Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tam v Betlémě

18. 12. 2019
11
11
881

Když prší noční rosa

noha nohu mine

obtěžkaná

bosá

 

Mokrý písek, vlhká hlína

V chlévě teplo

z hnoje vzlíná

 

Temno nepřikryje

hvězdné reje

 

Staré tleje

 

 

Nové plémě

tam v Betlémě


11 názorů


Gora:

Mokrý písek není z chléva, je z cesty vedoucí polopouští, po které jde těhotná Marie s Josefem do Betléma, aby se tam dali, na  příkaz císaře Tibéria, zapsat.

Ale když to vezmeme do důsledku, chlév se stavěl jako konstrukce bez podlahy (ta by hnila, propadala se).

Proto se, zvláště když uvážíme polohu Judeje, písek vyskytovat mohl. 

 

Jo, děkuju za komentář a zamyšlení.


Alegna
19. 12. 2019
Dát tip

moc pěkné to je


Musaši
19. 12. 2019
Dát tip

To teplo ve chlévě mi připomnělo Andersenovu pohádku Chrobák, kterou jsem právě včera četl. Tip.


Gora
19. 12. 2019
Dát tip

Písek jsem ještě v chlévě neviděla, ale jinak fajn vánoční námět:-)


Kočkodan
19. 12. 2019
Dát tip

Noha nohu mine, ale já jsem ani tentokrát tvoje dílko čtenářsky neminul.


Philogyny
18. 12. 2019
Dát tip

taky mám ráda koně  :)


díky vám za reakci

v kravíně mně to taky voní, i v maštali


Philogyny
18. 12. 2019
Dát tip

Jo to se Ti povedlo ... v kravíně je teplo a ...voní to tam, možná proto, že jsou býložravci. To se nedá říct o prasečáku. O nás? Někdy nevím...


supizmus
18. 12. 2019
Dát tip
Moc se mi líbí to postupné zkracování slok i ten bonus na konci. Atmosférou, výrazy - fajn dílko.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru