Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 20-01 (leden 2020) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 02. 2020
0
17
2313

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za LEDEN 2020

 

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v lednu 2020 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .|K3|La|Go|bi|la|kv| 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .| .|kr|ra|xl|st|aj|

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .| .|ov| .|ey|ga| .|

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .| .| .| .|. |sp| .|

---------------------------------------+--+--+--+--+--+--+---------

1. vojáci . . . . . ./ trojort . . . . | 3| 3| 1| 3| 1| .| =11 bodů

2. Kde domov můj . . / Puškyn . . . . .| .| 1| 3| .| 2| .| = 6 bodů

2. Soužití. . . . .../ Gora . . . . . .| 1| .| .| 1| 3| 1| = 6 bodů

2. Boletická historka/ lastgasp . . . .| .| 2| 2| .| .| 2| = 6 bodů

3. Dvacet let . . . ./ K3. . . . . . . | .| .| .| 2| .| 3| = 5 bodů

4. Korálka . . . . . / bixley . . . . .| 2| .| .| .| .| .| = 2 body

 

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

Autoři prvních třech míst získávají poukaz na knihy díky soukromému sponzorovi. P.S.

Chcete-li nominovat prózu za únor 2020, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 23. února můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

 

Korálka

Kde domov můj

Soužití

vojáci

Boletická historka

Dvacet let

Hlasování označte jako vážnou kritiku. Hlasujte formou

1. Název díla - Jméno autora

2. Název díla - Jméno autora

3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

 

NOMINACE LEDNOVÝCH prozaických děl

 

Do neděle 9. února můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v lednu 2020. Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce. Dosud byla nominována tato díla:

Korálka

Kde domov můj

Soužití

vojáci

Boletická historka

 

Číst můžete začít už teď. Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování. Seznam bude průběžně aktualizován.


17 názorů

trojort
29. 02. 2020
Dát tip

gora

...díky...

 


lastgasp
27. 02. 2020
Dát tip K3, Próza_měsíce

Gratuluji nejen všem oceněným, ale děkuji všem, kteří fandí této soutěži, které bych přál větší účast a aktivitu.


Gora
27. 02. 2020
Dát tip

trojorte, gratuluji k prvnímu místu, lastgaspovi a Puškynovi ke druhému... ostatním díky za účast v soutěži.


Lerak12
26. 02. 2020
Dát tip

Tedy já se nechtěl hašteřit... jen osvětlit význam Tvého zajímavého názoru. Nemusíš být hned popudlivým... No tak nic.


K3
26. 02. 2020
Dát tip

Proč si sám nehlasoval? Mohl jsi tomu podezření /já na tebe, ty na mně zamezit./ Hlasovat může kdo je na Písmáku. To přece každý ví. Koho ta soutěž zajímá, tak může rozhodovat. Tak nevím o čem je řeč. Zbytečné hašteření.


Lerak12
25. 02. 2020
Dát tip

A proč, K3 by měli hlasovat (alespoň) učastníci soutěže?  Uniká mi smysl. To jako, já tobě a ty mně - body mezi sebou? Jít v aktivitě hlasováním "vzorem" tedy moc neberu. Ale to jen doměnka. Kterou , prosím, ber  z nadhledem.


K3
25. 02. 2020
Dát tip

Též blahopřeji.

Jen si myslím, že hlasovat by měli alespoň všichni účastníci soutěže.


bixley
25. 02. 2020
Dát tip

Blahopřeji vítězům!


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za LEDEN 2020

kvaj
23. 02. 2020
Dát tip

1. Dvecet let - K3

Líbila se mi ta změna uvažování člověka

2. Boletická historka - lastgasp

Zaujalo mě, že je to klasicky zpracovaná povídka

3.  Soužití - Gora

Podařilo se na malé ploše bez moralizování naťuknout řadu bolestivých témat. 


lastgasp
20. 02. 2020
Dát tip

1. Soužití autora Gora - drsný, aktuální příběh o narušených vztazích, domácím násilí a zhoubném sektářství, zpracovaný s napětím a tíživé atmosféře 

2. Kde domov můj autora Puškyn - jedinečné a překvapivé setkání s příběhem psaným v dialektu, překrývajícím se s polskými, slovenskými a německými dialekty.

3. Vojáci autora trojort - silný psychologický příběh poutavě přibližující vojenské prostředí s filozofivkým podtextem.

Výběr ze tří povídek a třech prozaických miniatur byl obtížný a srovnání pořadí se v kvalitě liší jen nepatrně. Myslím, že do lednové nominace se podařilo najít skutečně dobrou prózu, svědčící o úrovni literárních děl Písmáka.

 


bixley
20. 02. 2020
Dát tip

1. Vojáci autora Trojort

Citlivě zpracované téma z vojenského prostředí

2. Dvacet let autora K3

Hezky zpracovaná povídka s morálním apelem

3. Soužití autorky Gora

Výstižně popsaný život s problémovým partnerem

 


Gora
14. 02. 2020
Dát tip

1. Kde domov můj autora Puškyn

2. Boletická historka autora lastgasp

3. vojáci autora trojort

Kde domov můj brilantně napsaný a zábavný, Boletická historka autentická a solidně napsaná, vojáci zajímaví svébytným autorovým přístupem...

Prózy Korálka i Dvacet let - tentokrát nevyužily beze zbytku námětový potenciál... tedy jen podle mne.


Lakrov
11. 02. 2020
Dát tip

VYBRANÉ:

1. vojáci autora trojort: Od začátku to působí trochu roztěkaně, ztřeštěně (což se mi na tom líbí), takže to "a" ve větě ...řekla chlapec trochu dotčeně a pokračoval... možná ani není překlep. "To je ale poctivej blázinec", mnussi ruce po dočtení :-)

2. Boletická historka autora lastgasp: Tohle vzpomínkové vyprávění, jak to z počátku působí, přechází po první stránce v zajímavý, napínavý a snad i trochu mysteriózní příběh, při jehož čtení čtenáře pomáhá udržet fakt, že je to velmi dobře napsané. Napsané s jakousi nadsázkou a humorem, líčící jednotlivé typy zúčastněných aktérů beze snahy nadržovat těm, či oněm.

3. Kde domov můj autora Puškyn: Bavil mě, tenhle národnostně-jazykový rozbor, v němž nechybí humor. Věta ...v Polsku se může pít od deseti... mě rozesmála skoro nahlas. A když už mi začíná připadat, že se konec textu blíží tak nezadržitelně, že mi na něm možná bude něco chybět, dostaví se rozuzlení sdělující, že se jedná vlastně o pozvánku :-)

 

OSTATNÍ:

Soužití autora Gora: Začíná to (první odstavec) jako snový horor, pak se to "na pár řádků" zklidní,jako by mělo následovat probuzení z onoho hororu a pak to "propukne v plné síle", s niž to nutí číst jedním dechem až do konce. Na konci mám sice dojem, jako by tomu něco (hlubší smysl? překvapivé zjištění? ...?) chybělo, ale spád to má, to musím uznat a smysl to -- i tak, jek jo to zakončené teď -- taky dává.

Korálka autora bixley: Zaujalo mě to hned od začátku tím pohledem do (ne vždy přátelského) dětského světa a až do konce se to dobře čte, jen mi připadá, jako by ten příběh (o němž si po celou dobu myslím, že bude přinášet nějaké ponaučení nebo aspoň vtipnou pointu) byl ukončený příliš náhle. Jako by měl mít ještě pokračování...


K3
10. 02. 2020
Dát tip

1. - vojáci - trojort

2. - Korálka - Bixley

3. - Soužití - Gora

Všechny tři na mě silně zapůsobily. U první rozhodlo provedení. Korálka zase tak trochu svým věkem dítěte, nemohl jsem se s tím smířit. Těžké rozhodování.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru