Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

čas je znamení čas je (k)ámen

Výběr: Pomerančová
05. 02. 2020
14
29
2145
Autor
Philogyny

 

...

...ten divný vítr kácí stromy

divočáky

promiň mi 

 

prší, všim sis?

déšť stéká po slovech, neptá se na věk

pláč nepřišel

-

-

vlastně jsi mi ani neřek, které jídlo máš nejradši

vynechej prosím moje tělo, klitoris

nejsi muž s klíčem, jen

 

"Jedno ristretto, prosím"

 

pod hladinou dění klid

povrch kůže: bez viditelných změn

nemaluju se

sex?

nemaluju se

 

nakloním hlavu nad záchodovou mísu, tiše

zvracím celou tu pantomimu podělanýho dne

moment est omen

 

 

 

 


29 názorů

Philogyny
07. 02. 2020
Dát tip

pro trojort

každý víme...to své ticho, ichor, chór až do blahoslaveného haleluja...  :)


Philogyny
07. 02. 2020
Dát tip lawenderr

pro Josephina

Taky je mám nakonec ráda. Miluju okamžik, kdy přichází a to jejich rochnění, návyky, ostražitost, vlastně všechno. V přeneseném slova smyslu jsem velice opatrná. Páráky a klechtáky...    :)


Philogyny
07. 02. 2020
Dát tip

pro Evženie Brambůrková

ano :)

Děkuji.


Philogyny
07. 02. 2020
Dát tip

pro Karpatský Knihomoľ

To je mi líto, mám Vás ráda, popřemýšlím. Někdy člověk musí nazvat věci pravým jménem a pak se na to podívat jako čtenář. Buď to pomůže a nebo ne. 


trojort
07. 02. 2020
Dát tip

...co všechno lidi tady nevědí... :)


Josephina
07. 02. 2020
Dát tip

pro divočáky mám slabost, tip


Velmi působivé a velmi blízké.


Nemyslel som, že pri tvojich textoch sa mi to stane, ale niektoré slová/zvraty mi prídu cez čiaru, potom som už mal problém to dočítať.


Philogyny
06. 02. 2020
Dát tip

pro Mandragora1

Nevím, proč bych to dělala. Já mažu sama sebe i bez komentářů...

Mám tendenci nad vším přemýšlet a někdy ze zaseknu, no. Naposledy na literu. Tam vymazala po jednom komentu až na jednu všechno.

Přeju hezké pozdní odpoledne, jdu les...  :)


Philogyny
06. 02. 2020
Dát tip

pro Alegna

Děkuji, moc. 


Philogyny
06. 02. 2020
Dát tip

pro Mandragora1

pro Mandragora1

Já těm rozborům básní moc nerozumím, jak už psala, je to vlastně dopis... někdy posílám svoje pocity jako básně.

Kdysi četla, že klitoris je ve volném překladu z řečtiny, tuším, muž s klíčem, asi tak... 

 


Philogyny
06. 02. 2020
Dát tip

pro cvrcka

Ta báseň je dopis a ten už dávno přistál u adresáta. Přidala jen úvod.

A tak děkuji.  :)


cvrcka
06. 02. 2020
Dát tip

Mandragora1 - u me v pohodě, já právě pochpila hned na první, ze tělo a klitoris nemají být zmíněný jako oblíbené jídlo, což je jednak překvapivé, jednak silne,  jednak nápadité. A vyvolalo to ve mně takový ten smějící udiv "jaktoze to nevidí vsichni"- ale nic útočného

Svůj názor dobré  vyjadrit! 

A příště pls avi.... ne vždy dohledávat reakce...


Alegna
06. 02. 2020
Dát tip Entropia

úžasné verše, verše, které mě na první čtení zasáhly a na další jen prohlubují vyvolaný pocit***

a ostaním, jak se zdá, stály za mnoho  slov a to není běžné :-)


cvrcka
06. 02. 2020
Dát tip

Ježíš "naší" mělo být "měsíc". Tlf furt chce být chytřejší než ja.


cvrcka
06. 02. 2020
Dát tip Entropia

Mandragora1 - vynechej moje tělo a klitoris. Tak to není samoúčelná exprese přece! 

/ale protože naprosto souhlasím s nutností mít osobni linii s textem, tak to neříkám jako nesouhlas, ale jako ze "mně to naopak funguje moc dobre".

Vynechala bych est v posledním versi a se zbytkem si nějakej ten naší prohrávala. 

Protože jsou tam moc pekny místa (skoro vsechny) ale pro me utrzkovite poskladany a to je mi malo. Jasne ze v sestnacti pases po deniccich,  ale postupem času chceš od autorů, který tě bavi cist, vic.

"Jedno ristreto prosim" bych dala jako první verš

Sex do jiný části,  zamíchat ho dřív nebo později, nebo nezmínit explicitně

Možná budu mít tu drzost , ze to prepuclikuju tady do komentáře.

Mas tam super nápady. Takže jde jen o skládání a dotáhnout to k plnymu znění. 

Baví me,  když má někdo super nápady :) 


Philogyny
05. 02. 2020
Dát tip

pro Mandragora1

Je fajn, že jste vypíchl zrovna ta dvě slova. Ano, použila jsem je záměrně. Když mi někdo napíše miluji tě a nikdy mne neviděl nebo snad jednou v kavárně, tak je to klišé. Napíšu mu , že je to velice silné slovo, které já používám ve zcela výjimečných případech. Ano, často říkám mám tě ráda a je to v pořádku. Ale mít rád neznamená milovat. To druhé slovo, sex, taky neguju, jestli jste si všiml. Chtěla psát jinak, ale neumím to. Myslím, že budu nějakou dobu vděčný čtenář, už k tomu inklinuju delší dobu. Děkuji za komentář. 


Philogyny
05. 02. 2020
Dát tip

pro a2a2a

Nevím, jestli budu umět relevantně odpovědět. Ten řádek pod hladinou mazala, ale pak musel jít zpátky. Člověk nikdy neví. Můj táta kdysi pásával ve Vidči u tůňky kozu. Nedaly mu spát ty ryby... sestrojil podomácku výbušninu a hodil...vylítla voda, ryby, přijeli policajti...táta utek, ale zapomněl tam předmět doličný: kozu...

S tou hlavou je to tak, trpím žaludeční neurózou a když je něco nad mé chápání, bolestně a potichu zvracím. Nedávno na posedu z okýnka.

A srny dál nerušeně křupaly cukrovku, nevadila jsem jim. Jsou věci mezi nebem a zemí...

To slovo podělaný vložila do textu proto, že to snad jinak ani říct nejde a každý to určitě zažil. Nic jiného tam dát nešlo. 

Děkuji za náhled, vždycky se snažím zamyslet nad tím, proč to napsala. Pomáhá to. Ale lepší už to asi nebude.  


lawenderr
05. 02. 2020
Dát tip

... a taky mám ráda hořký kafe - že si nehraje na moučník :* :)


a2a2a
05. 02. 2020
Dát tip Gora

Přinášíš na Písmák svébytný projev, jednoznačně postavený na potřebě vyjádřit na prvním místě a především relativně čerstvé emoce a prožitky. Je to dobrý přístup, základ. První dvě sloky jsou jen kapkami nějakého vstupu do události, což je sice správně, protože balast je pro bolestíny, ale přece jen by se mohly zdát hodně nečitelnými. Nicméně za sebe se mi naprosto spontánně a nenuceně provazují s dalším textem. A pak už je to jeden ohňostroj. Přece jen bych upozornil na dvě drobnosti. Verš ...pod hladinou dění klid... Za sebe to vnímám jako nešikovnost. Hladina - hladká, poklidná a klid. Přitom jsi chtěla jít do kontrastu. A pak verš ...nakloním hlavu nad záchodovou mísu, tiše zvracím..., tak ten mi přijde poněkud kýčovitý, hezký je obraz ....pantomima dne..., ale slůvko podělanýho je už navíc a rovněž působí kýčovitě, neb je s oblibou používané. Tip.


Philogyny
05. 02. 2020
Dát tip lawenderr

pro lawender

...já taky, po dlouhé době.. .

děkuji, Maruško


Philogyny
05. 02. 2020
Dát tip

pro Dreamy

jo, žiju...a tak Tě tu vítám.. :) 

děkuji


lawenderr
05. 02. 2020
Dát tip Gora

zlít všechno kafem a odkráčet jako dáma - tohle umíš jen ty:)  víc nemám co, kdybys mě viděla, mám vytřeštěné oči ... a usmívám se


Dreamy1
05. 02. 2020
Dát tip

...:-) Nezaměnitelná Phil.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru