Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji hřbitovy

12. 03. 2020
10
18
809

Hřbitovy jsou krásné. Náš Lesní hřbitov je nejkrásnější.

 

Můj tatínek miloval život, dobré jídlo, červené víno, hudbu a půvabné ženy. Když loni zemřel, bylo mu téměř 90 let.

Přál si, aby se mohl po smrti rozlétnout do vzduchu a letět do dálek, jak to dělal po celý život.

Po krátké nemoci naposledy navigoval své letadlo směrem na Lesní hřbitov. 

Zajistila jsem vše potřebné pro rozptyl a byla překvapena nečekaným zvratem.

,,Máma si přeje uložit urnu," sdělil mi bratr.

,,Kam? Nemáme hrob!" Docela mne to zaskočilo. Znám lidi, co mají pozůstalé na skříni. Tak to ne!

,,Pronajal jsem místo na ,,Lesním", bude tam mít desku." Bylo jasné, že do toho nebudu raději mluvit.

Kdo zná ,,Teorii tygra" ví, že mrtvý nemá oproti živým šanci.

,,Dělejte si, co chcete". Na to prostě nejsou žádné páky. Když si máma něco usmyslí, nikdo s tím nehne.

Napadlo mne, že mu tam bude chodit říkat to, co mu nestihla říci zaživa. Nechtěla bych to slyšet.

Na Dušičky večer vypadá rozsypová loučka uprostřed kruhu  borovic,  jako by ji posypaly hvězdy z celého nebe.

Zapálila jsem svíčku o kousek dál na naší desce s vyrytými mraky a letadlem a povzdychla si:

,, Tam by se ti líbilo víc, tati."

 

 


18 názorů

Já vím, někdy i přijde.


.......... slyší tě.......*/***


Jarodějka
12. 03. 2020
Dát tip

Takže lidé jsou v těch končinách všichni zamilovaní, krása :o)


Celý ten kraj je nádherný, jezdím tam jen 50 let a není těžké si to tam zamilovat.


Jarodějka
12. 03. 2020
Dát tip

Děkuji, Evženie, uklidnila jsi mě, nerada bych narušila památku.

U Nového Boru jsem kdysi závodila, něco jako orientační běh, ale hřbitov jsem nenašla. Asi dezorientovaná ;o) 

Celá ta oblast ale byla krásná. Na naše poměry celkem husté lesy. A teď jsi to tak pěkně popsala, že jsem se zasnila. Chtěla bych být houba :o) nasávala bych lesní opar a pozorovala víly, houba se má náhodou fajn, jen nevím, jestli by mi byl příjemný ten kontakt se slimáky ;o) Promiň, že mám ve zvyku se takhle nemístně rozepsat. Už letím..


Děkuji, Goro a Čudlo. Mohu jen doporučit se tam podívat. Nejkrásněji je tam v červnu. To všechno kvete.


Tento hřbitov je chráněná památka a pokud někdy pojedeš do Nového Boru, doporučuji se tam podívat.


Není na tom nic morbidního, Jarodějko. U nás nestraší, od jara tam kvetou rododendrony a azalky a taky rostou houby. Chodila jsem tam kdysi na rande. :-)))


Čudla
12. 03. 2020
Dát tip

Já si taky chodím na hřbitov povídat s tátou, maminkou a sestrou. Jsem ateista, ale tam je nějak vnitřně cítím a někdy mi i oni povídají. /*


Gora
12. 03. 2020
Dát tip

Hezké pokračování Miluji...

.......

Na Dušičky večer vypada - vypadá


Alegna
12. 03. 2020
Dát tip

:-) musí to být kouzelné místo a jak píšeš, mrtvý oproti živým nemá šanci*


Jarodějka
12. 03. 2020
Dát tip

Tvůj tatínek se dožil požehnaného věku a věřím, že jeho duše našla klidné místo.

 

Z mého dětství mám vzpomínky, že i když se hřbitov u lesa může zdát klidným místem pro mrtvé duše, taky tam možná v noci straší. Ale pokud pomůže zapomnětlivým pozůstalým nezapomenout urna, nebo obrovská hrobka, ať je to podle většinového přání. Beru to tak, že pomníky se nestaví pro samotného nebožtíka. Teorii tygra znám, byla jsem na filmu v letním kině na Lesné. Ze začátku nám do toho pršelo, proto nás bylo v parku asi jenom deset. Po filmu panovalo mezi páry jiné napětí a bylo poznat, že doma to zkusí jinak. Amfiteátr se jmenoval Čertova rokle a já se smála :o) Někdo má doma Káču a někdo zlou paní kněžnu. A někdo si to ještě může rozmyslet ;o)


Jarodějka
12. 03. 2020
Dát tip

Přilákal mě název, snad nejsem morbidní. Divná mi přijde kolegyně v práci, která má už vybrané oblečení i hudbu, kterou si chce nechat zahrát na pohřbu až umře. Nebylo jí ještě ani 50. Pouštěla mi to a naléhala, že musím říct, jestli se mi to líbí..

S tímhle rozmarným myšlením se do márnice a její koncertní síně dostane asi dřív, než změní svůj hudební nevkus ;o)


Je a není, Renato, záleží na úhlu pohledu. :-)))


Milý Luboši, na každého jednou dojde.


bixley
12. 03. 2020
Dát tip

Máš to těžké. Ale tatínek Tě určitě slyší...


Kočkodan
12. 03. 2020
Dát tip

Tak stále netrpeliveji cekám, kdy se konecne objeví díl Miluji Kockodana. Ted uz mne predebehl i krchov… ;-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru