Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Retuš

04. 01. 2020
16
12
952
Autor
atkij

 

 

Dnes je město bez obrazu.

Mlha barvy alpaky

skrývá vše od zimostrázu

pod slepými náznaky.

 

Oči – fantom retuší,

nepřítomna této chvíle,

kdy si tuše netušíc

dokresluji v šedobílé

 

klidné břehy dvěma řekám.

Paralelám jeden most,

na němž stojím. Na němž čekám

mnohé, jen ne netečnost

 

po hladině plující.

Přítomnost je mlhou města.

Já snad slepou ulicí?

Děj, co se tou chvílí nestal?

 

Z hloubky kyne těsto gesta.

 

 

 

 


12 názorů

atkij
05. 01. 2020
Dát tip

Lawender, boží koment. Přesně ten, co utvrdí, že nějaká cesta tu vede .  A ještě po ní i někdo trefí tam, kam potřebuje. Moc, moc, diky.

Velká Freeda z novoročního pochodu byla kamarádky:))


lawenderr
04. 01. 2020
Dát tip Gora

nejlepší pro mě je tuše netušíc a z hloubky kyne těsto gesta - to mi přijde ženiální :*  Opovaž se rozvazovat! co bůh spojí .... :)) - ale klidně občas situuj i Frídu :D Ráda tě čtu


atkij
04. 01. 2020
Dát tip

Jejda, no právě tak nějak jsem si to představovala;-))), několik /hodně/pokusů už mám za sebou:))

DN, díky:)


DN
04. 01. 2020
Dát tip

Krásná báseň. :) 


netWoor
04. 01. 2020
Dát tip

Snad se již té své vázanosti drze vymaním. To je jako ostuda? A co budeš psát, prozu uskočenou o řádek a tvářit se, že je to vrchol básnění tzv. volný verš? Nebo ...nestraš, tady tak populární haiku? To mi ostatně přijde, jak kdybys jedla vepřoknedlozelo hůlkama a tvářila se u toho světově za souhlasnýho mručení ostatních, co to sice nechápou, ale přijde jim to děsně filosofický. Proboha, Aspoň ty neblbni.


atkij
04. 01. 2020
Dát tip

Milý Jirko, Tvého vlídného (naštěstí nedolekaného) komentáře si velmi cením. Děkuji.  Potěšil jsi mě a zárověň Tě zde zase ráda vidím.

Musaši, díky též.


Musaši
04. 01. 2020
Dát tip

Líbí se mi hlavně ten závěr. Tip.


a2a2a
04. 01. 2020
Dát tip

Zprvu jsem se polekal po zjistění, že jde o vázaný verš a délku básně, protože dlouhé texty s vázaným veršem mi v podvědomí vibrují jako kolovrátky. Naštěstí tomu tak není a u autorky atkij by být ani nemělo. Snad jen bych  určitě vypustil poslední verš, protože charakter tečky má už verš ...Já snad slepou ulicí. Ale i následný verš ...Děj, co se tou chvíli nestal... má své místo, protože má obsah.

Ovšem jinak už jen chvála. Bez slepých míst, jednotící metaforická linie s řekou a mosty a šedobílou náladou. Má to řemeslo i atmosféru. Kdybych ještě byl redaktorem, určitě bych dal výběr. Tak jen tip.


atkij
04. 01. 2020
Dát tip

Děkuji mnohokrát. Snad se již té své vázanosti drze vymaním. Ale zatím takto:)


Kočkodan
03. 01. 2020
Dát tip

Z dálky ti, Jitko, kynu ze třetího největšího města SRN. A mrkám: ;-)


Gora
03. 01. 2020
Dát tip

Hezky ti plyne /to jak těsto gest kyne:-)/... a hezky graduje...


áno hmlám alpakovým


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru