Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Korálka

19. 01. 2020
17
34
1665
Autor
bixley

Tematický den: Den zúčtování

 

Můj život je v podstatě jakási kontinuální šikana

Jako o každé velké přestávce si i dnes Bára vytáhla z aktovky pytlík, ve kterém měla korálky a silonovou mit na navlékání. Byla to činnost, u které dokázala sedět celé hodiny a přinášela jí radost. A velká přestávka byla ideální na navlečení alespoň jednoho náramku.
Už si dávno zvykla na posměch svých spolužáků, kteří ji častovali různými jmény, nejčastěji jí však říkali Korálka. Kluci jí vždycky část korálků sebrali, schválně je kutáleli po třídě a cvrnkali do nich jako do kuliček, holky se jí vyptávaly, pro kterou opičku v zoo to bude a další nesmysly. Naučila se vůbec si toho nevšímat a jen navlékat. Mlčet.
Dnes si donesla červené a žluté. Většinou si vybírala méně jasné barvy, bleděmodrou, růžovou, tyrkysovou. Ale dnes slunce od rána tak krásně zářilo, že se rozhodla pro žlutou. Žluté kuličky svítí jako to sluníčko, říkala si.
Jakmile je ale spolužáci uviděli, hned se do ní pustili.
„Helé, dneska má žlutý, jenom aby nedostala žloutenku!“ zařval Ondra a všichni řičeli smíchy.
„Ale prosím tě, žloutenku, to ne, ta určitě dostane žlutou zimnici, ta je mnohem horší,“ přidal se Vašek a už to jelo.
„Zimnicé, zimnicé, já jsem žlutá zimnicé!“ ječel Patrik a teatrálně drkotal zuby.
Ostatní kluci to po něm začali opakovat.
Ani holky nezůstaly pozadu. „Hmm, to se špatně léčí, ta žlutá zimnice,“ prohodila Adélka.
„No, a člověk při ní musí bejt na samotce, aby druhý nenakazil,“ dodala Johanka.
„Jasně, dáme ji na samotku,“ hbitě na to zareagoval Martin.
„Na sa-mot-ku, na sa-mot-ku,“ začala skandovat celá třída.
Bára dělala dlouho co mohla, aby si jejich povykování nevšímala. Ale když začali pokřikovat slovo samotka, vybavila se jí scéna z jednoho filmu, kde pacientovi dali svěrací kazajku a zavřeli ho do vypolstrované místnosti. Najednou se v ní spojil strach a vztek a celá její duše v duchu křičela: Na samotku nééé!
V nastalém zoufalství nevěděla, co má udělat. Ale pak ji něco napadlo. Spolyká všechny žluté korálky, ať už to skončí. Zúčtuje s posměchěm už navždy. Vzala jeden ze žlutých korálků a spolkla ho. Byla až překvapená, jak jí to šlo snadno. Když měla poklnout nějakou tabletku, dělalo jí to problémy. Korálek měl na rozdíl od tabletky aspoň půl centimetru v průměru a zmizel v ní jako nic. Začala tedy polykat další.
„Co blbneš?“ vyhrkla Adélka.
„Týjo, vona se fakt zbláznila,“ komentoval to Martin.
„Paní učitelkó, ona polyká korálky!“ volala vyděšená Johanka.
Učitelka přiběhla do třídy. „Proboha, vyplivni to, co to děláš?“ snažila se Báře domluvit.
Ta ale na nic nedbala a v polykání pokračovala.
„Proboha, zavolejte někdo sanitku...“


34 názorů

bixley
07. 03. 2021
Dát tip

Díky za tip.


bixley
07. 03. 2021
Dát tip

Díky, Lucie.


Tak to mělo teda pořádný spád! Bála jsem se konce a také jsem měla proč! Chudák Korálka :( Bylo mi jí líto..., říkám si: ,,Proč to muselo zajít tak daleko?" Ale snad si to ty děti uvědomili, jak se k ní chovali. Bravurní, napínavý popis! TIP!


bixley
07. 03. 2021
Dát tip

Jamardi, určitě se to děje, možná dneska ještě víc než dřív.


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

To je hrozné! Už hrozné bylo to, že navlékala ty korálky, už to byla nápověda, že přestává myslet. Kolik zlého chování u tolika dětí.

Je pravda, že podobné případy moc nesleduju. Ale známý je například případ s učitelkou angličtiny, to sice nebylo dítě, ale to je jedno. Věřím, že je to možné.


bixley
13. 02. 2021
Dát tip blacksabbath

Zamyšlení nad takovými tématy je potřeba...


dětský svět umí být krutý.....tvůj konec do ztracena je fikaný......donutí čtenáře k zamyšlení......


bixley
24. 02. 2020
Dát tip

Děkuji Lakrove a srozumeni. Tobě za tip taky díky, kvaji.


srozumeni
14. 02. 2020
Dát tip

Také to z dětství znám z té horší stránky. Pěkně napsané...*****


Lakrov
11. 02. 2020
Dát tip
Korálka by vlastně mohla být jakýmsi "prototypem outsidera", z něhož se možná nečekaně vyklube "významná postava" (což jí přeju).

bixley
11. 02. 2020
Dát tip

Tobě také děkuji, lastgaspe.


bixley
11. 02. 2020
Dát tip

Díky, Lakrove. Zakončila jsem to záměrně do ztracena, aby mohl čtenář přemýšlet, jak se to mohlo vyvjíjet dál. Ale máš pravdu, pokračování by to asi chtělo.


Lakrov
11. 02. 2020
Dát tip
Zaujalo mě to hned od začátku tím pohledem do (ne vždy přátelského) dětského světa a až do konce se to dobře čte, jen mi připadá, jako by ten příběh (o němž si po celou dobu myslím, že bude přinášet nějaké ponaučení nebo aspoň vtipnou pointu) byl ukončený příliš náhle. Jako by měl mít ještě pokračování...

lastgasp
11. 02. 2020
Dát tip

Emoční příběh autorky ukazuje na adolescentní suicidální chování dívky neurčitého věku v úzce vymezeném školním prostředí. Příběh, ukazující na závažnou situaci v ochraně dětí před nebezpečím šikany by zasloužil širší záběr, třeba související poměry vztahů v rodině. Poukaz na tento společenský problém je hoden uznání. Tipuji.


bixley
10. 02. 2020
Dát tip

Díky za tip, johanno.


bixley
02. 02. 2020
Dát tip

Taky jsem to četla, vesuvanko, bohužel.


vesuvanka
02. 02. 2020
Dát tip

Pěkně napsané a smuné. TIP... Šikana je bohužel čím dál častější jev (také jsem někde už dříve četla, že dokonce i ve školkách). 


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

K3 + bixley, díky a avizuji


bixley
24. 01. 2020
Dát tip

Jistě. :-)


K3
24. 01. 2020
Dát tip

Renato, jestli jsi pro, nominuji do PM.


bixley
23. 01. 2020
Dát tip

Díky za tip, fialko.


bixley
21. 01. 2020
Dát tip

Karle, s těmi pořady máš pravdu. Prý je šikana už ve školce. Dík.


K3
21. 01. 2020
Dát tip

Zajímavé a dobře napsané. S otevřeným koncem. Ta šikana, zdá se mi, že se rozrůstá a šíří čím dál víc. Nebo se o ní jenom víc mluví? N vině jsme asi my všihni. Laskavé pořady pro děti ubívají, nahrazují je kreslené komedie, kde se všichni mlátí...


bixley
20. 01. 2020
Dát tip

Máš pravdu, Evži. Dík.


Děti dokáží být kruté.


bixley
20. 01. 2020
Dát tip

Dík za porozumění.


Alegna
20. 01. 2020
Dát tip

dojemné, smutné*


bixley
20. 01. 2020
Dát tip

Revírníku, to určitě. Dík.


revírník
20. 01. 2020
Dát tip

Dobře napsáno. Ano, i pominout na rozumu se dá ze šikany.


bixley
20. 01. 2020
Dát tip

Díky, Andělko.

Kočkodane,máš pravdu, ale byli v přesile...


Kočkodan
19. 01. 2020
Dát tip

Vskutku nečekaný závěr. S nadsázkou bych dodal, že měly ty korálky spíš posloužit k zacpání pus spolužáků.


Andělka1
19. 01. 2020
Dát tip

***


bixley
19. 01. 2020
Dát tip

Díky, Ireno, bohužel jsem v dětství šikanu taky zažila vím, jaké to je.


Gora
19. 01. 2020
Dát tip

Korálku dohnala šikana až k sebepoškozování...

Renato, být učitelkou, první, co bych udělala - vytrhla Báře tu krabičku...

Smutné, a tak hezky to začíná!

Díky za další, tuším již sedmý příspěvek k TD!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru