Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji chalupu

14. 03. 2020
13
21
986

,,Mohla bys dohodit tu podezdívku vpředu pod oknem," sdělí mi babička a je zřejmě v dobré nabídkové formě.

,,Nejsem zedník a maltu nemíchám," lžu a ani se nečervenám. Každý přece ví, že bruslit, jezdit na kole, milovat se a míchat maltu se nazapomíná.

,,To nemusíš, prodávájí ji už hotovou. Jen to nahodíš," má to promyšlené, to se musí nechat.

,,Jo, pak by to chtělo omést pavučiny, omýt zdi a natřít je, opravit vrata a vykopat trativod, nový plot u lesa, vyčerpat žumpu, probrat nářadí, vyklidit kůlnu......." 

To je plán na jaro!

,,A tam, co byly jahody to zryješ a dáš nové. Nebo raději brambory?" Lezou mi oči z důlků. Tam už nikdy nic neporoste.

,,Upravím to a bude tam trávník," zkusím štěstí. ,, A malý plůtek a ten stoleček a lavička, co máš v kůlně."

Je to lstivé, ale mohlo by to zabrat. Nastal odklon myšlenek, ale není to k lepšímu.

,,Musí se rozřezat dřevo. A špalky musí mít 47 cm," vede babička vytrvalý monolog.

,,Ty nové sekerky, co Jiříček koupil, budou dobré na tenké větve." Těším se, jak uvidím bratra konečně dělat něco užitečného. Ale spíš ne.

,,Tu starou kůlnu necháme, ale zboříš tu nad ní." Nedá pokoj.

Když se nadechuje k dalšímu bodu programu, ohluchnu a odcházím.

Představuji si velký kontejner. Házela bych do něj všechny ty zbytečné věci, které jsme nashromáždili za 50 let. I ty moje.

Pak už jen bagr, jak zahrnuje doutnající spáleniště.

                  A nejsem zedník!!!!!

 


21 názorů

Zřejmě něco dělat budu muset. 


trojort
18. 03. 2020
Dát tip

...jinak to ani nedopadne...


Marcela.K.
14. 03. 2020
Dát tip

jj...tak ta může ;-)


Jo, Alegno, babička si hodně pamatuje. Jednou budu vyprávět o ní.


Jsem ráda,  Philogyny, když se lidé zasmějí.


Alegna
14. 03. 2020
Dát tip

Není troškař :-) a paměť má dobrou.... tvůj sarkasmus je kouzelný


Philogyny
14. 03. 2020
Dát tip

Směju se tu, že, co bych za to dala...


|Já bych ti ji půjčila. Zdarna, nebo za drobné práce na chaloupce. :-)))


Čudla
14. 03. 2020
Dát tip

S Tvojí maminkou musí být sranda. /*


:D asi všichni máme takovou babičku nebo prababičku nebo i rodiče :D

neboj, bude hůř :D


 no přeci ty....úsměv od ucha k uchu :-)


Ahoj Marcelo.K, babička je moje maminka. Vlastně je to už prababička a já jsem také babička. Ale moje děti o mně zatím nic nepíší. :-)))


Ahoj, blacksabbath, organizovat se může, ale kdo to udělá.......?


Marcela.K.
14. 03. 2020
Dát tip

Babička je babička, nebo maminka? Já aby mi bylo jasněji ;-)


....máš to pestrě organizované...:-)))...a ... popisuješ to náramně.....*/***


Irenko, já raději budu dělat hluchou. Tak zručná nejsem. :-)))


To pravé jaro se teprve blíží. Zítra si určitě babička vymyslí jiné lahůdky.


Gora
14. 03. 2020
Dát tip

Evži, mohla bys založit firmu: Brambůrková, práce všeho druhu :-(


bixley
14. 03. 2020
Dát tip

Vidím, že někdy je dobré ochluchnout, ikdyž ne natrvalo jako Smetana. :-)


Kočkodan
14. 03. 2020
Dát tip

Evžíku, nad tvým pestrým milostným životem jen tiše blednu\zelenám závistí.

Chci věřit, že maminka u špalků přimhouří nad několika milimetry oko. ;-)


to je jaro, panečku...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru