Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

CHER AMI

20. 12. 2019
2
4
951
Autor
Báseň_roku
 

 

Jak hanebný tvor jsi, člověče, ničíš vlastní druh válkami. Nevinná, zraněna od krve, se zprávou letí holubice Cher Ami
Jen záblesk světel, hluk a tma, po peří krev se mi valí, díky těm podivnejm zvířatům, co jedni po druhejch pálí .
Plním svůj úkol, nesoudím, kdo z nich je vlastně v právu, přesto mi tihle magoři málem ufikli hlavu.
Ještě to nemůžu zabalit, musím donést tu zprávu. Co na to říká ten jejich Bůh, v pohodě hulí si trávu?
Syna a dceru mi zabili přímo před očima.
Na jedno očičko nevidím, krvácím a je mi zima.
Proč to ti blbci dělají, proč jedni druhejch se bojí? Pak na pomník si tesaji:  byl hrdina, padnul v boji. 
Já byla taky hrdinkou, přitom jsem poslem míru, snazila jsem se naivně šířit naději a víru. 
Ted ve Washingtonu čumíte na mý vycpaný tělo, jež za ty vaše kraviny se obětovat mělo. 
Jednou zničíte se sami těmi vašimi válkami.
To máte za mne a mé blízké, na hrob vám sere Cher Ami.


4 názory

Gora
20. 12. 2019
Dát tip

Nápad dobrý, provedení mohlo být pečlivěji promyšlené, neprvoplánové... možná má pravdu K3.

Jako pořadatelka neuděluji tipy, jen zmiňuji dojmy z došlých děl.


K3
20. 12. 2019
Dát tip

Pro mě by bylo lepší, kdyby se to trochu rozvedlo, jako prozaická miniatura.


Musaši
20. 12. 2019
Dát tip

Ale ano... Je to takové bigbíťácké. Připomíná mi to květinové děti. Tip.


Muamarek
20. 12. 2019
Dát tip

Líbí se mi myšlenka  - protiválečný apel. Bohužel bšak by to chtělo hodně pilovat. Volný verš je tu - podle mne zbytečně - rušen pokusy o vázání - a tím se právě ten apel vytrácí. Škoda.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru