Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V tebe, vo mne

02. 05. 2002
9
0
1626
Autor
Sýkorka

El caballero de la triste figura... Tebe za súlad. :o)

Odrážam sa v tebe

ako vo vode

ozvena - čľup

krokom po hladine

pohľadenie

 

čeríš ma rád

 

i ty si vo mne

v lone ženy

 

počúvame súozvenní

k zemi uchom

uchom k zemi

 

rozochvený

 

čo máš rád

ako vo vode

prstom cielim

na vlastnú tvár

nežná samopaš

 

čeríš ma rád.


BooB
08. 05. 2002
Dát tip
takáto poézia sa mi páči - "čeríš ma rád", "počúvame súozvenní/ k zemi uchom/uchom k zemi/rozochvený", "nežná samopaš" - to je proste lyrika podľa muojho gusta! = čeriaci tip :)

Sýkorka
07. 05. 2002
Dát tip
Bixi ? Nutne sa potrebujeme stretnúť. Zavolaj kedy máš čas.

Bix
06. 05. 2002
Dát tip
Nie, prvé 4 mi práveže Černozeme vôbe nepirpomínajú :o)) Páčia sa mi také, aké sú...ten odkaz na podvedomú inšpiráciu som myslela v dobrom, že je to srandovná náhoda :o) Žiadna výčitka. Rozumiem Ti, ako cítiš súozvenní, ale sama to tak cítiť nedokážem... je osobná kvôli "čeríš ma rád"...a preto, že ťa poznám a cítim za ňou viac, ako slová, čo je pre mňa veľmi adresné :o) nedokážem presne vysvetliť, nemusí to byť chyba, len vec prístupu :o) momentálne nepíšem...už dlhšie, ale myslím, že to príde, keď bude viac pokoja...zážitkov by bolo dosť, najmä po tomto víkende

Mythus
05. 05. 2002
Dát tip
Silví! :) ja to tvoje páperie papám...:))

cipe
04. 05. 2002
Dát tip
najskôr som mal s toho zmiešané pocity, ale po opakovanom čítaní som aspoň niečo pochopil. s jednotenie dvoch tiel, trochu telesne, trochu duchovne. inac samozrejme T

Sýkorka
02. 05. 2002
Dát tip
Rekvizitár: Ja som sa usmiala :o))) Vieš, že by mi to nevadilo? No jasné, ekonomické zabezpečenie a tak... Ale tie malinkaté nožičky :o))). Nie som :o). Alebo... ? ;o)

Print
02. 05. 2002
Dát tip
*!

mhruzik
02. 05. 2002
Dát tip
Pekné. T*

Vole
02. 05. 2002
Dát tip
strange.....mam z toho trochu pocit osamelosti....

Bix
02. 05. 2002
Dát tip
trdlo, nestraš - hádam nechceš ukončiť školu s druhým ročníkom :o) ? malé nožičky - chápem...ale práááve tie malé nožičky ( ty vieš ) stojíš si - rešpektujem, ale aj tak si myslím, že sa ten istý význam a pocit dá vyjadriť aj inak ako takto "súozvenne" :o) Tož. Zmiešané pocity, lebo: Viem, že táto báseň je veľmi...Tvoja...vidím Ťa v nej a spoznávam. Ale zase je to jedna z tých - veľmi osobne adresovaných - vieš, ako sa obávam presnému "titulovaniu" niekoho ( Ty , ona ) - i keď je to chyba a snažím sa v tom nájsť. Kvôli tej osobnosti mi trochu napadajú Tvoje staršie básne - podobá sa to skôr im, ako tým novším...ale niežeby táto bola spiatočnícka - nie. MYslím, že významovo si nenapísala niečo, o čom by si už vo svojich básničkách predtým nepísala ( ale veď to robím aj ja - a stále ). Používaš svoje poetické postupy...sú dobré, áno..ale trošku mi chýba nejaký extra šmrnc, i keď prostredím sa mi to páči... Toto bude znieť debilne, ale pripomína mi to môj koniec Černozeme ( tá ozvenná časť :o)) - neber to v zlom - veď tá moja báseň vychádzala z Tvojej a takto sa to kruho vracia späť k Tebe. Je to dobrá báseň, je na tip...ale asi nie na výber.

Naso
02. 05. 2002
Dát tip
mne sa práve to súozvenní páči - vystihuje dualitu dvoch bytostí, ktoré chcú byť jedno niekoľko pohraní sa so slovami (po hladine - pohladenie) a metafora voda-zrkadlo-duša t.

Sýkorka
02. 05. 2002
Dát tip
Sestrička, ďakujem za kritiku, toto som myslela tým "autor stojí o hlubší kritiku" :o)))). Keby som čakala bábo, neznamenalo by to ukončenie ročníka. Študovať sa dá aj s bábom. Síce ťažšie, ale dá. Aj tak počkáme. Veď vieš :o). K tomu súozvenní - práveže nedal. Pretože to vyjadruje tú bláznivú náladu, keď splašene odháňaš všetky gýčové situácie a najmä gýčové slová a nedá sa. Myslím, že to má v tejto básni pevné miesto. Nič nemohlo vyjadriť presnejšie tento pocit ako doslovné preloženie tohoto pocitu :o). Preto je to kurzívou. ostatná časť básne je dospelejší pocit, dospelejší vzťah. No áno, tematicky nič nové, ja sa z toho neviem vymotať. Rada by som, ale zatiaľ sa nedarí. Ona je osobná, myslíš kvôli tomu slovíčku ty? Porozmýšľam. Extra šmrnc... To je úmysel. Práve mám obdobie, kedy by som sa chcela začať hrať s myšlienkou viac ako s formou, neviem však ako na to. Skúšam. Nechcem dávať básniam formu, kým nezvládnem obsah.... Čo myslíš? Určite tam tie ozveny nie sú preto, aby som napodobnila atmosféru Černozemí. Sú tam preto, lebo sa mi tam napísali. Ak inšpirácia, potom podvedomá. to sa stáva pomerne často. A asi to nie je zlé. Nevadí ak nie je na výber. Ani ja ju za takú nepovažujem. Neočakávam automaticky úspech žiadnej svojej básne. Skôr to, aby som sa naučila písať lepšie. Viac k čitateľovi. Lebo si myslím, že to je moja najväčšia slabina a kameň úrazu tvojej kritiky. Však? MTR a dík. Aj ďalej, dobre? :o)

Sýkorka
02. 05. 2002
Dát tip
Hm, teraz mi napaslo niečo, čo bude asi znieť naozaj debilne. Páčia sa Ti prvé štyri preto, lebo pripomínajú Černozeme? :o)

Sýkorka
02. 05. 2002
Dát tip
napadlo, nie napaslo... :o))))))

Sýkorka
02. 05. 2002
Dát tip
Vole: Možno preto, že niekoho odraz vo vode môže navodzovať aj melancholickú náladu, niečo, do čoho fúkneš a je to preč. A možno je to aj tým, že som si príliš dlho spájala pojmy smútok - melanchólia - láska. A môže byť, že sa mi to do básní stále premieta aj vtedy, keď som bytostne šťastná.

Sýkorka
30. 04. 2002
Dát tip
Vedela som, že budeš mať niečo proti "súozvenní". Ale je to tam kurzívou a je to myslené kurzívne. Exkurzívne :o), do pocitov, keď má človek priam "vlčiu hmlu".... :o) Tentokrát si za tým stojím. Vráť sa ešte :o) A skritizuj.

Bix
29. 04. 2002
Dát tip
hmmmm, zmiešané pocity...vrátim sa súozvenní, no neviem prvé 4 verše sú super

tanganika
29. 04. 2002
Dát tip
paci sa mi velmi! tak iba t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru