Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji krajinky

Výběr: Gora, atkij
11. 03. 2020
11
18
871

Krajinky.

Nečekejte obraz, ten bych zvládla hladce.

Krajinka je kraj kmene rozříznutého na prkna. Tvoříme z nich na chalupě plot směrem k lesu.

,,Tady se pojď podívat," babička mne láká do křoví za smrky. Shnilý kmen tam spadl na náš úžasný, starý, zpuchřelý, krajinkový plot.

,,Já to vidím. A co se ode mne chce? Mám ten strom snad odvalit?" Trocha sarkasmu babičku nerozhodí.

,,Ne, vem si pilu a rozřízni ho." Poradit umí, to zase ano.

,,Já nebudu řezat strom, který je celý něčím sežraný," bráním se, ale tuším, že marně.

,,Zkusím ho odvalit." Než řezat, raději ho nadzvednu a odhodím do lesního podrostu. To se mi opravdu na dva pokusy podařilo. 

,,Teď to půjdeš rozřezat na špalky na topení," jásá babička.

,,Ani ho.....," mumlám. ,,Jdu opravit ty polámané krajinky."

Vím, kde jsou nové, ale ty jsou zajištěny eternitovými deskami a s těmi nehnu.

,,Tady jsou starší prkna, tak je tam zatím dám, než se dostanu k těm krajinkám." Konstatuji.

,,Ty by se stejně nehodily, jsou moc dlouhé," tato informace je k nezaplacení, ,,musíme objednat kratší."

,,Snad by se daly zaříznout?"

,,Ne, to je škoda." Podle mne je škoda dobrého člověka a zbytečné práce, ale babička opět slyší jen to, co chce.

První prkno jsem přitloukla z venkovní lesní strany, poněkud zarostlé houštinou. Chybí ještě jedno.

,, Mami, podej mi tamto modré, stejně je na nic."

,,Ale to má tak sedm metrů," protestuje. Marně. Tentokrát nedoslýchám já.

,,Není, má přes tři metry a je lehké, to uneseš," výjimečně nelžu. Přitáhne prkno, které není větší než jsem řekla.

,,Je moc dlouhé, to by chtělo nějakou lepší krajinku," funí za plotem.

Slovo ,,krajinka" nesnáším.

Do večera si ho poslechnu ještě mnohokrát v různých obměnách.

A to je jen začátek. Zima bude končit a nastane jarní údržba chalupy.

Příště se podělím o babiččiny plány.

Jsou opravdu velkorysé. Možná to přežiji.

Co bych pro ni neudělala.

 

 


18 názorů

Velmi správně, dievča.


krajinka je skrátka krajinka***


Jsem ráda, když se lidé usmívají.


usmívám se a tipuju...........*/****


Díky za ten úsměv, Alegno, já mám někdy u úst pěnu. :-)))


Alegna
12. 03. 2020
Dát tip

usmívám se, tak lehce se vžívá do tvého vyprávění*****


Luboši, do křoví ne. To už raději na výlet k Labi. 


Určitě jste poznali, že nemám čas se nudit. A to je dobře.


bixley
11. 03. 2020
Dát tip

Vidím, že s babičkou máš o zábavu postaráno. A umíš to hezky podat. :-)


atkij
11. 03. 2020
Dát tip

Už první věta přímo "vymalovaná":)


Kočkodan
11. 03. 2020
Dát tip Gora

Evži, také bych tě rád lákal do křoví. Ale jak tě znám, tak by ses – na rozdíl od babičky – určitě nenechala... (což by mi způsobilo další bolest u srdeční krajinky)


To je pěkné, mne by nemapadlo se tam podívat. Díky :-)))


Gora
11. 03. 2020
Dát tip

Máš, Evži, dnes publikováno 190 děl a dostala jsi za ně 1900 tipů :-) - hezká shoda.


Děkuji ti, Irenko, ale myslím, že zas tak úžasné to není. :-)


Gora
11. 03. 2020
Dát tip atkij

Za tvůj /zatím/ pětidílný cyklus miniatur Miluji..., kterým je vtipně a s nadhledem vyjádřen tvůj nesnadný úděl dcery, posílám zasloužený výběr.


S babičkou se nikdy nenudím. :-)))


Gora
11. 03. 2020
Dát tip

Směju se už při tom, jak tě maminka láká do křoví:-)). Bezva.


Čudla
11. 03. 2020
Dát tip

No alespoň se nenudíš. /*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru