Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sněhová koule

24. 01. 2020
31
63
3645
Autor
Gora

 

 

dárek od vnučky

slavnostně mi předává

sněhovou kouli


63 názorů

Gora
06. 01. 2021
Dát tip Morticia Adams

Morticie... taky to tak chápu, díky.


Krásné dárky, tyto mi(a)lé chvíle.


Gora
07. 02. 2020
Dát tip

Ahoj, Promnicku, moc ráda tě tu vidím - a děkuju za ...


nádherná.

vyvážený okamžik kdy se zkušenost potkává s očekáváním.


Gora
27. 01. 2020
Dát tip

Já vím, už i Můra mne zviklala... ale raději opravím kategorii, přirostlo mi tohle malé dílko nějak k srdci:-) - díky za zájem...


teisan
27. 01. 2020
Dát tip

Tvé předchozí - to jsou ovšem argumenty milující babičky, ale žádné haiku argumenty.

Jituš nepopřemýšlela až zase tak špatně...:).


Gora
27. 01. 2020
Dát tip

dík moc, Jituš, potěšilo, žes o tom přemítala...


atkij
27. 01. 2020
Dát tip

Nápad:

vnučka mi dává

sněhovou kouli -

ta-je plo tebe

 


Gora
26. 01. 2020
Dát tip

Ahoj, no, s pocitem, že přináší něco vyjímečného - prostě JE TO NĚCO... a nevadí, že TO teče mezi prstíčky:-) a taková chvíle první v jejím životě /2,7 let/


Můra73
26. 01. 2020
Dát tip

jak se slavnostně předává sněhová koule? :)


Gora
25. 01. 2020
Dát tip

Jani, děkuju, tak to opravdu bylo:-)


vesuvanka
25. 01. 2020
Dát tip

Milé. Dovedu si živě představit, že vnučka Ti předávala sněhovou kouli s radostí, sama jistě měla radost z čerstvě napadaného sněhu, o niž se chtěla s Tebou podělit - a o tom Tvoje dílko je :-))) TIP


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

veru, nechme to šotkovi.


verulinda
24. 01. 2020
Dát tip

no pak tady asi řádí nějaký šotek a posílá avíza, no nic, já je mažu, takže to neprokážu a ani vlastně bych to neudělala, ještě jsem si říkala, proč mi pan teisan posílá avízo, když mi napsal, že se k mému psaní nebude vyjadřovat, a dílo je Vaše, tak mne to překvapilo.... a nejsem padlá na hlavu... A já jsem nenapsala, že nebudu dávat svá haiku a ostatní věci, ale nebudu psát kritiky


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Nevadí, alespoň se avíza vysvětlila...


teisan
24. 01. 2020
Dát tip

    "...ale protože pan teisan mi poslal avizo..."

pan teisan žádné avízo nicku Verulinda neposílal, protože pan teisan to nemá zapotřebí


Gora
24. 01. 2020
Dát tip DN

verulindo, od toho jsme na Písmáku, když budeš psát do šuplíku a nikdo se ti nevyjádří, ochuzuješ se o reakci ostatních... to samé obráceně, diskuse /pokud tě někdo nechce záměrně nějak deptat/ jsou dobré podněty pro další tvorbu...


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Mandragoro, největším dárkem jsou samozřejmě obě vnoučata / v tomto případě to jedno:-)/... netvrdím, že dílko je bezchybné, díky i tobě za náhled...


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Díky, Evži, je vidět, že máme obě podobné zkušenosti, díky...


verulinda
24. 01. 2020
Dát tip

ano, je to pocit, něco navíc, co tak berete... a já se už nebudu vyjadřovat v této kategorii, protože, aby mi někdo vyčítal, za to že se vyjádřím jinak než ostatní, to nemám zapotřebí, ale protože pan teisan mi poslal avizo, tak chtěl, abych  četla to , co napsal  Vám do kritiky, mějte se pohodově...


Taky dostávám dárky, šišky a kamínky, hodně často obrázky. Tam to je opravdu jiné, tam pochvala potěší. Vnuk by mne možná trefil. :-))))


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

verulindo, to, že je dárek za hlídání, je jen moje nadsázka - ale rozumím, jsem ráda, že jsi svůj názor vyjádřila a budu ráda i do budoucna... 


verulinda
24. 01. 2020
Dát tip

paní Goro, dárek  za hlídání? tak to berete Vy,protože Vás to těší, ale určitě ne malá holka /je jedno jestli to jsou šišky nebo sněhové koule/, ta holčička sebere šišku, má radost, dá Vám ji , ale rozhodně si nemyslí, že je to za hlídání, prostě si myslím, že tohle haiku není, ale to je jen můj názor, který asi nemohu už psát a pravděpodobně už se ani k žádnému haiku nebudu vyjadřovat, protože já Vás rozhodně nehlídám a nic Vám nevyčítám,  jak píše pan teisan, dost silná slova na to, jak jsem se vyjádřila,jen říkám, že pro mne to není haiku. Kdybych Vás pozorovala, tak nepoznám, že je to dárek, ani že je dávám slavnostně, to jsou jen Vaše pocity, to si myslím, takže malilililinkatá básnička .o)). No a k tykání, já tady nikomu netykám, nikoho osobně neznám a vykání mi vůbec nepřipadne špatné nebo mimo a není to nic proti Vám nebo komukoli jinému. Prostě tak to mám a tak to bude.


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Snad rozumím, v jedné verzi mám místo prvního  - dárek holčičky.

Díky za konkrétní příklady...


teisan
24. 01. 2020
Dát tip Gora

Trošku odbočím, ale je to v podstatě o tom jednom a tom samém...( jako info/ př. pro tebe)...

"Kdybychom například přeložili třetí haiku jako „Jak rychle uhání proud řeky Mogami po červnových deštích”, odmítl by zřejmě mistr Bašó toto znění pro přílišné “zlidštění” v emocionální náloži slovesa “uhání”, právě tak jako odmítl na kterési básnické soutěži haiku jednoho žáka, ve kterém „pes vyl žalem po své družce”."

(Líman)

 


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Honzo, i tobě moc děkuju:-)


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

ivi, děkuji:-)


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

teisane, poteciál byl vyšší, než jsem /nedočkavě/ publikovala, hned dvě podobná slova s da a také zájmeno mi jsem měla vychytat lépe, také určitou vycpávku prvního verše... mám několik free variant, nakonec jsem sáhla ke klasice. Byla mi prostě nejmilejší... Díky moc za... však víš.


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Díky, Luboši, tvá verze potěšila:-)


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Diano, bylo:-) a díky!


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Karle, tvářila se nadšeně, pyšná, že nese něco "nového" :-) a díky!


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Mandragoro1, já to cítím naprosto odlišně.


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

verulindo, navrhuji tykání, jsme na jedné lodi...

Popsala jsi ten okamžik dost dobře, ale přece jen v detailech se liší od skutečnosti: vnučku hlídám často a když ji sem vede někdo z rodičů /po o.../, popadne do ručičky, co jí cestou zaujme, většinou mi "jako dárek za hlídání" dává smrkovou šišku. Protože nasněžilo, poprvé v životě mi donesla tu sněhovou kouli ve zmrzlých rudých ručkách, a ta mi už tála pod rukama... tolik k té chvilce, kterou jsem večer "zpracovala", díky za zájem!


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

law, díky ti, jsem ráda za ...


úsměv.....a */**


teisan
24. 01. 2020
Dát tip Gora

Asi takhle...pokud by se to mělo hodnotit ve vztahu k ostatním dílkům jiných autorů zde zveřejněných, tak si to tip určitě zaslouží - je to nadprůměrné. Jestli ovšem laťka, kterou sis nastavila (možná nevědomky), tedy haiku-level na kterém se momentálně pohybuješ - oproti ostatním - je tam kde je, tak se musí počítat s tím, že je autor "hlídán" na každém kroku a je mu popř. vyčítané každé "nesprávné" (spíš nepřípustné) slovo, každý nevhodný obrat...a o co konkrétně jde, na to si určitě dokážeš přijít sama. Takže, abys byla ještě lepší a lepší. ode mě...bez tipu :).


Kočkodan
24. 01. 2020
Dát tip Gora

Čisté onučky

babča vnučce nedává

ptám se proč, jsou-li


Diana
24. 01. 2020
Dát tip

To bylo radosti, že? :-)))


K3
24. 01. 2020
Dát tip

Záleží na tom jak se vnučka tváří. Když s milým směvem, tak je to milý dárek.


verulinda
24. 01. 2020
Dát tip

paní Goro, jak vypadá slavnostní předání sněhové koule jako dárku od malé holčičky- vnučky, která neví, že koule roztaje? Udělala kouli, přiběhla k Vám, objala Vás a dala Vám kouli a řekla tady máš ode mne dárek? Vyhodnotila jste to jako dárek /protože vnučku milujete/ a slavnostně předaný k tomu, nějak si to neumím představit. Dítě spíš kukličku hodí a bude mít radost a já budu mít radost z její radosti, jen názor


lawenderr
24. 01. 2020
Dát tip

... blahopřeju ke kouli :)

bacha na žlutý sníh


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

KK, asi vnučku, tu kouli už nemám :-)))) a děkuji.


pekné až závidím


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Díky, Táňo:-)


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

M, děkuji!


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Norsko, mně taky:-) - a dík.


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

supíku, díky!


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Jardo, snad:-), ona ještě neví, že to roztaje:-)


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

Díky, Renato...


Musaši
24. 01. 2020
Dát tip

Pěkné.

Tak ať ta sněhová koule dlouho vydrží.  Tip.


Norsko 1
24. 01. 2020
Dát tip

Tak se mi to líbí


supizmus
24. 01. 2020
Dát tip Gora, Wolferl
Z takového daru jeden hned roztaje :-)

revírník
24. 01. 2020
Dát tip

Roztomilé.


bixley
24. 01. 2020
Dát tip

Moc milé. :-)


Gora
24. 01. 2020
Dát tip

troji, vidíš, tenhle pohled je zas nový:-), dík.


trojort
24. 01. 2020
Dát tip

...drahý dar v časech kdy není sněhu...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru