Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

o dům dál

11. 12. 2019
12
19
896
Autor
aleš-novák

česká verze písně Stages od ZZ Top z roku 1985

původní text zde

hraje Pohoda blues

prázdným městem prázdnou ulicí  

s prázdnou hlavou nevím kudy jít  

ke tvým dveřím mám teď špatnej klíč  

to co bylo včera je už pryč

 

zbývá míň než málo

zbývá jít jen o dům dál

 

do cesty mi  někdo poslal bar

málo světla a lidí jen pár

barmanka mi dobře rozumí

promění mý smutky na rumy

 

zbývá míň než málo

zbývá jít zas o dům dál

 

prázdný město prázdnej celej svět

prázdný slova kapsy jakbysmet

klidně budu dál všem za blázna

počítám svý kroky do prázdna

 

zbývá míň než málo

zbývá jít zas o dům dál

 

 

 


19 názorů

Ó
19. 01. 2020
Dát tip

krása..


Janina6
13. 12. 2019
Dát tip

"Psí chlup" je náhodou super a bez obsahu mi nepřipadá... a má některé originální rýmy a hlavně toho přizdisráče, ten to okořenil :-) A cítím z toho textu emoce (i když ne zrovna kladné), je to provokující. Prostě super text.

Jo, je mi jasné, že text je jen částí písně. Znám i lidi, kterým na něm skoro nesejde, když je hudba dobrá. Možná se na to dívám příliš zaujatě... ale stejně, klíč, pryč, to mě nasírá :-) Proto asi neposlouchám rádio.


Philogyny
12. 12. 2019
Dát tip

...i pít rum je někdy um...  :)


podobný příklad je píseň Psí chlup ... text zdánlivě bez obsahu, ale ve spojení s muzikou funguje dobře. Testováno na lidech...


uznávám, že to není to zrovna filozofický text, ale píseň je založená hlavně na kytarách, nechtěli jsme kazit provedení chatrnou výslovností angličtiny...

kritické komentáře si beru k srdci, možná časem vymyslím nějakou nápaditější verzi.


Diana
12. 12. 2019
Dát tip

Prázdnota? No aspoň není tlačenice a dusno. Tak to bude určitě hit! :-)))*


Janina6
12. 12. 2019
Dát tip

Ale já vím, že Aleš má na víc :-) A proč by píseň nemohla mít kvalitní text, který máš chuť poslouchat, nad kterým se třeba i zamyslíš? Stereotypních odrhovaček o ničem je až příliš na to, aby se dělaly další...


netWoor
11. 12. 2019
Dát tip

Jani, je to písnička, zas tak tvrdé bych k němu nebyl. Pointa ve známém songu se vyrábí blbe. 


Benetka
11. 12. 2019
Dát tip

Jo... Ten RUM joo...! :p


Janina6
11. 12. 2019
Dát tip

Kdepak... od tebe čekám něco objevnějšího, alespoň pointu by to chtělo, když jinak samé klišé... Ale verš s rumem je tam skutečně nejlepší místo :-)


netWoor
11. 12. 2019
Dát tip

:)))) jj, já mouchám trhám křídla často. Zvlášť těm, co si dovolily bzučet nad mým ho.nem. :)))


Gora
11. 12. 2019
Dát tip

Fajn píseň...


hmm...máš recht...zamyslím se.

přitom se mi ten refrénový slogan tak líbil...:o)


netWoor
11. 12. 2019
Dát tip

voe, míň/líp bych ti neuznal, i kdyby si měl rýmovat na tom místě, ale nemáš:

Stages keep on changing,stages rearranging love.

 

Máš rýmovat na "málo", drahý :)

 

Rum mě pochopitelně zaujal :)


netWoor: dík za věcné poznámky...:o) v refrénu je rým míň/ jít ...aspoň zvukově...:o) čekal bych, že tě zaujme ředění smutku rumem...:o)

Kočkodan: ano, plno prázdnoty.


Kočkodan
11. 12. 2019
Dát tip

 

Alesi, nemuzu si pomoct, ale tentokrát mi pripadá tvoje dílko takové nejak celé prázdné... ;-)

 


Zbora
11. 12. 2019
Dát tip

To je hezká písnička. Znám několik jiných českých coververzí. Ta Tvoje je fajn.


netWoor
11. 12. 2019
Dát tip

Nooo, rypáku, i když bych ti odpustil tradiční rým klíč - pryč (co už taky furt vymejšlet, že jo), nechce se mi ti odpouštět první rým (jestli to vůbec rým je) a co ten refrén, v originále rýmujou :)))) Ale text  se mi líbí ... 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru