Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Procitnutí

Výběr: atkij, Gora, Zbora
09. 03. 2020
28
17
1731
Autor
Yeux

zázrak paliativní medicíny vyprchal,
najednou cítím, jak moc mi chybíš

sestra mezi dveřmi se ještě zeptá,
zda to tak stačí.

A já se dívám, jak kapky zrychlují,
a za chvíli už jen tupý pocit, obrysy,

jako dřív.


17 názorů

DN
21. 03. 2020
Dát tip

Velmi silné, úderné dílo. 


Starej Rendle, domnívám se, že tvůj komentář je zbytečně nemilosrdný.

Není důvod nepsat o tématech nemocí, umírání, opouštění... Nevím, kdo to kdy zakázal a jestli ano, zdali měl dostatečné kompetence.

Věta ... neohrabaná snaha brnkat na city ... spíš prozrazuje, žes četl vlastní konstrukt, než originál.

"kolik by se vás ozvalo, kdyby jste byli požádáni (tímto autorem) o skutečnou pomoc, např. darování orgánů?" ... Bez pardónu, tady jde o neomalenou demagogii!

 


chuan
15. 03. 2020
Dát tip

troska zo mna

ale nadherna


Yeux
11. 03. 2020
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Díky moc všem za přečtení a komentáře. Vlastně je to deníkový záznam mých pocitů a  zveřejněním se je snažím mírnit, anebo někdy uchovat.


Zbora
10. 03. 2020
Dát tip Entropia, Helen Zaurak, Radovan Jiří Voříšek, Gora

Rendle, no jo no, a nemůže to být třeba i tak, že nám tady autor dává nahlídnout do krajiny, která je pro nás neprobádaná - do stavu, který je celkem těžko přenositelný? Pouští nás k něčemu velmi niternému. K něčemu, z čeho má většina z nás strach. Možná je těžké se při tom vyhnout jistému patosu. Možná k tomu patos patří, nemyslíš? A někdo na něj reaguje účastí, a jiný vytěsňujícím cynismem. 

A nemyslíš, že jsou chvíle, kdy je zbytečné pro věci hledat metafory, a jediné, co člověku dává smysl, je pouhý strohý popis?

A možná sám cítíš, že srovnávat kromobyčejnou účast s tak závažným altruistickým činem blízkosti, jako je darování orgánu, jako Tvá obžaloba pokrytectví moc neobstojí. 

A nemůže být ve Tvém vytěsnění poezie z díla něco z toho, co zmiňuje Lyryk v Kovaříkově nekrologu? Něco ze značného zúžení poetického prostoru? 

Apropo, proč máš dojem, že ta přímočarost je apriori brnkáním na city?


Helena
10. 03. 2020
Dát tip

Není tohle jenom metafora? Procitnutí a uvědomění si podstatného? Že dotyčný byl naživu, někoho miloval

a jeho ztráty?


Helena
10. 03. 2020
Dát tip

Nejspíš nemám ten orgán, o který by žádal jako první. Euthanazie může být i nirvánou a cestou z utrpění.

Odsuzuji ji, protože zatím netrpím tak, jak bych si asi zasloužila.


dadadik
10. 03. 2020
Dát tip

Silný


K3
09. 03. 2020
Dát tip

Souhlasím se všemi.


agáta5
09. 03. 2020
Dát tip

krásné verše...


atkij
09. 03. 2020
Dát tip Gora, Karpatský knihomoľ

Už ráno mě verše  zaujaly, zasáhly. Ten moment postávající mezi dveřmi, oddělující světy tam a tady, nevtírající se, přitom jeho výpovědní hodnota přesahuje daleko za okýnko textu. 


AFRODITA
09. 03. 2020
Dát tip

***, je to velmi silné a pravdivé a odvážné


Z Tvých veršů vnímám bezmoc, odevzdanost... až mrazí.  Lidem, kteří jsou odkázáni na pomoc jiných, přeji mnoho dobré vůle a lásky, kterou by mohli čerpat do posledních chvil... Děkuji za verše.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru