Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pera a boty

26. 01. 2020
12
19
1080
Autor
Dales

Rondel schéma ABab baAB abbaAB,  verše 11/10 slabik s přerývkou po 5.slabice,  formát odpozorován v: Oldřich Vyhlídal, Cirkus, ze svých 33 rondelů této sbírky napsal autor valnou část právě takhle. Pokud si tu knížku budete chtít přečíst a budete mít na výběr, dovolil bych si doporučit 2.vydání z r.1989 s fotografickým doprovodem Jaroslava Novotného. Světští naživo mně nijak nechybí, ale tyhle  fotky povídají.

 

Sedmibásnivé boty z pegasiny

a kouzelný brk z křídla gryfona

ty spolu slijí kamení a blíny 

bez nich se schůzka s Múzou nekoná 

 

S nimi je tvůj svět samá poklona

kdy se ti zachce jdeš si pro vavříny

v sedmibásnivých botách z pegasiny

s kouzelným brkem z křídla gryfona

 

Ostatní musí jít krást slunci stíny,

měsíci rosu (je-li sezóna),

anděly nebi, peklům démona -

ti, kdo nemají ani z tisíciny

sedmibásnivé boty z pegasiny

a kouzelný brk z křídla gryfona

 


19 názorů

Benetka
04. 07. 2021
Dát tip

Líbí se mi to. Je to hravé a ten obsah s nádechem nadpřirozena mi možná přijde i zajímavější než témata současnosti. Kvituji též slovní novotvary - docela dost to vypovídá o fantazii představivosti a inteligenci autora.


Bříza
10. 05. 2020
Dát tip

- je - li klasické téma i forma "nesoučasné", měla by se nad sebou současnost vážně zamyslet . . .


Schwalbe
07. 03. 2020
Dát tip

Líbí se mi formou i obsahem. 


Dales
08. 02. 2020
Dát tip

Dík za čas a názor.


Zbora
08. 02. 2020
Dát tip

Dobře naplněná forma. Obsahově pro mě osobně docela nuda. O archaismu tady už mluví předřečníci. 


Dales
08. 02. 2020
Dát tip

Díky fialko, to mě těší.


fialka...
08. 02. 2020
Dát tip

Zaujalo :-)


mám to taky tak


Dales
27. 01. 2020
Dát tip Benetka

Díky, RJV.

Jo, pozoruju na sobě, že čím jsem starší, tím mám raději věci, které jsou starší než já.

 


jakoby prasaré, klasické ...

proč ne?


Alegna
26. 01. 2020
Dát tip

Pěkné*


Dales
26. 01. 2020
Dát tip

To  byl error.

Díky atkij. Chápu, že člověku z oboru nevhodně užitý odborný termín vadí. Já jsem v textiláctví ignorant, takže proto. Podívám se na to případně. 


atkij
26. 01. 2020
Dát tip

To odpovídáš mně, nebo znovu Safiánovi, aby to měl double?


atkij
26. 01. 2020
Dát tip

Kouzelná záležitost. Nesoučasný obsah jsem zmiňovala i ve Tvé  předešlé básní. Zde mi, kupodivu, nevadí:)

Jediné slovo, při kterém se v kontextu ošívám - stkají. Technologický postup, který mám v malíčku, mi tento obraz nedovoluje:) Nahradila bych nějakým jiným dvouslabičným slovem. 


Dales
26. 01. 2020
Dát tip Benetka

Díky Safiáne. Obsah je asi vymezen osobními konstantami autora.


Safián
26. 01. 2020
Dát tip

Pěkné a zvládnuté. Škoda, že obsah není současný.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru