Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prvé Vianoce bez mamičky

22. 12. 2019
10
14
913

Včera večer boli mladí s bábätkom a priateľmi v kaviarni U Sládkoviča. Prišli k nám o trištvrte na deväť. Monka v podkroví balila darčeky, malú mi nechala. Vôbec jej nevadilo, že v aute zdriemla a zobudili ju. Rozprávala o dušu, veselo štebotala, žiadne sťažnosti. Túlila sa ku mne, netreba jej napovedať tuli tuli. Akonáhle otvorím skriňu a vidí náš obraz v zrkadle, oprie si o mňa hlavičku. Neopísateľné.

Najradšej sa hrá s dverami alebo dierkovanou červenou plastovou stoličkou.

Odchádzali o pol desiatej. Robia všetko, za čo sme odsudzovali iných rodičov, ale prospieva to všetkým. Sú spokojní a šťastní.

Keď odchádzali, Monka ma objala, slzičky mala na krajíčku. Teší sa na Vianoce v trojici, ale tie naše spoločné bujaré jej budú chýbať.

 

 


14 názorů

pekne si to, Karolko, ďakujem!


Lerak12
22. 12. 2019
Dát tip

Víš netřeba mých slov. Jen světla mezi námi.**


EB, mrzí ma, že som vás názvom trošku zmiatla...moja 90-ročná mama sa teší na Vlčí Vrch, kde strávime Vianoce, to len Monka bude po 1.x bezo mňa, bez sestier a bez babičky, so svojou novou rodinkou

pozdravujem a pekné Vianoce želám všetkým


srozumeni
22. 12. 2019
Dát tip

***********


Tak moc ti rozumím. I u nás budou poprvé vánoce bez jednoho z rodičů.

Táta odešel v srpnu skoro v 90 letech a bude tu chybět. 

Ale ti malí nám to vynahradí.


Alegna
22. 12. 2019
Dát tip

šťastné vánoce a díky že ses podělila :-)


Kočkodan
22. 12. 2019
Dát tip gabi tá istá

Gabika, ty ani nevíš, jak šťastná žena vlastně jsi, když můžeš podle pravdy napsat ten poslední odstavec... (No, já vím, že to nejspíš sama víš.)

 

A vzhledem k datumu do komentáře také zamontuji přání klidných i úmyslně divokých Vianoc.

Jedním vrzem též děkuju za předpokládané přání tvoje. (úsměv předčící svou krásou i tu nejnádhernější vánoční ozdobu)

 

Jo a ještě je príma, že ten název neznamená tu nejsmutnější variantu. Jako tomu bude u jedné mé kamarádky.


zvedavec
22. 12. 2019
Dát tip

Tip


vďaka, Jarko, určite bude


revírník
22. 12. 2019
Dát tip

Ať vám tam vládne ta nejlepší pohoda!


presne tak, Jarko, divočina bude u nás na Štefana, zídeme sa všetci, len od dva dni neskôr


gabi tá istá
22. 12. 2019
Dát tip Gora

áno, Irča, krásna, aj Tebe a Tvojim blízkym hezké!


revírník
22. 12. 2019
Dát tip

Však se hned zase sejdete a všecko si vynahradíte. Teď už je ona mamička, jejich Vánoce jsou v její režii.


Gora
22. 12. 2019
Dát tip

Je to změna, ale vlastně krásná :-)

Hezké Vánoce i tam k vám, gabi...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru