Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svoboda

Výběr: Gora, PavelK
12. 02. 2020
25
25
1664
Autor
Zbora

 

 

Zítra je taky den

pozítří

a pak další

dny

se za sebou hrnou

o překot

div, že se nepřetrhnou

 

Stojíš tady

mezi všemi těmi

báječnými možnostmi

s rukama

hluboko v kapsách vaťáku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


25 názorů

PavelK
13. 03. 2022
Dát tip

Výstižný komentář Incognita. Má to tah. Za vaťák se hodně schová, fasoval se v práci, kdysi se v něm chodilo i do hospody. Symbolizuje nenáročné pohodlí.

Vrátil jsem se a dávám výběr.


Incognit
03. 02. 2021
Dát tip PavelK

Subtilní, ale s tahem na branku. A vaťák je výborný.


Bačkovský
28. 08. 2020
Dát tip

Povedlo se, výborný úvod. Možná je to také o svobodě mládí, které má dost času.


PavelK
04. 08. 2020
Dát tip

To se mi strašně líbí, ta úspornost, jak nechá vyniknout myšlence.

 

Super


Helena
26. 02. 2020
Dát tip

píšeš a v rukou hrací kostky :-)


Rajmund
25. 02. 2020
Dát tip

Prostě.pohoda


slušné sdělení, líbí se mi "překotnost" první sloky, čtenáře navábí a ten si představuje, že se ve druhé sloce dozví, jak je toho letu využito, nebo tak něco ... a najednou ruce v kapsách vaťáku. To mě nenapadlo a mile překvapilo.


Gora
16. 02. 2020
Dát tip

Výborné jsou /z mého hlediska/ m.j. právě ty všechny možnosti, jež si čtenář v tebou nastíněné situaci fabuluje, které mu letí hlavou. Ty by se ani vypsat nedaly, Honzo :-))


Oldjerry
16. 02. 2020
Dát tip

Dobrý obraz...


kde se ta ironie bere!?

ale Ty víš, že takové já můžu, hned bych Tě hodila to výtěru, mít tu možnost :-D


dadadik
13. 02. 2020
Dát tip

:)*


Janina6
13. 02. 2020
Dát tip

Je krásné mít svobodu si vybrat... a ještě lepší je svoboda nevybrat si nic :-)


lawenderr
13. 02. 2020
Dát tip Gora

A mně se líbí, že to má vlastně dva konce:) - ten první je ten rezignovaný, co se dá skoro vidět (hezky vykresleno) a pak ten druhý, šťastný. Nikam se neženeš, všechno, co potřebuješ, máš v kapsách vaťáku :) Super - teda pro mě


cassy
13. 02. 2020
Dát tip

Tomu pocitu rozumím...taky jsem stál po kolena v řece...


Marcela.K.
12. 02. 2020
Dát tip

Njn...pokud si nepořídí "nepřízpusobivého mazlíčka" tak může.


a2a2a
12. 02. 2020
Dát tip

Jde o obdobný styl - jako tvé předchozí "Děti" a bylo by opravdu zajímavé, jak tento text čtenáři čtou, jak ho interpretují. Jeho slabší stránkou z mého pohledu je jeho poetická vizáž, sarkasmus se zde přímo vnucuje, ačkoliv ve skutečnosti jde o velmi citlivou sondu. Ale to je jen má potřeba být ovíněn poezií, která je laskavá k příčinám i k důsledkům a dává šanci naději. Nicméně nemohu popřít, že se ti znovu podařilo zakamuflovat skutečný motiv básně, rezignaci nebo spíše existencionální strach z toho překotu nikolov dní, z toho nedostatku sebedůvěry, která je zjevně u mnoha jedinců a ne jejich vinou nad jejich možnostmi. A nyní, když už se mi to více rozleželo v hlavě, tak přiznám textu i slušnou dávku potřebného poetického ovínění daného jediným slovem - obrazem ...vaťák... Kdo četl tvou poslední sbírku Pohovka Zigmunda Freuda, rozumí.


Gora
12. 02. 2020
Dát tip

Tak nějak stoická :-)

Můj šálek.


Dagmaram
12. 02. 2020
Dát tip

Občas by člověk ty ruce z kapes měl vytáhnout. To zvládnem :-)


Danny
12. 02. 2020
Dát tip

:)


Norsko 1
12. 02. 2020
Dát tip

Nemám vaťák, ale jinak to sedí


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru