Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na striebornej vlne

17. 12. 2019
2
2
289
Autor
Bystroočko

 

„Nechcem byť starý!“

„Nechcem byť starý!“ Povedal môj syn, keď videl svojho dedka bezvládne ležať na nemocničnej posteli a ako ho ja musím obriadiť. 

Otec mal našťastie ešte zdravý úsudok a tam sme sa spolu naposledy rozprávali.

Nejaký pán prezentoval v rozhlase svoj prieskum ohľadom „striebornej ekonomiky“. Naši dôchodcovia míňajú svoje peniažky na potraviny a bývanie. Západní aj na dovolenky. Podľa jeho logiky treba investovať do služieb dovolenkujúcim.

Cudzincom?

A zamerať týmto smerom aj výskum a ešte si robiť zásluhy, aký ohromný výskum som urobil. Mám pocit zvrátenosti z následku zabetónovania súčasného stavu. To je tá rovnosť?

Až mi je trápne to tu rozvádzať. Riešia len následok.

 Musíme zomrieť zdravý, lebo pri bežnom dôchodku nebudeme mať peniaze na zvýšenú starostlivosť v bezvládnosti.

Ale z rádia opäť prišla rada. Treba sa pripoistiť. Vraj sa otvára  široké pole pôsobnosti poisťovniam. Ideme robiť agentov. Ale asi len tak s teplou vodou.

Preto sa rozhodnite, či to v určitom čase ukončíte sami, alebo dopredu budete šetriť, aby vám potom niekto utrel r-ť.

Pýtam sa: „Komu to prospeje?“

Aj keď starí ľudia sú šediví, nehovorí sa o šedej ekonomike, lebo to znamená niečo úplne iné, nekalé, ale o striebornej. Možno keby jej nebolo ....(tej šedej)

Pritom vôbec nemusí ísť o neplatenie alebo neodvádzanie peňazí. Ide o vzájomnú pomoc z ľudskej blízkosti a dobroty alebo vzájomnej prospešnosti.

Ako bolo na počiatku, tak i dnes.

Ži a nechaj žiť!!!

 

1. 11. 2014


2 názory

Alegna
18. 12. 2019
Dát tip

musíme zemřít zdraví ...... to si přeju :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru