Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Až tu nebudu

09. 01. 2020
13
25
1479
Autor
bestye

další z pocitů z písničky (nebo možná i něco víc) a rozhodně ne chladné jako kámen

Až tu nebudu, 
svět jen škytne a vykročí dál, 
protože cesta je cíl.

Až tu nebudu,
chci, aby na něj ticho nikdy tolik neřvalo,
jako pokaždé,
když bouchnou dveře,
které těžko otvírá.

Až tu nebudu, 
chci, aby usednul do svého křesla, 
ulehnul do své postele
a někdy se třeba pousmál
nad cvrnkáním kuliček, psím obojkem
či pingpongovym míčkem.

Až tu nebudu, 
chci, aby právě tyhle písničky duněly do zdí
a poklady v krabicích zmizely pod zemí,
kde lámaly se stonky kopretin 
a borovice tajily dávné příběhy.

Až tu nebudu,
chci, aby věděl, že slzy jsou zbytečný,
protože všechny jsem je už vyplakala
nejen za nocí,
kdy temný stíny hrály vítězný mač,
kdy dlaň hmátla do prázdna 
a sevřenou pěst nebylo možné rozevřít.

Až tu nebudu,
chci, aby nezapomněl, 
že slova před zvoněním telefonu
bych nikdy nevzala zpět
a co tajím uvnitř je jedinečný
jako rudý otisk palce na poslední stránce.

Až tu nebudu, 
chci, aby cítil, 
že jeho stín má vždycky v zádech
a ta, co tiše střežila jeho šlépěje,
je má stále na dohled,
i když zrovna nedýchá stejný vzduch.

Až tu nebudu,
svět jen škytne a vykročí dál.
Teď - tu ale jsem.................................................tak co s tím uděláš?


25 názorů

dapler
26. 09. 2021
Dát tip

Já bych tam nic neškrtal..pocitovka je pocitovka.Nekrátit...nechat jak je :)


bestye
07. 04. 2021
Dát tip

a2a2a - Tvoje kritika mě vždycky potěší - máš pravdu, možná by to chtělo proškrtat a nějaká slůvka vymazat nebo změnit. Ale tohle je skutečně spontánní básnička - skoro jsem ji neupravovala.. prostě bylo potřeba, aby to bylo napsáno, tak se to narodilo :c) děkuji Ti za to, že mě čteš, vážím si toho.


a2a2a
05. 04. 2021
Dát tip bestye

Dnes tě čtu po více než čtvrtroce znovu a napadají mně dvě věci. Tou první je má "redaktorská deformace" napovídající, že bych pár slůvek vyškrtl, tou druhou, že ten text zní tak spontánně, jakkoliv je znát, že byl pročesáván, že bych si připadal jako buran. A ještě jedna poznámka. Jde o poměrně dlouhý text a přitom monotématický, ale i s přispěním dobrého rytmického uspořádání je čtivý a vtahující bez jakéhokoliv škobrtnutí.


bestye
16. 01. 2021
Dát tip

Jurášku - do nového roku nekonečné soupravy wagonků :c)


a2a2a
01. 01. 2021
Dát tip

Ano může, a k čemu by jí to bylo, kdyby nechtěla. A kdyby nemohla? Myslím, že může vždy, i kdyby jen do sebe. Vždyť v srdci je největší ozvěna. Dobrý rok 2021 s volnou kapacitou srdce.


bestye
01. 01. 2021
Dát tip

a2a2a - a protože křičet může. A to je to podstatný - může... tak křičet prostě bude - a i třeba zbytečně. Někdy je to to poslední, co člověku zbyde - resp. někdy to tak vypadá, že je to to poslední, ale pokud křičím, žiju. A já žiju ráda, i když to někdy bolí, ale někdy to zase děsně těší. A pořád to baví :c) Díky moc za Tvoje zastavení a za Tvůj pohled na moje dílko.. jsi neuvěřitelně vnímavý. 


a2a2a
23. 12. 2020
Dát tip

Tak brouzdám, jsem naměko, protože Vánoce a já si na ten sentiment nedám sáhnout. A čtu tvou báseň  říkám si, šťastná to žena. Prožívá bolest, křičí ji, ač tuší, že zbytečně, ale proč se vzdávat. Šťastná proto, protože se jí křičet chce.


AFRODITA
09. 03. 2020
Dát tip

***, tklivá a zároveň odlehčená 


clovrdik
16. 02. 2020
Dát tip

přesně jak píšeš; a že škytne (alespoň)? no, možná jo ...  ale teď jsme, takže per to tam :-))


Štírka
23. 01. 2020
Dát tip

Teď tu ale jsem - co s tím uděláš...

(a má na to, něco s tím udělat, nebo zůstane snaha o posun a řešení ve tvé kompetenci ? Znám to - asi bohužel - takto)


bestye
21. 01. 2020
Dát tip

květinko - ne víc než ty - a nápodobně :c)


bestye
21. 01. 2020
Dát tip

Štírko - přesně - to bych si přála, až tu nebudu :c) Moc děkuji za Tvoje zastavení, které mě pokaždé nesmírně potěší. 


Jsi jedinečná, jsem ráda, že jsi :-)


Štírka
11. 01. 2020
Dát tip

Pokusila ses vypsat z toho nejožehavějšího ze všech pocitů... a to, co jsi napsala je jedna z xxx variant, které jsi napsat mohla... Stejně, jako když píšeme o lásce ... Ráda jsem se zastavila a početla si. 


bestye
09. 01. 2020
Dát tip Gora

Goro - moc Ti děkuji za zastavení - no já se snažím to dát do velikosti písma 14px, ale to už tu neexistuje - tak jsem měla všechny předchozí básničky.. vždy třetí řádku o jedno číslo větší velikost písma.. a bylo to přesně, jak jsem chtěla. Tohle je 14pt a dělá to tuhle hrůzu.. achjo.. no pokusím se na to nějak přijít. Ještě jednou moc děkuji, Tvoje návštěva mě potěšila. 


Gora
09. 01. 2020
Dát tip

Ráda jsem četla, ostatně, kdo z nás by o podobném nepřemýšlel podobně?

Písmo třetího verše bych zmenšila.


bestye
09. 01. 2020
Dát tip

akorát mi to kazí ta třetí řádka - chtěla jsem jen o jeden stupeň větší písmo - jako u předešlých dílek, kde je to takové decentní a vylezlo mi z toho tohle.. co bije do očí až příliš achjo


bestye
09. 01. 2020
Dát tip

Lakrov - přesně to byl záměr - překvapit, takže se mi to povedlo, jups. A nemyslím, že bys nerozumněl - navíc umění je subjektivní záležitost tím pádem se jí rozumět nedá - jde o emoce a pocity - aspoň tak to mám já. A navíc - moje dílka moc za umění nepovažuji :c) Moc Ti děkuji za Tvoji stálou přízeň, za chuť mě číst a za chuť mi k dílkům něco napsat. 


bestye
09. 01. 2020
Dát tip

Andělko - přesně tak to je a přesto svojí jedinečností leckdy dokážeme zázraky :c) Moc děkuji za čtení a ochotu mi k dílku něco napsat. 


bestye
09. 01. 2020
Dát tip

Musaši - užívat rozhodně budu, to tak asi dělám pořád a moc děkuji za zastavení a za Tvoje písmenka :c)


Musaši
09. 01. 2020
Dát tip

Co s tím udělám ? Dám ti tip. Dokud tu jsi, užívej si všechno to, co by tě zajímalo, až tu nebudeš.


Andělka1
09. 01. 2020
Dát tip

Je to pravda, jenom škytne a vykročí dál. 


Lakrov
09. 01. 2020
Dát tip
Po celou dobu z toho zní jakási melancholie a odevzdanost; až poslední řadek tomu dává úplně jiný náboj... ale já poezii moc nerozumím. Tip.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru