Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z houbařovy kapsy ?

05. 03. 2020
16
21
1296
Autor
Alenakar

Zborovo haiku MDCLXXIV mě právě inspirovalo k tomu, abych poopravila jedno své starší senrjů o lesní studánce.

 

 

Lesní studánka -

Pokouším se vylovit

zrezlou rybičku

 

 

 

 

 


21 názorů

Alenakar
26. 10. 2021
Dát tip blacksabbath

blackie,

minulost nás často může překvapit, i když tohle haiku je pouze z roku 20. Díky za típek.


Alenakar
26. 10. 2021
Dát tip

Dobře, Radovane. Zkusím to dát do dílny, jestli si tam toho někdo všimne. Místo na panelu už nemám.


Zabloudila jsem do minulosti a ejhle co jsem našla.....:-))))))))


Mně se to líbí, svátek všech svatých - dušičky - mrtví ... a živej žluťásek


Alenakar
25. 10. 2021
Dát tip

Radovane,

ano tohle je nápad. Je to vymyšlené haiku, ale dost lidem se to loni líbilo.

Ta pravá haiku se prý ale mají člověku přihodit. Včera se mi přihodilo, že jsem viděla motýla - žluťáska mezi padajícím listím. Kroužil kolem ostálky, pak z ní sál nektar a kolem vířilo listí z břízy. Uvědomila jsem si ale, že o té záměně motýla s listem už asi psalo hodně lidí. Přesto jsem cestou na nákup v hlavě sesmolila haiku o téhle události, ale nevím ,jestli ho mám zveřejnit :

Nad všesvatkami

mezi listím ve větru

živý žluťásek!


nápad povedenej velice


Alenakar
25. 10. 2021
Dát tip

Snakeu,

opravdu se nechci hádat o tom, jestli senrjú cílí do sociální oblasti. Já pouze vkládám dílka. Pokud se lidem budou líbit, nechám je tady, pokud je lidi nepřijmou, smažu je. A to je asi tak všechno.


Alenakar
25. 10. 2021
Dát tip

sveřep,

dodatečně díky za chválu. Loni mě odřízl od internetu koronavirus.(Chodím na internet do knihovny.)


snake_01
08. 03. 2020
Dát tip

Alenakar: Nejsem si jistý, jse především o slovní hříčku - sice vtipnou a nápaditou, ale senrjú cílí spíš do sociální oblasti, bere si za cíl upozorňovat na lidské nedostatky a společenskou komiku - a mám za to, že s čistě jazykovou komikou spíš nepočítá. Ale nejsem samozřejmě odborník na téma.


PierreNovak
06. 03. 2020
Dát tip

Docela vtipné

Asi i tip

:o) 


sveřep
06. 03. 2020
Dát tip

krása !

 


Alenakar
06. 03. 2020
Dát tip

Snake,

děkuji za tip a jsem ráda, že se líbilo. Právě mám na panelu ještě další variaci na Zborovo senrjú o lahváčích. Zaujalo mě, s jakou láskou Zbora píše o pivu(lahváče se k sobě tulí v lesní studánce) a tak jsem se pokusila takovouto lásku přetransponovat do svého myšlení, do myšlení botaničky(hlaváček jarní = lahváček jarní). Myslíš, že je takovýto postup(přesmyčka) pro senrjú únosný ?


snake_01
06. 03. 2020
Dát tip

Je to sice tak trochu atrakce, ale v tomhle případě mi to přijde přirozené a vtipné. T.


Alenakar
06. 03. 2020
Dát tip

Děkuji všem za tip a za pochvalná slova.



onaline
05. 03. 2020
Dát tip

S názvem to skvěle zaklaplo, chudinka rybička* vylovená ;)


Nami 99
05. 03. 2020
Dát tip

/*



Alenakar
05. 03. 2020
Dát tip

Díky za hvězdičku, Romane.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru