Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Minipohádka o pižďuchovi

04. 03. 2020
4
15
915
Autor
bixley

památce Václava Havla

Byl jednou jeden pižďuch a ten bouchal a bouchal. Bouchal tak dlouho, až se zabouchl do malé pižďušky, zbouchl ji a měl s ní potom praštěná pižďušata.


15 názorů

Několik takových jsem znala.


bixley
04. 03. 2020
Dát tip

Kočkodane, díky, nad odstavci 9 až 21 se zamyslím.

Zabouchnutí dveří se pižďuchovství netýká. :-)


Kočkodan
04. 03. 2020
Dát tip Gora

Především v odstavcích 9 až 21 jsem se v ději dost ztrácel. Asi by bylo bývalo dobré podstatně krátit.

Ale třeba bude mít někdo jiný názor a řekne ti – je jedno, jak je to dlouhé, hlavně piš z duše...

 

Já si jednou před lety zabouchnul dveře, tak nevím, jestli jsem přechodně také nebyl pižďuch...


bixley
04. 03. 2020
Dát tip

Díky, aleši. :-)))


Gora
04. 03. 2020
Dát tip

Já mám za to, že je v těch několika replikách zachycena čecháčkovská povaha - nikdy neřeknou, mám se dobře.../+ nadsázka, samozřejmě/


bixley
04. 03. 2020
Dát tip

No, já myslím, že pižďuchové byli hloupí a Havel si tak trochu dělal legraci z estébáků. Ale to je moje interpretace.


Gora
04. 03. 2020
Dát tip

,,Potkal první pižďuch druhého pižďucha a řekl: Ahoj! Druhý pižďuch řekl: Ahoj! Chvíli mlčeli, pak se první pižďuch zeptal: Jak se máš? Druhý pižďuch odpověděl: Ale to víš!“

s dovolením citace z pohádky V.H. - vyznačovaly se tím, že v nich scházelo /z dobře známých důvodů/ písmenko R, tedy se nedočteme ani o dRacích, ani o pRinceznách. Text mi připadá nadčasový:-)


revírník
04. 03. 2020
Dát tip

Aha, tak to jsem taky nevěděl. Šlechtí tě, že ses o V.H. zajímala do této hloubky.


Gora
04. 03. 2020
Dát tip

Díky, podívám se, jestli je tam někde třeba malá ukázka.


bixley
04. 03. 2020
Dát tip

ttps://www.citarny.cz/nove-knihy/knihy-pro-deti/beletrie-deti/havel-vaclav-pizduchove


bixley
04. 03. 2020
Dát tip

No, vyšlo to po revoluci v takovém souboru pohádek zakázaných autorů, od Havla tam byly asi tři pohádky o pižďuchovi.


Gora
04. 03. 2020
Dát tip

Tak to nevím:-)), dík... ale mohlas napsat něco delšího... nebo dát  některou tu pohádku V.H. jako odkaz, jestli se to někde dá najít.


bixley
04. 03. 2020
Dát tip

Havle psal pohádky, ve kterých vždy vystupoval pižďuch. :-)


Gora
04. 03. 2020
Dát tip

Je to sice roztomilé, Renato, ale nechápu souvislost s V.H.??


revírník
04. 03. 2020
Dát tip

?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru