Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak budík zaspal

08. 03. 2020
12
23
1250
Autor
bixley

Ráno budík v mobilu zívl a řekl si: měl bych zvonit. Ale vtom se podíval, kolik ukazuje mobil hodin a lekl se. Jejdamánku, já jsem zaspal a nezazvonil. Už je půl osmé a měl jsem pána vzbudit v sedm. Honem začal hrát budící melodii. Jeho majitel pohlédl na čas, zděsil se, okamžitě začal běhat po pokoji a nadávat. Ve spěchu se oblékal, do jedné ruky si vzal rohlík, do druhé tašku a vyběhl z bytu.

"Tos mi to nemohl připomenout?" začal budík komunikovat vnitřním programem s mobilem.

"Pán si tě nařídil, tak přece tě nebudu řídit ještě já," zlobil se mobil.

"Vy jste mi taky nemohl něco říct?" obrátil se tedy budík na počítač. "Máte přece taky hodiny."

"To ano, ale já nejsem určen k buzení, není mou povinností na to myslet."

Budík se proto otočil k televizi.

"Paní kolegyně, vy jste taky nevěděla, že mám budit?"

"Nikoli, já se spouštím jen na učité televizní programy, ne na zadanou hodinu."

Budík vzdychl. Přenést vinu na nějaký jiný přístroj se mu nepovedlo.

Najednou se ozvalo slabé ťukání na okno. Na parapetu za oknem stál holoubek a zavrkal:

"Máte pootevřenou ventilačku, tak jsem všechno slyšel," řekl. "Neboj se, budíčku, já tě každé ráno v sedm upozorním, že máš budit. Zaklepu zobákem na okno."

"Jé, holoubku, to bys byl hodný. A jak ty víš, že je sedm hodin?"

"No přece podle sluníčka. To už lidi dávno zapomněli."

A tak se budík s holoubkem dohodli na spolupráci. Oba věděli, že technika občas selže, slunce nikoli.


23 názorů

bixley
07. 03. 2021
Dát tip

Jamardi, díky.


Jamardi
07. 03. 2021
Dát tip

Taky mám ráda připravené náhradní řešení, když selže technika :)


bixley
23. 07. 2020
Dát tip

No vidíš, lakrove, je to vlastně ještě s detektivní zápletkou... :-)


Lakrov
23. 07. 2020
Dát tip
Je to taková připomínka novodoběho alibismu, založeného na striktním rozdělení kompetencí -- co jiného taky od techniky čekat. A že ten holoubek bude v zimě ťukat na okno později než v létě, je vlastně taky docela milé a děti na to třeba přijdou samy.

bixley
11. 03. 2020
Dát tip

Jasně, Evži, díky!


Sláva slunci a holoubkovi !!!


bixley
10. 03. 2020
Dát tip

Bystroočko, díky.


Bystroočko
10. 03. 2020
Dát tip

Milé a pekné.


bixley
10. 03. 2020
Dát tip

Děkuji, Karle. Myslím, že ti kohouti probudí zaručeně - tedy pokud jsou. :-)


K3
09. 03. 2020
Dát tip

No jo, ta kukačka by tam byla ještě lepší:). Hezká pohádka. Irena má pravdu, nejlépe vstávat se slepicemi, jenže když ony už nejsou slyšet ani na vesnici.


bixley
09. 03. 2020
Dát tip

Díky, fialko.

Aleši, asi kukačka. :-))


a hádanka na konec:

jak ví holoubek, kolik je hodin? kdopak mu to nakukal...?


fialka...
09. 03. 2020
Dát tip

Moc hezké, milá pointa :-)


bixley
09. 03. 2020
Dát tip

Díky, taková ptákovinka. :-)


revírník
09. 03. 2020
Dát tip

Ta se ti povedla.


bixley
09. 03. 2020
Dát tip

Díky za tip, aleši.


bixley
08. 03. 2020
Dát tip

Díky za tip, Nami


bixley
08. 03. 2020
Dát tip

Moc díky, Helen, alegno a Kočkodane.

Ireno, kohout mě napadl taky, ale ti nejsou ve městech... :-)


Nami 99
08. 03. 2020
Dát tip

Kočkodan - ptákovina je určení viníka otěhotnění.


Gora
08. 03. 2020
Dát tip

Naši kohouti nikdy nezapomínají /bohužel:-)/... takže na zvířata je větší spoleh:-)...


Kočkodan
08. 03. 2020
Dát tip

Spoléhat se na holuba není ptákovina.


Alegna
08. 03. 2020
Dát tip

milé, nápadité a ano, lidi už dávno zapomněli :-)


Inu, proč ne? Hezká pohádka v moderním hávu, vrkú! :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru