Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Branky

09. 02. 2020
18
53
2401
Autor
Gora

zimní úplněk

kocour přelézá branky

všechny v ulici

 

 ................

 

pod jabloněmi

leskne se zmrzlá včela –

únorový den

 

 


53 názorů

Alenakar
20. 02. 2020
Dát tip

Ale druzí opravovali.


Gora
17. 02. 2020
Dát tip

Děkuju, nic jsem neopravovala...


Alenakar
17. 02. 2020
Dát tip

Tip. Myslím, že ty původní verze jsou lepší než jakékoli opravy.


líbí....*/***


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

Taky mne to napadlo, ty hříčky jsou trochu zavádějící... díky.


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

Luboši, díky za eufonické variace...


Kočkodan
09. 02. 2020
Dát tip

Irčo, jen drobné postesknutí – trochu mi tam chyběly body a vteřiny. (mrk)

 

 

Alkáč z meruněk

též dělá z chlapů janky

ach ti lumpíci…

 

 ................

 

To běžné není

pod stromem čtyři čela

skutečnost či sen?

 

Vlk zuby cení

scéna jen málo skvělá

turista zděšen


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

Taky myslím, že je to dobré téma a že stojí za to se k němu ještě vrátit, děkuju za vaši trpělivost.


atkij
09. 02. 2020
Dát tip

Chápu law. Ano, asi ano. 

Z haiku hlediska mi v ukázaném podání (půjčeném - s dovolením) druhý verš navozuje možný přesah ústící do překvapivého třetího verše. Vnímám tedy víc požadavky na haiku ... Proto jsem z něj prostě obyčejně nadšená:))


lawenderr
09. 02. 2020
Dát tip

atkijko, to mi přijde víc natvrdo, jen smeč ... chybí tam ta všednost únorového dne - co zraňuje z obou stran zároveň (krása,smrt), to Gořino mě bolí víc, že nenápadně a dýl, tvoje jen píchne a pryč:) Ale zase jen můj pohled, nevidět to Gořino - tvoje je skvělé! :)


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

Mandragoro, tobě taky všechno dobré, snažím se naslouchat, žiji uprostřed zvířat a přírody.


Gora
09. 02. 2020
Dát tip atkij

Vůbec nevadí, Jitko, jsem ráda, fakt.

Já se ještě podívám do svých poznámek, proč jsem ty jednotlivé veršíky rozvrhla, jak jsou - začala jsem psát jako haiku, proto ta forma, pak se mi zdála málo "zenová" /rozumíš, jak to myslím/ a přehodnotila jsem kategorii - ještě před publikováním... díky, u tvé "lanovky" bylo přece taky živo, já mám radost, že přicházející nápady, ať haiku či minatury oslovují nejen mě.


atkij
09. 02. 2020
Dát tip

Iri, ty mě uź asi roztrhneš, že se ještě vracím. Ale to druhé haiku s včelou je (pro mě) vážně krásné. Jabloň v jednotném čísle by taky mohla být na místě. Gratuluji Ti ke schopnosti zachycovat. 

únorový den -

pod jabloní se leskne

zmrzlá včela

 


lawenderr
09. 02. 2020
Dát tip atkij

shoda - co člověk, to pohled - no, není to skvělé? tolik pohledů?  pro poezii ... :)


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

V miniaturách - to je i v těch dvou - nemusí být podle mých informací moment "zmáčknutí spoušti fotoaparátu" dodržen, není to haiku, pouze hříčka. Jak píše Mandragora, co čtenář - nejaponec - to jiný názor, také samozřejmě nemám patent na psaní - stále se učíme :-)

Děkuji za vaše vnímání textu, tak bohaté diskuse si cením.


lawenderr
09. 02. 2020
Dát tip Gora

právě to je na tom tak boží, ten moment - víš, že to nejde, tak rychle,  nebo možná ... to vidíš:) fantazie, vtip, ten bídák je všude a nikde! Ale jen v mé hlavě ... máš svou, dobrou - kořínku:) haiku nerozumím


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

Jani, děkuju za čtení a milou zprávu od tebe...


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

law, rýžové saké taky nepiju:-)

kocour hledá, kde mu pokvete "pšenka":-)

včelka mne rozlítostnila - měla ještě spát v úlu a ne lítat :-((

děkuju


vesuvanka
09. 02. 2020
Dát tip

Irenko, líbí se mně obě. Obzvláště mě dostal kocour :-))) TIP


lawenderr
09. 02. 2020
Dát tip

já haiku moc nemusím, málo rýžového vývaru v krvi asi ... ale tyhle básničky jsou malé střely, první trochu třaskavá - jak na konci kocoura totálně provaříš:) nepolapitelný tulák, no -  a ta druhá jde přímo na komoru (... teď jsem asi pětkrát zkusila popsat ten pocit, co jsi vyvolala - pětkrát jsem to smazala:))) báseň nepopíšeš)  - prostě jen odstřel:))


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

Karle, spíše bych to viděla jako senrju, ale nějaký výrazný haiku přesah v nich nevidím, a děkuju:-)


Gora
09. 02. 2020
Dát tip DN

Dane, dík!


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

law:-))))) uvidíme:-) a díky!


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

kvaji, nikdy to nejsou rychlokvašky, opravdu, jen těch možných variant je spousta a možná nevolím pokaždé tu pravou - díky za tvůj pohled:-)


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

Jituš, ano, vzájemné výměně názorů ohledně haiku ani miniatur ani čehokoliv jiného se nebráním, i já jsem mnohdy dala na rady - nápad - kolegů :-) a děkuji!


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

KK, děkuju, trefil jsi to přesně, jak jsem to já myslela:-) dík.


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

Mandragoro, děkuju za tvůj náhled a čas, který jsi miniaturám byl ochotný věnovat. Možností, jak ztvárnit nějaký postřeh, je vždycky víc,  já jsem jim věnovala dost času, přehazovala jednotlivé verše a dospěla k formě, ve které jsem je publikovala. Pro sebe jsem si zdůvodnila každý verš tak, jak je "položen". Tématicky nejsou "samé překvapení", předkládám zimní obrázky - proto miniatury - hříčky.      S tím, že někdo bude spokojen a jiný čtenář ne  počítám a tvá doporučení si prostuduji. 

Za smysluplnou diskusi i tvoje varianty děkuju.


K3
09. 02. 2020
Dát tip

Ireno, proč tomu neříkáš haiku, vdyď to je ne? Včela určitě. Hezké jsou obě, představuji si to.


DN
09. 02. 2020
Dát tip

Mně se nejvíc líbí lesknoucí se včela. :) 


lawenderr
09. 02. 2020
Dát tip

a já bych neměnila nic :) opovaž se


kvaj
09. 02. 2020
Dát tip

Nevím, Irenko, jestli těch haiku (nebo veršíků na ten způsob) nepublikuješ moc. Co takhle zapsat si ty postřehy a publikovat až některé z nich dozrají.


atkij
09. 02. 2020
Dát tip

Velmi se mi líbí oba náměty. A také to, jak přátelé haiku přemýšlejí, jak by šlo stvárnit jinak. Mnohdy přehození veršů, změna slova dokážou divy. 

U prvního bych časově zkonkretizovala. Přestože pozorovatel mohl děj zaznamenávat déle, jak to vyplývá z adjektiva "všechny". Dalo by se nahradit

kocour skáče na poslední

branku v ulici

 

Druhé se mi velice líbí s prohozením 1. a 3. verše, jak navrhuje M. 

Vzájemná výpomoc haiku textům náramně prospívá. Sama s tím mám svou zkušenost;)

 


zimní úplněk, únor

časovo umiestnené presne, dnes ráno sa mi zdal mesiac mimoriadne veľký a teraz tieto texty vnímam ako vyťažený extrakt týchto dní


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

Renato, letos vyrazil tak o měsíc dříve... děkuju!


Gora
09. 02. 2020
Dát tip Olda

Díky za upozornění!


bixley
09. 02. 2020
Dát tip Karpatský knihomoľ

Kočky sizkrátka dovedou užívat života za všech okolností. Pro nás velká inspirace. A od tebe i hezká poetická inspirace pro nedělní den. T.


Gora
09. 02. 2020
Dát tip

T.L.: díky - a pěknou neděli!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru