Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

držet se svého příběhu

13. 01. 2020
11
10
615
Autor
trojort

„Není důvod proč by musely děti dělat na hřišti takovej kravál. Můžou si přece hrát potichu,“ vykládala mi na ulici starší paní s malým pejskem, co nepřestával pisklavě ňafat.
„Stejně jsou to spratkové, co to dělají schfálně a nakonec si někde něco píchaj mezi prsty na nohou, aby o tom nevěděli rodiče. To je hrozná generace. Ty mají štěstí, že tady byla ta šmahemhonem revoluce, protože s těma by se udělal dřív krátkej proces. Držtkovat ve škole? Jeden solidní učitel s ukazovátkem a bylo by po šikaně. Šikana vždycky patřila na vojnu, a ještě tak harantí mezi sebou, ale ne, aby si někdo dělal legraci z učitelů. No to nemohlo bejt.“

Na okamžik se mi hlavou mihlo, co bylo a co mohlo bejt.
Něco jako kulový blesk.
O tom se toho taky pořád moc neví.

„A žrádlo pro psy je v těch konzervách lepší než pro nás. Pak nemá bejt tolik plešounů. Po těch lidskejch konzervách nemůžou mít tak pěknou srst,“ pokračovala paní v defetismu a podrbala s rozkoší pejska u svých nohou.

„A...,“ vzala mě ta žena za ruku. Naklonila se ke mně tak, že si mi její pejsek sedl na nohu. „...co ty černoprdeláči?“ zašeptala konspiračně.
    „Ten jejich František je prej pokornej a skromnej. Sáhnul některý holce do kalhotek? Myslím, že je to pořád lepší než sahat hochům do trenek, že jo,“ zasmála se někam dovnitř a já pocítil něco vlhkého na botě.
    „Aha,“ řekl jsem, když jsem si oklepával botu.
    „Ty vousy máte proto, aby jste vypadal moudře anebo jste jenom línej,“ řekla mi s očima pod bradou a její psík mi cloumal s nohavicí.
    „Ten svět je vážně hroznej,“ kroutila hlavou, když mi odtrhla ňafala od nohy s kusem kalhot.
    „A nezaprší. My víme proč,“ zakývala ukazovákem a odkráčela, aniž bych se dozvěděl víc.

PS.
Mravenci žijí po celém světě.
Na každého z nás připadá milion mravenců.
Můžeme jenom doufat, že si to neuvědomí.


10 názorů

Lakrov
02. 06. 2020
Dát tip
Linie monologu té paní byla zábavně roztápaná :-) Jeden by skoro nevěřil, že je možné někoho takového potkat... než ho potká :-) Tip.

lastgasp
19. 01. 2020
Dát tip

Vtipně psáno. Mravenci nejsou blbí. Oni čekají až nás bude míň. Bezva čtení.


Zbora
15. 01. 2020
Dát tip

Mravence nazajímáme, mají svůj lajf, plný báječných zbraní, válek a drog. Prostě žijou v úplně jiném světě.


Je lepší, že to ti mravenci nevědí.


trojort
15. 01. 2020
Dát tip

...sám jsem si občas vědom... děkuji,,,


Philogyny
13. 01. 2020
Dát tip

Mám pocit, že už ji četla. Jen pocit...šimrá, jako když leze mravenec...  :)


Alegna
13. 01. 2020
Dát tip

pěkně napsané

možná jsou si toho vědomí, ale nejsme pro ně zajímaví :-)


lawenderr
13. 01. 2020
Dát tip

:D


Kočkodan
13. 01. 2020
Dát tip

Tvoje pekné dílko by se také mohlo jmenovat Drzet se cizích kalhot. :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru