Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Špatná krev musí pryč!

13. 12. 2019
9
9
658
Autor
trojort

        Rozřízli mi nohu, aby se z ní dostala zkažená krev.
        Proběhla mi bolest až do mozku, když chirurg zařízl skalpel do chodidla a začal ji vyškrabovat.
        „Mohl dostat otravu,“ říkal po straně mojí matce.
        Taktně nekomentoval smrad z cibule, do níž jsem měl nohu celou noc zabalenou, aby vytáhla horkost a bolest.
        Nechtělo se mi totiž jít k doktorovi, když mě kamarád proťal nohu oštěpem vyrobeným z klacku bezinky.
        Naštěstí přišel bratr ráno z noční směny a moc se se mnou nebavil.
 
        „Kdepak bydlíš?“ ptal se mě chirurg zvesela po zákroku.
        Sestra mi zatím na noze vytvářela baňatý obvaz, kterým po chvíli prosakovala krve, což bylo v pořádku, jak říkal doktor.
        „Špatná krev musí pryč!“
        Byl jsem mladej a měl jsem ji dost.
        „Ulice k Jordánu,“ odpověděl jsem na jeho otázku o bydlišti a doktor se začal opět smát.
        „Konečně pořádná ulice,“ řekl a plácal mě po rameni.
        Oba jsme byli rádi, že to máme za sebou.
        Ani nevím kdo víc, ale on byl profesionál a já amatér.
        Takže asi já.

        Ulice k Jordánu byla mojí dětskou adresou.
        Nechápal jsem o co jde v písni Přejdi Jordán.
        Nějak mi do ní nepasoval ten náš potok za humny, co se tak jmenoval.
        Proč byla ta píseň na indexu?
        Nešlo mi to do hlavy.
        Nebylo to poprvé ani naposledy.    

        Jako dítě mě taky děsila báje o Prometheovi přikovanému ke skále, k němuž každý den přilétal orel, aby mu sežral játra.
        Nechápal jsem jak to ten chlápek může vydržet.
        Nevím to dodnes.
        Dnes navíc nechápu, jak to mohl vydržet ten orel.   
    No proč ne?
    Když mohou studování lidé, naprosto vážně řešit v televizním dokumentu, proč ten Jidáš vlastně zradil Krista. 


9 názorů

mať po ruke Jordán ... iný má za humnom tŕnisté kríky a skalnatý kopec


trojort
17. 12. 2019
Dát tip

Phil

...i doktorům to nešlo do hlavy...přesto mě tahle dužina proťala gumovku i nohu...


trojort
17. 12. 2019
Dát tip

lawender

...Jidáš neměl na vybranou...jak jinak naplnit příběh?

 


Philogyny
14. 12. 2019
Dát tip

...přemýšlím nad tím oštěpem z bezinky, protože ve větvích je bílá, měkká dřeň...jedině, že by do ní zapíchl hrot...když zapíchneš cvoček, měla by větvička stát...   :)


Zbora
13. 12. 2019
Dát tip

Celá naše moderní společnost je založená na tom, že řešíme kraviny, které bezelstně odvádějí pozornost od toho podstatného. Máme to všichni taknějak rádi.


Kočkodan
13. 12. 2019
Dát tip

Mohu zodpovědně a veřejně prohlásit, že mi svými dílky krev nepiješ. (Snad je zbytečné dodávat, že já mám jen samou dobrou.)


Všechno je jinak, záleží na úhlu pohledu. :-))


Marcela.K.
13. 12. 2019
Dát tip

No pan doktor byl asi lumen :-) špatná krev ?

Jinak jo, dost dobrý text.


lawenderr
13. 12. 2019
Dát tip

:) a proč Jidáš vlastně zradil Krista?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru