Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

vodní II.

Výběr: vk, atkij, Gora
28. 01. 2020
21
25
1939
Autor
cvrcka

odkládám pospat na výsluní, než se uvidí,co s tím víc... par don.

//aneb když se jeden rozkecá a zjistí, že už mu zbývají jen dva verše... dílnička... prořezat.. vesmíre dovol prořezat..

https://www.youtube.com/watch?v=-adA1tS6zQY

Zas se mi vrací do zátočin
čeření, chvění, závratě,
přísliby, že se neotočím
hladinou zády, proklatě!
 
Jak stokrát, kdyby staré kroky
zrovna dnes našly cestu zpět 
a blízkost tichá nad soutoky
svolila chvíli vyprávět.
 
Do stop se vnořit, dávnou něhou,
meandry smývat rozdíly,
rozproudit přízeň tisícbřehou,
kterou jsme svorně pohřbili.
 
 
Vším,  co se vrací, napříč jdu.
Dneska mi scházíš, bratříčku. 

25 názorů

cvrcka
16. 08. 2021
Dát tip

Josephino, dekuju za pozastaveni. Byla jsem v dubnu nejaka prepracovana a koukam, ze tu mam milou poznamku ! 

Vazany vers opravdu v citu ma malokdo, nenech se mylit, ja se mezi ne rozhodně nemohu pocitat. Kdyz se mi opravdu povede, je to spis stesti a nahoda. 


Josephina
02. 04. 2021
Dát tip

Pěkně! vázaný verš zas přichází do módy, a ne každý ho dostal do vínku jako dar! (já třeba né, já bych ho musela vydřít - a na to jsem líná - nebo se se štěstím občas urodí)


cvrcka
24. 03. 2021
Dát tip

Tak to me moc tesi, ze to jde tak přečíst.  Otevrenost kultivovana dlouhym tribenim je neco, co si preju ctenari nabizet. 

 

Jak zminil vk, patos je mi casto hlavnim nepritelem, ktereho v kazdem textu musim rozpoznat a popasovat se s nim.

No, prodiram se slovy vpravdě svědomitě!  S drobnými krůčky vývoje. Dekuju, zes rozvedl. 


a2a2a
24. 03. 2021
Dát tip

První věta mého komentáře je pozitivní a zaměřena i obecněji. Texty inspirované silnou osobní emocí se často utápí v samobolu (jakkoliv pochopitelném) , jsou prvoplánové, a tedy čtenáři zbude jen soucítit, ale tys text tvarovala až do konce tak, aby se čtenář mohl kochat lyrikou a ve vyústění jsi byla pravdivě vřelá, což bylo i trochu nečekané, ale o to přesvědčivější, jako bys volila mezi ...nechat si to pro sebe... a mezi ...povinností dostát vnitřnímu pnutí.

 

 


cvrcka
24. 03. 2021
Dát tip

A2, první souveti Tveho komentare je pro me celkem orisek - "ho posune" jako sebe sameho zvladnuteho? Aniz by jen soucitil ctenar nebo autor?

Jinak to vypada jako ze sveho tipu z tehdy uplne nelitujes, coz je dobrá zpráva a vytku k "proklatě" prijimam.

Mohu to slovo hajit, ale stejne tak dobre se mohu dal zlepšovat!  Dekuji, jsem s uklonou!


a2a2a
24. 03. 2021
Dát tip

Takovéto texty samozřejmě vnucují otázky, do jaké míry autor zvládne sám sebe a do jaké míry ho posune ke čtenáři, aniž by jen soucítil. Zde je sympatické, že vlastně až v závěru je akcent, který by jinak vedl ke kritické ostražitosti, ale současně je vyjádřen tak vřele, že není pochyb.

Druhá a třetí sloka výtečné, v první jediná připomínka ...proklatě... působí jako zasunuté kvůli rýmu.


cvrcka
23. 03. 2021
Dát tip

Diky, vesuvanko, za nahlednuti a tip. A za vzbuzenou emoci, kterou sdilis! Jsem s uklonou.


vesuvanka
23. 03. 2021
Dát tip

Báseň se mně dobře četla, verše pěkně plynou, závěr je smutný... TIP


cvrcka
22. 02. 2020
Dát tip

Děkuji za perej,  Schwalbe! 


Schwalbe
11. 02. 2020
Dát tip

Plyne, to plyne....


cvrcka
06. 02. 2020
Dát tip

To je mi ctí, ze to lze takto přečíst, eli. 


elína m.
03. 02. 2020
Dát tip Gora

Já čtu jen volné verše, takže jsem ty tvoje - vázané otevřela, přiznám se, jen kvůli výběrům. Příjemně mě ale překvapilo, že je možné ještě dnes napsat vázaným veršem něco tak hravého jako za Nezvala ve třicátých letech. 


cvrcka
31. 01. 2020
Dát tip

Indiánská, dík za podtržení :) je fajn vidět tu různorodost vnímání. Vždycky mě ještě zajímá proč. Ale málokdy mám odvahu se doptavat :) dík za oko kolem!

Atkij, ten závěr byl boj i pro me :D (aneb když někdo tvrdohlavě trvá na slovu "bratricek"..... znas Prévertovo Náměstí Carrousel?)


atkij
30. 01. 2020
Dát tip

Trošku bojuju se závěrečným rýmem co do souzvuku. Ale když ten pominu, jako celek mi báseň vyznívá přijemně osobitě.


Indianska
29. 01. 2020
Dát tip

Druhá strofa nejvíc. 


cvrcka
29. 01. 2020
Dát tip

vk,  díky za rozvedení kliknutí ;) vážím si.

 

Maj laaw :) cvrk děkuje za každé  pripodotknuti . Malé vajíčko chtělo pochválit :) vážím si, že se vracis. ...


vk
29. 01. 2020
Dát tip

je to miestami patetické, aj archaické, ale zdá sa mi, že sa do toho "lyrický subjekt" dobre vložil, tý výpoveď funguje + formálne ok


lawenderr
29. 01. 2020
Dát tip

líbí se mi:) jen ta prostřední strofka mi přijde o ničem (teda jako mně, ty víš, pročs ji psala:) - ani by mi nechyběla. Mám ráda ten styl, kterým píšeš, dá se k tomu vracet ...


cvrcka
29. 01. 2020
Dát tip Gora

Awww!  Ja se picnu. Dekuju vám! Takže to asi nakonec nesmažu!? No výběr od vk nemůžu smazat :) 

Goro, ano, ty carky totiž (což možná Tobě ani nemusím osvetlovat) tam jsou v podstate pozůstatkem toho, ze by to cele1-3 mohla být gramaticky jedna věta, pak bych to s interpunkci viděla takto, ale nezdálo se mi to jaksi pri dělení na strofy a takhle to dopadlo, ehm.  Pak by možná opět ve hře byla i varianta zcela bez interpunkce, no, na to ještě musím pobrat více odvahy a sebedůvěry. Děkuju každopádně za velmi milou reakcí.

Zboro, to je pro me hlavní proble tady asi, ze vypravnosti (samozřejmě mám na mysli zeširoka pojaté vypraveni o pocitech ) prvních třech strof to směřuje k delší formě, než je sonet. A došlo mi to až v závěru a pěkně mě to naštvalo :/ no. Na druhou stranu zavřu-li nad sebou voko, je mozne shovívavě připustit, ze kontrast posledního dvouvrsi vůči třem ctyrversim je naopak  kyzenym rysem...ale hádat se o to nehodlám, samotnou me to místo mrzi.  Inu, učím se. Děkuju.

Píseň podkresluje mou noční frustraci z vlastního rozpoložení, hehe.


Zbora
29. 01. 2020
Dát tip

Líbí se mi komentář Gory, vidím to celkem podobně + trochu mi nesedí ten kontrast tří výrazně metaforických strof, zakončených ve čtvrté velmi civilním závěrem. 

(ta písnička je skvělá, zvedla mi náladu, dík :)


Gora
29. 01. 2020
Dát tip

Lehkou rukou vázané verše, dobře plynoucí, občas mi báseň zní  malinko archaicky - zejm. druhá strofa /čárku v jejím prvním verši a ve třetí strofě také v prvním bych ještě zvažovala/, ale na druhou stranu např. tisícbřehá přízeň jako neobvyklé spojení...

Začátek se mi moc líbí, i třetí strofa...


Nenachádzam chybu, práve naopak.


Andělka1
28. 01. 2020
Dát tip

***


Dales
28. 01. 2020
Dát tip

Samá voda, samá voda. A pěkná. *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru