019
Dát tip

Benetko díky, každej Eda má u mě šetrné zacházení. Nožičky už netrhám. Teda většinou. ;-)


Dagmaram
10. 12. 2019
Dát tip

Zboro, tak jsem ty pomlčky poslala k plodu divokých růží :-)


Benetka
10. 12. 2019
Dát tip

Líbí! A pomlčky mi nevadí. Já jsem prostě Eda - prostý pobíječ much... :)


Zbora
10. 12. 2019
Dát tip

Ano, napadlo mě to, ale působí to divně a neplní to zamýšlený efekt. Naopak je to spíš na škodu, něž že by to text dělalo zajímavějším. I ostatní pomlčky jsou podle mého názoru zbytečné. Není potřeba oddělovat strofy znaménky, to má svůj účel třeba při oddělení dvou samostatných pasáží, tady stačí mezera. Jinak to také může působit, že se jedná o tři samostatné útvary. 


Dagmaram
10. 12. 2019
Dát tip

Slovo "světla" se váže k první strofě. Nedosáhnou slunečního světla. Zároveň může evokovat světla aut ve druhé strofě. Tímto pomlčkovým způsobem jsem obě strofy chtěla o toto slovo podělit . Asi nezvyklé. :-)


Zbora
10. 12. 2019
Dát tip

Nerozumím těm pomlčkám. 


Kočkodan
10. 12. 2019
Dát tip

Čau Dášo, opět se ti podařilo ubránit své dílko proti čtecím snahám mého speciálního softwaru. Řekl bych, že je psík zakopaný při zveřejňování nového dílka u bodu „Neaplikovat výchozí formátování Písmáka na toto dílo.“ Asi tedy volíš tu variantu, která mi způsobuje neviditelnost. Pokud nemáš nějaký závažný důvod pro druh vkládání, tak prosím tě zkus příště tu jinou možnost. Pak by se mi asi slůvka zjevila a přestal bych se zjevovat já.

 

K dílku jenom tolik – pokud se v něm objevilo topení, tak je to (hlavně v této době) dobré. ;-)


Alegna
10. 12. 2019
Dát tip

hezké to máš


Pěkné.


Dagmaram
10. 12. 2019
Dát tip

Ahoj Goro, možná je to trošku takové rozkvetlé a moje topení teplem dýchá, sem tam škytne. Díky za postřehy :-)


Dagmaram
10. 12. 2019
Dát tip

Ahoj Goro, možná je to trošku takové rozkvetlé a moje topení teplem dýchá, sem tam škytne. Díky za postřehy :-)


Dagmaram
10. 12. 2019
Dát tip

Juchů, Leráčku, líbí se ti? To jsem ráda. Potěšení i na mé straně :-)


Gora
10. 12. 2019
Dát tip Benetka

Stehuješ drobně:-)

Celé docela fajn, jen poslední je moc liliovitá... ani dech topení mne neoslovuje,  ukončila bych předchozím - že stárneš pomaleji.

Proti předchozím básničkám zpracováváš méně podnětů, nacházíš hlavní motiv - což myslím textu prospívá...

 

 


Lerak12
10. 12. 2019
Dát tip

Tedááá... Super. Je mi potěšením* Těšíš mě!  Dám si ji do oblíbených.

Ta poslední strofa  - zejména, nemá chybu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru