Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

25. 1.

Výběr: snake_01
28. 01. 2020
10
26
1553
Autor
atkij

 

 

z lanovky -

za zdravými smrky pás

... ach, modřínů

 

 

 


26 názorů

atkij
31. 01. 2020
Dát tip

Ano, měla jsem upřesnit. Podle rady teisana jsem odstranila (dle vlastního rozhodnutí) jednu z dvojice trojteček:))


teisan
30. 01. 2020
Dát tip

Zajímavé na tom ovšem je, že jsem neradil, které tři tečky máš odstranit, no a odstranila jsi ty správné (tedy ty špatné).


atkij
30. 01. 2020
Dát tip

Díky, snake_01, podle rady teisana jsem na konci druhého verše odstranila tři tečky.

 


Gora
30. 01. 2020
Dát tip

snake_01, s tím pohybem máš samozřejmě pravdu, díky...


snake_01
30. 01. 2020
Dát tip

Nevím, jak se text od posledka změnil, ale v téhle podobě mi přijde velmi dobrý. V.


snake_01
30. 01. 2020
Dát tip Gora

Gora: Lanovka je podle mě v tomto případě lepší než pohled z výšky, protože je tam obsažen ten pohyb navíc - přinášející postupné odkrývání obrazu, to se při pohledu z výšky nestane.


teisan
29. 01. 2020
Dát tip Gora

No vida, smysl (význam, podstata) se nezměnil a výsledný efekt (údiv, úžas, překvapení atd.) je teď vystupňovaný do jednoho velkého Bum.


atkij
29. 01. 2020
Dát tip

Esteticky se upravit samozřejmě dá. To máš pravdu. 


teisan
29. 01. 2020
Dát tip atkij, Karpatský knihomoľ

Já jenom, že se to takhle opticky rozpadá, protože je tam toho až příliš, tj. pomlčka, tři tečky a ještě jednou tři tečky...to napětí (údiv, úžas atd.) se potom rozmělní do jedné roviny.


atkij
29. 01. 2020
Dát tip

Děkuji za všechny podněty k přemýšlení. Pravdu má tak trochu každý z vás, úhel pohledu také. Nejblíže mému je zde revírník. Přesně jako jemu, naočkovaná místy katastrofickým úbytkem smrkových lesů na Vysočině, mi šel hlavou stejný sled myšlenek. Byť ten výjev byl z Jeseníků. 

Z lanovky - výhled je specifický, v určité výšce, pohyblivý, přibližující, tudíž jsem nepřišla na lepší variantu než uvedenou stručnou. 

Jsem ráda za veškerou diskuzi, vážím si jí. Srdečně všechny zdravím. 


Gora
29. 01. 2020
Dát tip atkij, Karpatský knihomoľ

K té lanovce - také jsem si říkala, že by první verš mohl být např. pohled z výšky... když je to jinak ryze přírodní, ne např. městské haiku :-)

 


Karpatský knihomoľ
29. 01. 2020
Dát tip atkij

Ešte ma napadlo jedno ohľadom prírodných motívov v haiku a sezónnych slov, že či lanovka nie je až príliš rušivá v tomto texte. Kdesi som čítal, že slovo koľajnice v ktoromsi haiku je ešte fajn a zapadá do krajiny, ale vlak, či rušeň je už cez čiaru.


teisan
28. 01. 2020
Dát tip atkij

Dodatek: ovšem je to trošku přetečkované.


Kočkodan
28. 01. 2020
Dát tip atkij

Jitko, já bych bez dovolení všechno zahalil černým rouchem pesimismu:

 

Samé jobovky

lidstvo nejspíš vezme ďas

koudel hoří mu


pôvodnú verziu som si iba domyslel, možno detail, no mne v tejto nesedí skôr slovo zdravými, nahradil by som napr.

za zelení smrků pás


revírník
28. 01. 2020
Dát tip atkij, snake_01

Je to dostačující a jasné. Úlek - suché smrky; zjistím pravdu - oddech.


teisan
28. 01. 2020
Dát tip atkij

Sice neznám tu původní variantu, ale to "ach" opravdu mluví za vše, tedy stačí...a může to vyznít jak v pozitivním tak i v negativním slova smylu - prakticky dvojí "řešení", nechat čtenáře trochu tápat ať si vybere...a to je dobře.

TP


snake_01
27. 01. 2020
Dát tip atkij

já osobně si to ach vykládám několikerým způsobem, a to i proto, že mi modřín přijde jako nesmírně krásný strom. V horských podmínkách roste pomalu a často se při tom zaklikatí, takže je pak struktura jeho koruny obdivuhodná... T.


atkij
27. 01. 2020
Dát tip

Tak schválně...:)


atkij
27. 01. 2020
Dát tip

Pokud bude čtenář hodně důvtipný, pak ano. Byla by to ta nejlepší varianta:)...s otevřeným přesahem...si tedy myslím;)


Gora
27. 01. 2020
Dát tip

taky  zdravými - bylo by mi to jasné...


Gora
27. 01. 2020
Dát tip

to ach mluví za vše...


atkij
27. 01. 2020
Dát tip

Aha. A dávalo by ti to pak smysl? 

 


Gora
27. 01. 2020
Dát tip

nechala bych zdravými, rezavý vynechala...

jinak líbí!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru