Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bouřka nad Březinkou

Výběr: Lakrov
16. 02. 2020
7
11
806
Autor
Crossfitter

Bouřka nad Březinkou

Když přijde bouřka je to zajímavý.
Něco se děje.
Kolem lítaj blesky a listy se třesou jako když hraje kapela z vedlejší vesnice.
Sme tu čtyři a každej z nás se modlí ať to sejme toho vedle.
Sme tu čtyři a já sem nejvyšší.
Do zasmolený větve!
Mě ještě netrefil. Asi se mu nelíbim.
Klika týmu. Bigbít.
-Lidi?
Moc sem nechoděj.
Nemám dobrý plody. Na jaře radši uvadnu do deprese.
Sou hnusný. Ty plody. A lidi taky bejvaj.
Nechci, aby jim chutnalo.
A ptáci sou mi u kořene.
Nemám rád společnost.
Chci šumět o tý bouřce.
Vždycky mám pocit, že sem po sedumdesáti letech znova vyklíčil.
Vzduch se pročistí. Změní se tlak.
Takže ty votravný mouchy zase vodlítnou.
Před bouřkou lítaj proklatě nízko.
To mi žere mízu. Ty dube.
Včely, vosy, čmeláci.
Sem zapomněl, že mi mízu žere i vítr.
Von mi vyvrací korunu. Nevadí mi bejt neučesanej. Jenže, zkus si bejt špatnej na kořeny, když to s tebou cvičí jak s drakem na špagátě.
Tahleta půda nic nevydrží. Drolí se. Mrtvej červotoč.
Je dobrý, když bouřka pročistí vzduch.
Asi se vopakuju. Patnáct let po mně nic nechtěli.
Škoda, že se vzduch nečistí i v zimě.
Připadám si jako kdybych bydlel půl lesa vod koncentráku.
Jak je dube zima, tak mi kámoše pálej v kamnech, aby se zahřáli.
Ty dube a ještě se bojíš, kdy přijdou pro tebe.
Čumíš jak lezou komínem.
Ten smrad.
Protivítr.
To radši usnu a budim se na jaře.
Pak se vzbudím jenom pro ní.
Cejtim jí. Víš.
Breberky jdou k zemi.
Zafoukalo.
Kvetu.
Snad to bude ona, kdo mě spálí na popel.


11 názorů

Lakrov
18. 06. 2020
Dát tip
Kdo jsou protagonisté téhle minipovídky mi dochází s nadávkou ...Do zasmolený větve!... Při další invektivě ...A ptáci sou mi u kořene... už se směju nahlas. Nespisovný jazyk je veden s takovým citem, že mě nerozčiluje. Pobavilo, zaujalo, přimělo k zamyšlení. Zvláštně napsané, nezvyklý pohled na svět. Tip.

Crossfitter
18. 04. 2020
Dát tip

Moc děkuji za návštěvu u povídky a milý komentář, Miriam. Jako autor textu mám radost, když ve čtenáři text probudí emoce, které jsem zamýšlel. :) 

Hezký večer, T. 


Crossfitter
10. 04. 2020
Dát tip

Nojo, chápu, že se mi směješ, ty břízo. Už je zase jaro, tak sem uvad´. Dyť víš. Dík, že ses zastavila. Aspoň ty votravný mouchy chvíli sedly na tebe. A teď už běž a přivolej bouřku. Chci šumět.

 

Díky, Vivi, hezké Velikonoce ti přeju! :) 


Trpký život stromu. Strom má zdatnou sebeironickou povahu. :D To, jak říká, že nemá dobrý plody a že na jaře uvadne do deprese, mi přišlo děsně vtipný. Tedy né že bych se tomu chudáku stromu chtěla smát, ale... ptáci jsou mi u kořene :D No, prostě mě to nějak rozesmívá. Ta druhá půlka už je vážnější a celé je to hodně na zamyšlení. Dobrý. 


Josephina
27. 02. 2020
Dát tip

nejradějc mám stejně borovice, dub je dup!, ale lepší, než bejt linda, ty jdou teď taky všechny k zemi pilou


Gora
16. 02. 2020
Dát tip

Nejde o sympatie, to snad i je:-), ale o lepší uspořádání, prořídění, plynulost vět... to s "koncentrákem" je dobrá pointa, ale snad bych tam to slovo ani nedávala... jen v náznaku - můj názor.


Crossfitter
16. 02. 2020
Dát tip

Je mi líto, že se ti nespisovnost špatně čte, ale s tím nic nenadělám. Proč by nemohl strom vyprávět ještě hruběji? Je to jeho povaha, on má tvrdou hlavu. Není ti sympatický? Nevadí, jedeme dál.

Ani s tím krácením tentokrát nesouhlasím, snažil jsem se o autenticitu vyprávění. Ty dube říká strom místo "ty vole" - to znamená, že ho vzhledem ke své povaze říká často. Někdo, kdo často nemluví, má možná potřeba se vykecat trochu volněji a od podlahy. 

Díky, pěknou neděli, T.

 


Gora
16. 02. 2020
Dát tip

Oceňuji, že se vžíváš... ale - Crossi, těch hovorových slov se mi zdá příliš, už kvůli nim se mi text nepříliš dobře čte:-), proč by strom nemohl vyprávět spisovněji? :-)

Určitě by se dalo krátit... upravovat.

Jak je dube zima, tak mi kámoše pálej v kamnech, aby se zahřáli. - Jak je, dube, zima...Ty dube a ještě se bojíš, kdy přijdou pro tebe. - Ty, dube, a ještě...


Crossfitter
16. 02. 2020
Dát tip Entropia

Díky za zpětnou vazbu. Dal jsem ho pryč, je pravda, že je zbytečný. :) 

Pěknou neděli! 

T. 


Entropia
16. 02. 2020
Dát tip Crossfitter

Ten prolog by tam vůbec nemusel být, vlastně jsem si ho nevšimla, takže jsem nebyla ochuzena o tušený i netušený moment překvapení


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru