Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Koloťuk

10. 01. 2020
8
14
818
Autor
Nami 99

Vzpoměl jsem si, jak nás jednou v první třídě vzala paní učitelka na prohlídku vlakového nádraží. Byla domluvená s panem přednostou, který nás provázel prstorem, ukazoval nám a vysvětloval co se jak jmenuje a k čemu to slouží. Nejvíc nás zaujaly obrovské mašiny, tenkrát tam byla ještě "pára", která kouřila a pískala a to bylo něco.

A také pan výpravčí. Byla to vážená a velmi důležitá osoba v červené čepici, s kouzelnnou plácačkou, kde jedna strana znamenala "volno" a druhá "stát". A ty veliké lokomotivy ho musely poslouchat. Takhle nám to pan přednosta vysvětlil.

Potom tam byl i pan "koloťuk." Ten poklepem kladívka do kola vagónů zjišťoval podle zvuku, jesli je kolo v přádku. Paní učitelka k němu přistoupila a ptala se ho, jestli by nám řekl něco o jeho práci, ale on vůbec nereagoval. V tom se tam znovu objevil pan přednosta a řekl paní učitelce. "Já to dětem vysvětlím. S koloťukem se nedomluvíte. Ten je hluchej jako poleno."


14 názorů

Nami 99
11. 01. 2020
Dát tip Kočkodan

Kočkodan - děkuji moc.

Jenže jeho nadřízený,

tomu to prý bylo fuk.

Měl, jak říkáš dělat změny

a do kola ani ťuk.

Je to porušení kázně

při téhle práci neslyšet.

Měli by to řešit rázně.

Dnes už jsou na uši lázně.

Napsali by mu je hned.


Nami 99
11. 01. 2020
Dát tip

Čudla - děkuji moc.


Kočkodan
10. 01. 2020
Dát tip Nami 99

To je neslýchané, takové kolosální personální pochybení. Na to by mohla dráha draze doplatit. Já být jeho nadřízený, tak si už nevrzne...tedy...no prostě ani ťuk.


Nami 99
10. 01. 2020
Dát tip

Andělka1 - děkuji moc.


Andělka1
10. 01. 2020
Dát tip

***


Nami 99
10. 01. 2020
Dát tip

Gora - děkuji moc.


Nami 99
10. 01. 2020
Dát tip

dievča z lesa - děkuji moc - tenkrát se děly věci.


Nami 99
10. 01. 2020
Dát tip

Alegna - děkuji moc.


Nami 99
10. 01. 2020
Dát tip

R. L. - děkuji moc.


Nami 99
10. 01. 2020
Dát tip

aleši - děkuji moc.  - to by byl koloťuk - vibrátor.


asi to bol hluchý a zodpovedný koloťuk


Alegna
10. 01. 2020
Dát tip

Hm, nad tím si musím podumat


asi pozná vadu podle vibrací?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru