Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MDCLXXIV

Výběr: atkij
04. 03. 2020
23
23
1491
Autor
Zbora

 

 

 

Lesní studánka -

na dně se k sobě tisknou

čtyři lahváče

 

 

 

 

 

 


23 názorů

ALFONS
20. 11. 2020
Dát tip

Díky, ikdyž u nás není studánka, ale potok.


PavelK
16. 09. 2020
Dát tip

Asi je jim zima.


atkij
15. 09. 2020
Dát tip

Svým nynějším haiku pohledem vnímám tento text jako velice povedený. Kouzelná atmosféra. 


a2a2a
08. 03. 2020
Dát tip

Na první pohled rozkošná miniatura, na haiku by stačilo napsat ve druhém řádku pouze ...na dně... To tiskuntí k sobě je coby v pojetí miniatury mile rošťácké, ta hrůza, že nás každou chvíli odtrhnou a vypijí, má však svým způsobem nadbytečný dopovídající charakter. Ale až tak jistý si svým vnímáním nejsem, přece jen jde o výtečný moment, který vzbuzuje úsměv, pocit pohody.


trojort
07. 03. 2020
Dát tip

...i víly mají své dny...


Zborousi, je to nutné, ba přímo nezbytné

Doufám, že to neskončí jako četba při vykonávání potřeb (jakýchkoliv)!


To bylo ironické povzdechnutí;-)

Já jsem asi ten staromódní fenomén


Zbora
05. 03. 2020
Dát tip

Kytko, onu slabičnost podle mě zas tak nutné dodržovat není, ale když se to povede, také to není špatné. 

Tvá úvaha o mém pivu je krásná, vezmu si ji s sebou příště na čundr a budu si ji předčítat, když mi dojde pivo. 


Oldjerry
05. 03. 2020
Dát tip

Příliš mnoho se klade důrazu na módní trendy a příliš málo na tradice... je to jako předělávat dějiny...


no a co se týká haiku, nepřijde Ti divný a tak trochu out dodržovat onu slabičnost? Na kterou už stejně každý (skoro) kašle a podle módních trendů už to tak módní není, spíše naopak?!


platí to i o šesti lahváčích? pět vypiješ a jeden si necháš na ráno?

a případně, když přijde někdo ke studánce pít (tady se nabízí laň, ne pár zbloudilejch milenců), tak jim dáš tedy jedno, pro Tebe s těžkým srdcem, páč já vím, že Tě museli ohrožovat minimálně zbraní, bys jim to jedno pívo vydal, ledaže by to bylo pívo z Vyškova, to by ses ho i rád možná vzdal, i když žízeň je sviňa a pak Ti logicky zbudou píva 4(na večír) a jedno na ráno a to je podle toho, jak ho máš rád ( :DD) určitě nejlepší varianta..

uuf, tak dlouhou úvahu na téma Zborovo pívo a jak nejlépe zajistit dostatek tekutin jsem psala naposledy na základce (a že to je už straaašně let), ale je fakt, že to téma bylo jiný, to jsem Tě totiž neznala, kdyby jo, tak by to byla úvaha minimálně hodna nějaké ceny!


Zbora
05. 03. 2020
Dát tip

Kytko, čtyři lahváče mají totiž tu báječnou vlastnost, že na rozdíl od tří nebo pěti operují se dvěma slabikami, což je pro účel tohoto haiku prostě zásadní :)

A i jinak je čtyři dobrý počet. Když máš 4 lahváče, tak můžeš večer u ohně 3 vypít a jednoho si nechat na ráno.

Nicméně tento text je, jak už to tak u poezie často bývá, částečně fikce. V reálu jsem ve studánce (vysoko v kopcích) chladil lahváče 3. Pak ale přišel po zelené značce mladý pár a chtěli se ze studánky napít. Slečna poznamenala: "jé, voni sou tam lahváčé". Tak jsem jim jednoho dal a na večer k ohni jsem měl už jen dva a na ráno žádného. Jistě cítíš že to není tak poetické, jako když tam jsou 4.


Alenakar
05. 03. 2020
Dát tip

O lesní studánce jsem napsala několik haiku, ale žádné nebylo tak povedené jako to tvoje.  Námět jsem ale oprášila a pokusila se poopravit jedno své starší senrjú.   Tip.


:D

hele, proč zrovna čtyři?!


dadadik
04. 03. 2020
Dát tip

:)


Zbora
04. 03. 2020
Dát tip

Kdo si hraje, nezlobí.


atkij
04. 03. 2020
Dát tip

 

Fajn:) 

Cizí díla mě ponoukají ke hraní:

 

Lesní studánka -

v odrazech tváří se lesknou

lahváče

 

 


Už se těším na léto a takovouhle ledničku :)


K3
04. 03. 2020
Dát tip

Suchá studánka -

na dně ...:).


Alegna
04. 03. 2020
Dát tip

:-) Občerstvení pro lesní víly pivopěnky


Dát tip Jarodějka, Zbora, Gora, atkij

VÝBORNÉ!

 

ranní rosa -

drží do odpoledne

na pivní sklenici


aleš-novák
04. 03. 2020
Dát tip fialka...

podle letopočtu už tam jsou dlouho...


Gora
04. 03. 2020
Dát tip

Pro někoho asi milé překvapení k uhašení velké žízně. Vtipné.

Co ten název? :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru