Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slovověda

Výběr: Lakrov
10. 02. 2020
13
12
1016
Autor
Danny

"Princezna prince zná," podotkl děda Lebeda, "to je důležité."
"Není to zároveň i hůrežité?" zeptal se děda Posleda.
"Ano, ano, kolego, přesně tak," přitakal děda Lebeda.

Malý Vašek zívl. Seděl spolu se všemi ostatními dětmi z vesnice na hodině slovovědy, která ho nebavila. Před tabulí se producírovali děda Lebeda a děda Posleda a deklamovali ta svoje moudra.

"Neměli bychom se raději zabývat tím, jak odrazit útok loupeživých rytířů?" zeptal se malý Vašek jako obvykle.

"Ale jen se, chlapče, uč raději slovovědu," mektal děda Lebeda, "vaši otcové, děti, si s útokem poradí, když se spolu tedy před tím poradí, samozřejmě."
"Rytíři budou loupemrtví," konstatoval děda Posleda a k tomu už nebylo co dodat.

"Že se raději neučíme něco užitečného," svěřil se Vašek později Bětce, když spolu pásli ovce, "to je samé 'co je opakem prázdné množiny? plná malina' co z toho máme?"

Vašek si namazal na chleba med. Byl čas svačiny. Děda Lebeda zrovna nebyl poblíž, aby ho počastoval nějakou replikou jako například 'ty svačnatče', což byla úleva. Ale za chvíli zažene ovce zpátky a s oběma staříky se potká znovu. Vašek si vzdychl.

Vtom zazněl řev. Medvěd! Vašek vyskočil a na chvíli ho napadlo, že bude chránit ovce vlastním tělem, ale potom mu došlo, jaké marné gesto by to bylo. V hlavě mu začalo šrotovat.

Dal si lahvičku s medem do jedné ruky za záda a křikl: "Medvěde! Víš, kde je med?"

Poté, co medvěd pokrčil rameny a zmizel v obláčku logiky, bylo Vaškovi jasné,  že to množství hodin slovovědy bylo přece jenom k něčemu užitečné.


12 názorů

Danny
06. 12. 2021
Dát tip

avi


Lakrov
29. 03. 2020
Dát tip
Krásná hra se slůvky! (Trochu lituji, že mě něco podobného nenapadlo už dávno, když mě odmala vychovávali "v mezích matematiky"). Tip.

Medvěd zmizel v obláčku logiky :D Kéž by to bylo vždycky tak jednoduché... :)


bixley
12. 03. 2020
Dát tip

Slovní hrátky, to já ráda. 


K3
02. 03. 2020
Dát tip

Být tam, utekl bych s Vaškem asi někam sbírat houby. Je to hravé, jak pravil lastgasp:).


Danny
01. 03. 2020
Dát tip

Próza_Měsíce: rád bych toto dílo nominoval do PM za únor


lastgasp
15. 02. 2020
Dát tip

Hravost má také svá pravidla.


Dales
11. 02. 2020
Dát tip

*.

Bubáky z Pampelic můžu k deformaci jenom doporučit. Naopacká země, matyldění, Neveřejná Nebezpečnost, Dozelice/Zezelice…


trojort
11. 02. 2020
Dát tip

...haby ne...


Danny
11. 02. 2020
Dát tip

B.Ez: ne, tu knihu neznám


užitečné...tedy už-i-tangentní...:o)


B.Ezejmenij
11. 02. 2020
Dát tip

:-) v dětství mě deformovala kniha Bubáci z Pampelic. Tohle zní jako z ní. Nedeformovala tě náhodou taky? 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru