Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Otáčej se tiše

07. 02. 2020
16
16
882
Autor
Štírka

 

otáčej se tiše

 

 

ať neprobudíš realitu

číhá za krkem

zobákem vrány

pomalu chystá krákrá království

černých křídel a krákrá krásných slov

která se snáší mezi bílými vločkami

sněhu co už neví kdy jsou vánoce

a děti už dávno schovaly sáňky

 

 

kloužeme v bílomokré záplavě

z kopce až na rozcestí

auta nás míjejí jako štafeta

profrčí romantiku okamžiku

který je určitě vzácný

v jiné dimenzi prožívání

vezmi batoh a alou zpět

do kopce ke kostelu

kde mraky tančí svoje tango

 

 

nenajdeme rozjásané chvíle

nebudeme se vracet

nebudeme litovat

cesta je stále táž

my asi neumíme být jiní

a nůž o nějž se znovu říznu

už teď bolí

přesto

ten záchvěv tolik známé vůně

 

 

zasahuje hlouběji

 

 

 

/8-2-2020/

 


16 názorů

.. .


Štírka
30. 04. 2021
Dát tip

Děkuji - hledat zpřízněné duše, lidi na stejné vlně, rezonanci... to vždy dává smysl :-)


Kamamura
17. 04. 2021
Dát tip

Štírko, moc se mi to líbí, sedlo mi to, myslím že to máme podobně. Zdravím, mějte se fajn i v této obtížné době, ať se Vám vše daří. 


vesuvanka
23. 05. 2020
Dát tip

Inko, děkuji a též zdravím :-))). Mám radost, že dnes v Praze konečně prší. Déšť mám také ráda a vzpomínám na výlety za deště, které měly své kouzlo.


Štírka
23. 05. 2020
Dát tip

Janičko, mam velikou radost, že ses zastavila... a že ta chvilka stala snad za to :-) Zdravim ze zelenych Jeseniku do (snad) Prahy koupajici se v desti... Dest je krasny ...!


vesuvanka
22. 05. 2020
Dát tip

Krásná, působivá báseň, která vtáhne do atmosféry :-))) TIP


HANDA12
20. 02. 2020
Dát tip

čierna vrána predpovedá,že už ani vločka nepadne, tak sedíme doma a smažíme fanky deti chcu odražadla a predáme sanky 


Štírka
09. 02. 2020
Dát tip

Já děkuji - za projevený zájem. Toho si vždy vážím. Je to něco jako dar ( s výjimkou u těch, kteří se snaží bavit na cizí účet... ale i to je osobní postoj... a pro nás ostatní - poznání). A to, co jsi vytvořil jsem si přečetla ráda...


Štírka
09. 02. 2020
Dát tip

Čarodějná Mandragora... no veď hej...

Preči by som sa mala naštvať, keď takto uvažuješ. Je to vo štýle : “kto si hraje nezlobí”...(a teraz sa - důfam- nenaštveš Ty...?).

Prostě jsi vzal původní materiál a postavil svou katedrálu... Mohla by to být i soutěž a i mě by bavila.... Jinak jsem kdysi zkusila- na přání mé kamarádky-vylepšit její básničku. Nebylo to těžké... Dělala jsem to ráda. A pak jsem viděla, že to už není ta její výpověď, ač se to i četlo mnohem líp...Od té doby vím, že toto může být jen zajímavá hra... :-) Ale je fakt, že v tom Tvém se prolíná to mé dovedně...

Možná někdy dáme soutěž na předělávku z téhož materiálu, ve smyslu : smíš vše, jen ne použít svá slova. Pak nepůjde o nic jiného, než o to, aby pak přečtení cokoli dalo... Jako téma je to použitelné...!

V každém případě díky, že ses zastavil a budu se těšit příště...


Štírka
08. 02. 2020
Dát tip

Dílko možná ne, ale životní peripetie někdy jó... díky, že ses zastavil ...!


Kočkodan
07. 02. 2020
Dát tip

Rozhodně nelituji, že jsem otevřel a četl. Tvoje dílko není žádná krákrá krávovina. ;-)

 

(snažím se svoje komentáře formulovat pokud možno humorným způsobem; já asi neumím být jiný)


Štírka
07. 02. 2020
Dát tip

Danny, Eli : moc vam obema dekuji za odvahu napsat par slov... Vim, co je to odvaha a ze k ni clovek musi dojit... Jinak toto jsou verse odrazejici realne pocity...a chodit s kuzi na trh casto pekne drhne...


elína m.
07. 02. 2020
Dát tip

Tip hlavně za první sloku. Mraky tančící tango mi připadají až moc literární. Celková atmosféra básně se mi ale líbí.


Danny
07. 02. 2020
Dát tip

dneska mi hodně sedla, tip


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru