Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Napíšeme vám příběh

03. 02. 2020
12
19
1053
Autor
bixley

"Dobrý den, to je agentura STORYTELLING? Našla jsem vás na vašich stránkách na netu.  Píšete příběhy na přání. U telefonu Petra Pořízková, měla bych o jeden příběh taky zájem."

"Dobrý den, paní Pořízková. Já jsem Olga Lenská a příběh si můžete u nás objednat. Jak to spěchá?"

"Hm, šlo by to do čtrnácti dnů?"

"Snad ano. Je to pro dítě nebo pro dospělého?"

"Pro dítě. Víte, klukovi je dvanáct a letos dostal nějakou střevní chřipku a nemoh odjet na tábor. Byl z toho hrozně smutnej. Tak bych od vás chtěla, abyste mu napsali příběh, co tam všechno zažil. Mohli byste tam zamontovat nějakou přírodu, to má rád. Mám vám poslat nějaký fotky nebo jiný podklady?"

" Fotky ani ne, paní Pořízková, já spíš potřebuju pro inspiraci trochu nasát energii místa, kde ten člověk bydlí. Mohla bych vás někdy navštívit?"

"Jistě..."

 

U dveří se ozval zvonek. Á, to je ta agentura, jsou tu přesně, ohodnotila to Petra.

Ve dveřích stála blondýna v džínové sukni a květované halence, na nohou měla lodičky a přes rameno větší koženou kabelku.

"Paní Lenská?"

"Ano, osobně."

"Těší mě, pojďte dál. Četla jsem si na vašich stránkách jednu ukázku a musím říct, že se mi to moc líbilo."

"Děkuju, Snad nějaký talent mám," usmála se paní Lenská.

"Tak tady má náš Filip svůj pokoj," zavedla ji Petra  do menšího pokoje s barevným nábytkem a huňatým zeleným kobercem.  Paní Lenskou však zaujalo něco jiného.

"To je nádherný závěs! Takový krásný motiv s ptáky jsem ještě neviděla!"

"To jsem vám taky chtěla říct, Filip má ptáčky rád, dokonce je fotí."

"Aha, tak proto," usmála se paní Lenská. "No, já bych potřebovala vnímat tu energii."

"Dobře, já vám zatím udělám kafe a potom si v kuchyni popovídáme o detailech." navrhla Petra. Líbilo se jí, jak je paní Lenská všímavá.

 

U kávy a bábovky si potom povídaly.

„Tak pokud má váš syn rád ptáčky, tak by kolem toho mohla být zápletka, ne?“ navrhla paní Lenská.

„To by bylo úžasný,“ nadchla se Petra.

„Mohl by třeba při nějakém společném výletě na skautském táboře uvidět zajímavého ptáka, to bych si nějakého musela najít na netu, protože tomu nerozumím, a ten by ho upoutal natolik, že by se ztratil. Ten pták by vždycky trochu popolétl a váš syn by běžel za ním. Pak by najednou zjistil, že neví, kde je. Neměl by mobil a nemohl by si přivolat pomoc. Ale ten ptáček, co za ním váš syn běžel, by si všiml, že ztratil cestu, tak by přivolal další ptáky, kteří by mu začali kroužit kolem hlavy a štěbetat a navádět ho za jeho skautskou výpravou.“

„To je bezvadný.“ Petře se to moc líbilo. „Ale nebude to krátký?“

„To máte pravdu. Tak potom by tam mohla být ještě další zápletka. Ten krásný pták se usadí vysoko na stromě a váš syn se bude snažit za ním vylézt, ale dá nohu na suchou větev a spadne. Nic se mu nestane, jen si rozbije koleno a ten pták ho navede k potoku, aby si umyl krev. Nadrobí tomu ptáčkovi jako poděkování kousek housky a ten ptáček najednou řekne „děkuju“. A začne mu líčit svůj ptačí život. Váš syn ho pozorně poslouchá a pak si najednou uvědomí, že neví, kde je. No, a pak teprve ten ptáček zavolá další ptáky a zavedou ho k jeho skautům.“

„To by bylo trochu pohádkové, to by se Filipovi učitě líbilo. Už se na ten příběh moc těším,“ radovala se Petra.

"Tak do těch čtrnácti dní to budete mít, paní Pořízková," usmála se pracovnice agentury na odchodu.

 

Filip vtrhl do předsíně jako velká voda. 

"Tak jak ses měl u táty?" vyzvídala Petra.

"Skvělý, byli jsme v mekáči, dal jsem si dvojitej hambáč s hranolkama."

"Filipe, ale už jsem ti víckrát říkala, že to moc zdravý není," zlobila se Petra. 

"No a co, mně to chutná," nedal se Filip. "Náhodou, příští sobotu mně chce táta vzít do zoologický, prý tam choděj malí plameňáci na procházku s chovatelama, to si musím vyfotit."

Filip odběhl do pokoje. "Mamí, kams mi dala foťák?"

"Já jsem ti ho neuklízela."

"Tady prostě není!" 

"Vždyť víš, že nikdy nic pořádně neuklidíš, kdys ho měl naposled? Kam sis ho dal?"

"Není tu," řekl Filip už zoufale.

V té chvíli v Petře hrklo. Zavolala paní Lenské. 

"Volané číslo neexistuje," řekl neznámý ženský hlas. 

 

"A bylas na policii?" ptala se kamarádka Šárka.

"To víš, že jo. Zjistili, že osoba se jménem Olga Lenská v České republice ani neexistuje. To víš, chtít po ní občanku, to mě nenapadlo. Foťák koupil Tomáš Filipovi k vánocům, byla to zrcadlovka, ani si netroufám odhadnout, kolik to stálo. Budu muset Filipovi koupit novej, tuhle historku mi asi Tomáš neuvěří."

"No jo, policie to asi odloží k ledu, to je fakt blbý," vzdychla Šárka. 

 

Uplynulo asi půl roku.

"Ahoj, Peťo, neruším?" volala Šárka.

"Ale ne. Rozárka bude mít narozeniny, viď? Chystáš oslavu."

"No právě. Hledala jsem na netu pro ni Kačeří příběhy a vypadly mi z Googlu nějaký stránky Příběhy na míru. Tak jsem na to ze zvědavosti koukla a je to úplně to samý v bleděmodrým jako Storytelling. Pamatuju si, jak jsi mi to popisovala."

"Tý jo, a je tam Olga Lenská?"

"Ne, teď asi vystupuje pod jménem Jana Soukalová."

"Ty brďo, víš co, zkus si u ní pro Rozárku objednat příběh a domluvit si schůzku u vás v bytě, já půjdu na policii...."

 

"Paní Pořízková, já chápu, že jste přišla o foťák, ale myslíte, že my máme čas se starat jenom o váš foťák?" Policista se tvářil dost odmítavě.

"Ale vždyť ta ženská mohla takhle podvést fůru lidí!" rozčilila se Petra.

"Paní, uklidněte se, tak dobře. Takže v sobotu ve tři? Jaká je adresa? Ano, bude tam náš příslušník v civilu, aby vypadal jako příbuznej. Vy tam buďte taky, abyste ji mohla identifikovat."  

 

"Dobrý den. Vy jste paní Soukalová, že?" usmála se Šárka na blondýnu ve dveřích.

„Ano, osobně."

"Tak, tady má Rozárka svůj pokojíček. Jak vidíte, plyšáci kačer Donald a myšák Mickey!"

"Možná by ji mohli v tom příběhu přijít navštívit, ne?" rozvíjela blondýna svůj nápad na příběh.

"To by bylo super. Tak přemýšlejte, já vám zatím udělám kávu."

Šárka záměrně nechala domnělou paní Soukalovou o samotě a pak ji zavolala do kuchyně.

Sotva blondýna vešla a uviděla Petru, ztuhl jí úsměv na rtech. 

"To je ona!" zvolala Petra.

"Policie České republiky, budete mě muset doprovodit na služebnu," vytasil se policista s odznakem.

"Ale vždyť já jsem nic neudělala!" zmohla se blondýna na chabý odpor.

"Ne? A kde je náš foťák?" zeptala se Petra.

Policista ji požádal o kabelku. V kabelce našli zlaté náušnice, které Šárka koupila své dcerce k narozeninám.

Blondýna pochopila, že už to nemá smysl a nechala se odvést.

Když osaměly, řekla Šárka:

"To se nám povedlo, že?"

"Hele, teď mě něco napadlo. Uděláme si na netu blog a vyzveme lidi, aby nám posílali podobný příběhy... Prostě ty příběhy budou psát oni, taková agentura Storytelling naruby."

"Jasně. A budou to stránky vé vé vé jak mě okradli tečka cé zet."

Obě se daly do smíchu. 

  

 

 

 

 

 

 

 


19 názorů

bixley
07. 03. 2021
Dát tip

Záleží, jak na ně člověk zareaguje, jamardi.

Ale podobné agentury existují a chovají se poctivě. Jen jsem to trochu opepřila. :-)


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

Zkoušejí všechno možné. Pěkný příběh.

Třeba co se týče energetických šmejdů, kteří se zaměřují hlavně na důchodce: někteří jsou z toho hodně zničení. Jsou ale i takoví, kteří je pravidelně odmítají a smějí se, že je o ně jako o zákazníka veliký zájem.


bixley
08. 02. 2020
Dát tip

Díky, Zeledo.


zeleda
08. 02. 2020
Dát tip

Pěkný příběh. Dnes je skutečně možné vše. 


bixley
07. 02. 2020
Dát tip

Díky, fialko.  No vidíš...


fialka...
07. 02. 2020
Dát tip

Opravdu je možné si nechat napsat příběh

https://originalniknihy.cz/cs/


fialka...
07. 02. 2020
Dát tip

Napínavé :-)


bixley
04. 02. 2020
Dát tip Gora

Karle, lidi dnes prostě chtějí být hrdiny aspoň ve virtuálnu, fotí se na Facebook v nebezpečných situacích (a někdy za to i zaplatí životem), proč by nechtěli vystupovat v nějakém románu? Díky.


K3
04. 02. 2020
Dát tip Gora

Nedivil bych se, Renato, kdyby to byla skutečnost a lidi na to věřili. Dějí se i horší věci, jako bychom přestávali své životy řídit sami, pohodlnější je když to udělá jiný za nás. Dobrý nápad.


bixley
03. 02. 2020
Dát tip

Díky, Evži, jsem ráda, že Tě to zaujalo.


To se ti povedlo. 


bixley
03. 02. 2020
Dát tip

Díky, Ireno.


Gora
03. 02. 2020
Dát tip

Pěkná mini-krimi, Renato!


bixley
03. 02. 2020
Dát tip

alegno, vesuvanko, revírníku, moc děkuji.

Kočkodane, jako vždy máš skvělý koment, to by asi opravdu nezabodovala  :-)

aleši, vycházela jsem z vlastního zážitku, oslovila mě jakási agentura, která sepisovala příběhy dětem k narozeninám, kde byly hlavními hrdiny. Sepsala jsem dva ukázkové příběhy (zde Ivana zasahuje a V pohádkovém lese), ale bohužel je nezaujaly. Vše ale probíhalo seriózně a po mailu. :-)


snad je to jen fantazie...:o)


Kočkodan
03. 02. 2020
Dát tip bixley, Gora

Uznávám, že z marketingových důvodů byl název STORYTELLING asi vhodnější než například HOMESTEAL.

Jak vidíš, tvoje dílko mi ale nebylo ukradené, rád jsem si ho přečetl.


revírník
03. 02. 2020
Dát tip

Zajímavě vymyšlené.


vesuvanka
03. 02. 2020
Dát tip

Pěkně a poutavě napsané, také obdivuji Tvoji fantazii :-))) TIP


Alegna
03. 02. 2020
Dát tip

máš plno fantazie, pěkně se mi četlo *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru