Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nášivky na duši

Výběr: Zbora, Gora, Pomerančová
08. 01. 2020
28
24
1887
Autor
trojort

Odlíčil jsem sousedova psa.
Díval se na mně vděčně.
Oni ti lidé jsou silní odpůrci týrání zvířat, ale vzali to hákem.
Myslí si, že zvířata jsou lidi.
Zachránili, tedy ukradli, opici z cirkusu, a doma ji oblékají do šatů.

Ona jim nosí z ledničky pivo.

Babička sáhla do kapsáře a vytáhla prezervativy.
I pro Sultána a Tyrla.
Krabičky popsané švabachem.

Vždy mě fascinuje, jak se někteří lidé berou vážně.
Doteky noční košilky do vztekání nahradí flanel.

Dá se souložit v kvantovým prostoru?
Bůhví kde vlastně souložíme.

UŽ MI TAM CHYBÍ.
Řekla žena, když se blížil vánoční čas.

Jaké to asi je, když se zakuklí housenka a probudí se jako krásný motýl?

PS.
Ovšem.
I mě se podařilo dosáhnout některých skutečných úspěchů.
Kupříkladu, když jsem poprvé dosáhl ve špajzu u babičky na vaječný koňak.


24 názorů

Štírka
07. 10. 2022
Dát tip trojort

I mě se to velice líbí ač jsem objevila teprve teď – a vlastně stylem psaní silně připomínáš Philoginy, Kterou čtu ráda. Skladba - řazení tvých myšlenek a představ- vás dva propojuje navzájem. Jsem zvědavá co dalšího si ještě přečtu až na to bude chvilka.


Zeanddrich E.
20. 09. 2022
Dát tip trojort

 

 

(sice mi připadá, že jsi něco před závěrečným trojřádkem smazal (nebo nedopsal? :) ), ale líbí se mi to dost :)  )


lastgasp
17. 01. 2020
Dát tip

Plně chápu, že po vaječném koňaku lze napsat mikropovídku a odlíčit psa. Bezva


K3
14. 01. 2020
Dát tip

Něco podobného jsem si myslel dávno. Mikropovídka je ale pořád povídka, tak by měla být v povídkách, nikoliv v prozaické miniatuře. Tam, si myslím, patří právě krátké texty, které nejsou povídkami. Ale to je věc názoru:).


kvaj
13. 01. 2020
Dát tip

Prozaická miniatura je podle mého jen jiný název pro to, čemu se dříve říkalo mikropovídka. Ideální mikropovídka je v podstatě vtip.


K3
13. 01. 2020
Dát tip

Jardo ale příběh by měl být v povídce, a za to se tohle nevydává.


Josephina
13. 01. 2020
Dát tip

dobrý, jdu si cvaknout!


denca
12. 01. 2020
Dát tip

a já u dědy ve špajzu domácí slivovici a to pak bylo


Musaši
10. 01. 2020
Dát tip Entropia

Ale vždyť robotické děti jsou asi ti nejstarší a nejprimitivnější robůtci. Co jiného je mrkačka nebo panenka, která zakvílí, když spadne do horizontální polohy, nebo panenka, která pláče "skutečné" slzy ? Takové robotické panenky - holčičky existovaly už za mého dětství. Teď zbývá jen zdokonalit původní koncepce za využití daleko vyspělejších současných technologií. Už dnes existují robotické holčičky, se kterými můžeme dlouze komunikovat o všem možném. A některé mají dokonce v očičkách malé kamerky, které snímají byt toho, kdo si je koupil, a v ouškách malé reproduktory, které naslouchají všemu, co kdo v tom bytě řekne.  Data pak odešlou na patřičná místa. 


kvaj
09. 01. 2020
Dát tip

Oceňuji tvé dílko tipem. Nicméně si stále myslím, že v próze má být příběh a ten mi tady trochu chybí. Možná je to ale můj problém.


Zbora
09. 01. 2020
Dát tip

Tak teď už zbývá vymyslet jen robotické děti a svět bude dokonalý.


Musaši
09. 01. 2020
Dát tip Entropia

Včera v noci jsem poslouchal v rádiu reportáž z nějakých prezentací startupů v Silicon Valley, prý je tam úspěšná jedna naše firma, která vymyslela brzdy na kolečkové brusle, ale největší nával je kolem japonského stánku, který nabízí robotické domácí mazlíčky. A v tom vidím budoucnost. Zvířata vraťme do přírody a všichni si pořiďme robotické domácí mazlíčky....a někteří z nás je budou moci i týrat. Beztrestně. Tip.


trojort
09. 01. 2020
Dát tip

...díky...


trojort
09. 01. 2020
Dát tip

zbora

...těžko se prát s Já... :)

 


dadadik
09. 01. 2020
Dát tip

:)bezva


Kočkodan
08. 01. 2020
Dát tip

Nášivky na duši – na mou duši, pěkný dílko jak vyšitý.


Je fajn, že dokážeš své pocity, myšlenky a vzpomínky tak dobře popsat.


Philogyny
08. 01. 2020
Dát tip Zajíc Březňák

To bude ono, já ten mámin taky milovala a upíjela, že... Ve špajzu měla pověšený starý kabát. Nevím, proč. Začalo se ztrácet... a pak našla v kapse myší hnízdo...  :)


Zbora
08. 01. 2020
Dát tip lawenderr

lawenderr: líbil se mi kdysi jeden citát, už nevím od koho: Člověk je zvíře, které dokáže slíbit.


Nami 99
08. 01. 2020
Dát tip

Moc hezké.


Gora
08. 01. 2020
Dát tip Zbora

Líbí se mi lehkost tvého literárního bytí!


lawenderr
08. 01. 2020
Dát tip Entropia

zvířata JSOU lidi! Jen to nedokážou pochopit ... nad housenkou kuklou motýlem pořád přemýšlím ... to by člověk nedokázal :/ - lidi nejsou zvířata, jen občas, když dosáhneme poprvé na koňak se chováme stejně :D pak už jde každý svou cestou - hezká zamyšlenka, dneska:) dík


Zbora
08. 01. 2020
Dát tip Gora, trojort

Působíš na mě dojmem: na vše, na co jste byli v literauře zvyklí, zapomeňte, nyní jsem tu já!

Poslední dobou se mi Tvoje texty přejedly, bylo toho už nějak moc na jedno brdo. Tahle drobnost je ale správně úderná. Tady se to povedlo. Je zajímavým, nerušivým způsobem nekonzistentní (tak, že ono to ale nakonec vlastně docela dobře drží pohromadě), a ty postřehy jsou prostě kouzelné. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru