Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

jsem z toho na větvi

28. 01. 2020
13
13
862
Autor
trojort

Na co asi myslela Marie S., když jsem ji tiskl za tanečním sálem ke zdi?
Chichotala se a říkala ne.
Ve škole seděla v lavici za mnou.
„Dáš mi?“
Kolikrát už poskakovala ona věta světem?
„Fakt bych se potřeboval podívat do astrálního vědomí,“ říkám vlezle a v bělmu jejích očí vidím někoho naprosto neznámého.
Otočil jsem se a spatřil člověka visícího v oprátce na větvi prastaré lípy.

„Netušil jsem, že jít ke všem čertům je taková námaha,“ zaskřehotal onen člověk.
„Rozhodl jsem se pro abstinenci ve smyčce. A teď tu jen visím,“ zalykal se slovy.
Marie S. s jekotem zmizela ve tmě.

„Myslel jsem, že štěstí si člověk musí zasloužit. Nikdy mě nenapadlo, že se ho člověk musí taky naučit přijímat,“ řekl muž, když jsem ho odřízl střepem z pivní flašky.
„Cvakněte si šéfe!“ nabídl jsem mu láhev kořalky.
Smutně na mě pohlédl.
„A to jsem chtěl s pitím skoncovat.“
Popadl hrdlo lahve pevně do rukou jakoby ji chtěl uškrtit.
„Sklo dokáže odrazit obraz svého okolí. ZBYTEK MUSÍŠ ZAŘÍDIT SÁM,“ řekl tak, jakoby čekal, že to někdo zapíše.
    Pak začal pít.

    „PROČ NEJSEM MRTVEJ?“ zeptal se vážně. Opět tím hlasem, co láká kameníky, aby tesali.
    „Já tedy nevím,“ řekl jsem. „Ale ono je docela možný, že i smrt si musí člověk zasloužit.“

Kolem nás proběhla ječící Marie S.


13 názorů

Vyborné. U tebe se nebojím, že konec bude blbý. Většinou je stejně nápaditý jako celek.


Musaši
01. 02. 2020
Dát tip

Můj zítřejší vklad Zámek je ale právě o tom, jak to vypadá, když už běhat nelze.


trojort
01. 02. 2020
Dát tip

...dokud lze běhat, tak je fajn... :)


Zasmála jsem se. Kdybych tam byla, běhám s Marií.


Musaši
30. 01. 2020
Dát tip

Krásně pitoreskní obrázek.


Benetka
28. 01. 2020
Dát tip

...a myslim,že tam ta Marie S. pobíhá dodnes... :D


Philogyny
28. 01. 2020
Dát tip

...vždycky všechno souvisí se vším...pobavilo...  :)


Kočkodan
28. 01. 2020
Dát tip

To asi nebyla Marie Sklodowská, že? ;-)


Alegna
28. 01. 2020
Dát tip

hezky napsané


Lerak12
28. 01. 2020
Dát tip

Výborná miniatura. Líbí se mi.


Nami 99
28. 01. 2020
Dát tip

/***


Andělka1
28. 01. 2020
Dát tip

***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru