Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

U výčepu stáli andělé

30. 12. 2019
9
9
623
Autor
trojort

        U výčepu stáli andělé.

        Notovali si neznámou melodii, jak už měli upito.
        Z kapes jim čouhaly seznamy lidí.
        „Ještě vyzkoušíme tu broskvovou vodku a půjdeme,“ řekl jeden z nich.
        Na talířku pípy cinkly mince.
   
    „A pak se ptají jestli je vhodné napsat humornou knihu o Hitlerovi. Co je to kurva za otázku?“ ozvalo se za jejich zády od jednoho ze stolů.

    „Všiml jste si pane kolego,“ řekl jeden z andělů. „Jak se lidé chovají podivně, když myslí na sex? Když se domnívají, že by to mohlo vyjít. Jejich obličej to úplně změní.“
    „Hrachová polévka zalitá smetanou,“ řekl druhý anděl a stočil zrak k nebesům, aby mohl dopít panáka.

        SVATEBNÍ KOLEKCE! AGENTURA S KOŽENOU BIŽUTÉRIÍ SHÁNÍ ESTÉTA!
        Vyřvával automobil na silnici za oknem.

        „Náhončí pracují s biči a medovými slovy,“ řekl chlap od stolu v putyce.
        „Jednou jsem svědčil na svatbě a připadal jsem si jako idiot. Opil jsem se a mačkal ruku sestře nevěsty, která už se stala nevěstou dávno předtím. Ani jeden z nás nevěděl o co jde. Přišel jsem o dva zuby,“ vykládal jiný chlap.
        Měli zaražené pohledy doprostřed stolu jako lidi, co se snaží vyvolat ducha.
        „Všimli jste si u některých ženských v kalhotách, jakej mají nádhernej průhled mezi nohama? V tom rozkroku. Průhled do minulosti či do budoucnosti. Každému jak je libo. Meze se nekladou,“ řekl do popelníku třetí chlap.
        Odložené cigarety vysílaly kouřové signály.
        Všichni čekali, že se něco přihodí.
        Nic se nedělo.    
        Vztáhli prsty po cigaretách, synchronně, jak akvabely v bazénu s modravou vodou, aby potáhli, než jim to v hospodě zakáží.
        Měli divné tušení.
   
        „Když ten Platon vypustil do světa povědomost o Atlantidě. Měl vůbec tušení co tím způsobí?“  zeptal se anděl kolegy, když  jukal od výčepu na lidi.
        Ten se však pokoušel, namísto odpovědi, lusknout prsty, aby objednal kořalku, kterou ještě nevyzkoušeli.


9 názorů

Opravdu super napad, dekuji. ;) S.F.


Lakrov
29. 05. 2020
Dát tip
Zvláštní text, říkám si, když po dočtení pátrám po smyslu, ale dočíst ho do konce mi nedělalo potíže, takže něco do sebe (nebo v sobě?) to asi má.

trojort
02. 01. 2020
Dát tip

...všem andělům po sklence... :)


Philogyny
31. 12. 2019
Dát tip

...i andělé dělaj chyby...  :)


Kočkodan
30. 12. 2019
Dát tip

Když jsi vypustil na Písmák další dílko, tak jsem měl víc než tušení, že budu jako čtenář spokojený. A zase to vyšlo...


Na takové kecy nemusíš být anděl. :-)))


Lerak12
30. 12. 2019
Dát tip

Líbí se mi*


Alegna
30. 12. 2019
Dát tip

vidím tě!.... stojíš taky u výčepu, trochu bokem, ve stínu a přimhouřenýma očima prorážíš našedlou atmosféru, v hlavě po mozkových závitech ti klouzají slova :-)


revírník
30. 12. 2019
Dát tip

Pobavils mě. Úplně ty přiopité anděly vidím.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru