Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 19-12 (prosinec 2019) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 01. 2020
1
10
1830

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za PROSINEC 2019

 

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v prosinci 2019 umístila 

v následujícím pořadí:

 

...................................... |K3|Go|bi|La|

...................................... | .|ra|xl|kr|

...................................... | .| .|ey|ov|

---------------------------------------+--+--+--+--+

1. Špek ...............................| 3| 2| 3| 1| = 9 bodů

2. Mrzuté dítě 2...................... | .| 3| 2| .| = 5 bodů

3. Mše ............................... | 1| .| .| 3| = 3 body

3. Koncertní šplechty .................| .| 1| .| 2| = 3 body

3. Pamětník ...........................| 2| .| 1| .| = 3 body

4. O díře v ponožce ...................|

4. Křížová hora .......................|

4. Cesta do nitra Země................ |

 

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším. P.S. Chcete-li nominovat prózu za leden 2020, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

 

Do čtvrtka 23. ledna můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

 

Špek

O díře v ponožce

Mše

Koncertní šplechty

Křížová hora

Pamětník

Mrzuté dítě 2

Cesta do nitra Země

 

Hlasování označte jako vážnou kritiku.

Hlasujte formou

1. Název díla - Jméno autora

2. Název díla - Jméno autora

3. Název díla - Jméno autora

 

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

 

 

NOMINACE PROSINCOVÝCH prozaických

děl

 

 

Do středy 9. ledna můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v prosinci

2019.

Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

 

Špek

O díře v ponožce

Mše

Koncertní šplechty

Křížová hora

Pamětník

Mrzuté dítě 2

Cesta do nitra Země

 

 

Číst můžete začít už teď. Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k

hlasování. Seznam bude průběžně aktualizován.

 


10 názorů

K3
24. 01. 2020
Dát tip

Gratuluji především Vigan.


lastgasp
24. 01. 2020
Dát tip

Gratulace  umístěným a poděkování zúčastněným. Mně to uteklo.


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Gratulace všem na stupních - 1 až 3 :-)


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za PROSINEC 2019

Lakrov
23. 01. 2020
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Mše autora trojort: Hezký doklad, jak moc se toho dá říci (napsat) několika málo slovya hezka miniatura, mající přesah do několika oblastí.

2. Koncertní šplechty autora bixley:Hezký jemný humor je v téhle "reportáži z foaye". Takový trochu nakažlivýje ten humor, uvědomuju si, když měvětu ....hlavně že je tam vidět... napadá naradit větou...hlavně že jsme tam vidět...Ke konci se směju skoro nahlas (...Debussy je tak rozplizlej...)

3. Špek autora Vigan:Líbí se mi to, má to hezkou náladu. Místy mě ruší střídání "nářečního"a "popisného" jazyka -- je to jazykově takové nejednotné, ale zmíněnou náladuto kupodivu nekazí.

 

OSTATNÍ:

Pamětník autora Gora: Má to zvláštní náladu -- míněno po obsahové stránce --, takovou, že se čtenářnejspíš nemůže hned rozhodnout, která "strana té mince" je dobráa která špatná a jasno v téhle otázce má (čtenář) až po přečtení poslednívěty, a i potom to na někoho může působit spíš jako námět k zamyšlení.

Mrzuté dítě 2 autora K3: Zpočátku to vypadá jako chronologicky sepsané paměti, ale po chvíliv tom začínám spatřovat náznak jakési struktury, dělící ten (celkem dlouhý)next na jednotlivé nepřesně ohraničené části, vyznačující se různýmúhlem pohledu na popisovanou minulost.Před koncem mám dojem, že nejvýznamějšími tématy (ač je jim v textu věnovánojen málo prostou) jsou vztah autora k hudbě (v odstavci...zrovna probírali noty...zmeškanou látku jsem sám nedohonil...a v kapitole o časopisu Sedmička)a autorova potřeba "pocitu svobody" nesená kapitolou o ruské okupaci,z jejíž poslední vyvolává dojem, že se chystá ještě pokračování.

Křížová hora autora Meggy607: Od začátku to působí jako článek z průvodce a z posledních vět je zřejmé,že takový byl i autorův záměr.

O díře v ponožce autora Ozzozorba je hezký nápad, který by se hodilo ještě trochu rozvést.Představuji si, že některé oznamovací pasáže by mohly být oživeny tím,že by byly vloženy do "úst" oněch dvou protagonistek.Text by tím sice narostl možná na dvojnásobnou dělku,ale přestal by půsoobit "oznamovacím dojmem", jímž teď trochu "trpí".

Cesta do nitra Země autora Danny: Je to zajímavý (i když ne originální) nápad, který by ovšem -- dle mého názoru -- bylo lepší "rozvést" na víc než jednu stránku, jak je otmu teď.


bixley
17. 01. 2020
Dát tip

1. Špek autorky Vigan

Citlivá povídka o problémech stáří

2. Mrzuté dítě 2 autora K3

Hezky zpracované vzpomínky na dětství.

3. Pamětník autorky Gora

Dobře zpracovaný charakterový typ.


Gora
11. 01. 2020
Dát tip

1. Mrzuté dítě 2. - K3

2. Špek - Vigan

3. Koncertní šplechty - bixley

Mrzuté dítě 2. i přes svoji délku /oceňuji, není snadné napsat takhle dlouhou povídku/ velmi zaujalo, mám slabost pro životopisné  prózy, a tahle /skorovrstevnická/ je pěkně napsaná, probouzí i mé vzpomínky, dobře vykresluje dobu.

Špek od Vigan  je přitažlivě napsaná citlivá sonda do vztahů a problematiky stáří.

Koncertní šplechty postupují mimo jiné za přiblížení specificky uměleckého prostředí nám čtenářům zábavnou formou.

Také ostatní práce byly velmi dobré, dávám na čtvrté místo :-)


K3
10. 01. 2020
Dát tip

1. - Špek

2. - Pamětník

3. - Mše

1. Tady mi bylo jasno hned. Příběh autorky plný lidskosti a folklóru mě dojmul. 2. Až mě při čtení zamrazilo, když se mi vybavil zde přesně vyjádřený obraz typu člověka kterého jsem znal. 3. zaujal mě trojí pohled.


NOMINACE BYLY UKONČENY Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za PROSINEC 2019

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru