Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

my

23. 02. 2020
2
5
476
Autor
bukač

těmatický den: mezi ploty

Čtyři stěny. Polstrování.

Nic mi nesmí ublížit. Nic mu nesmí ublížit.

Jenže oni neví, že on už tu dávno není.  Neví, že on tu nikdy nebyl.

Oni ho nevidí. Neviděli ho. Nikdy ho neslyšeli. Je tu ale se mnou, když chce se mnou být. Je tu, když já chci. Potom ho vyženu, aby ho ani koutkem očíčka nezahlédli.  Nemusím ho popohánět, jde sám …

Metají mi do tváře lži, obhajuji-li ho.

Rozplývá se. Mizí, a jejich páky nastupují. Nestojí o problémy.

Chtějí být vzorní. Musí přece plnit své sliby, své závazky…

 Cpou je do mě. Rádi by je cpali do něj, ale on tu už není - vymizel jsem ho.

Avšak nemusel jsem, neexistuje přece!

Oči těch vetřelců jsou slepé. Jsou v zajetí slov. Uvězněni mocnou, jedinou, pravdou. Pravdou, kterou se naučili. Pravdou, jíž musí slepě následovat. Pravdou, kterou jim tvrdí ti, jejichž pozadí musí laskat. Avšak nic nevědí o pravdách nás ostatních … o mé pravdě, ani o jeho pravdě.

Kdo je pak vězeň?

Vězní je cizí pravdy a jejich neúprosný čas .

My jsme svobodní … mezi čtyřmi stěnami. Polstrovanými.

 

Ve jménu svobody, kterou nám plnými doušky dopřávají, nám uspořádají piknik…vezmeme se za ruce a pomalým, ale nápadným, příznačným krokem jdeme. Hlavně je nevyprovokovat.

Zobat jim z ruky. Poslouchat jejich pravdu.

Zpívat s nimi. Unisono.

Jdeš do toho se mnou?

To bude párty!

 


5 názorů

Lakrov
26. 06. 2020
Dát tip
Dočteno. Přijde mi to napsané poněkud "násilně" -- s důrazem na to, aby ten text byl burcující. Přitom v něm ale neshledáváĺ nic osobního (co by mohlo dokreslovat náladu vypravěče a portagonisty v jedné osobě) a navíc ani nevěřím, že je to založené za prožitých nebo vyslechnutých zážitcích/pocitech. Přeju lepší čtenáře.

K3
23. 02. 2020
Dát tip

I mě se líbí. Pěkně se to čte a má to zajímavý obsah. T.


bukač
23. 02. 2020
Dát tip

dík


Gora
23. 02. 2020
Dát tip

Bukači, docela dobré.

Tuhle větu bych odstranila, ale jinak celkem zručně napsané  dílko s nádechem psychologie, kterému se pro tu atmosféru, ja se ji povedlo zachytit, i věřit.

Pravdou, kterou jim tvrdí ti, jejichž pozadí musí laskat.

Tip.

Díky za příspěvek do soutěže Tématické dny.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru